Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шефа неглижира SEO усилията ми

Collapse
X
  • Филтър
  • Период
  • Показване на
Clear All
нови коментари

  • Шефа неглижира SEO усилията ми

    Здравейте.
    Как бихте постъпили, ако SEO усилията които полагате за фирмения ви сайт биват неглижирани от шефа.
    Работя в малка фирма. Дейността и няма много общо с IT, уеб дизайн, SEO и т.н. Тези неща за мен са хоби и по тази причина направих и поддържам фирмения сайт. Вече доста време го поддържам на първа страница в Гугъл по основните дейности на фирмата + града, като напоследък успях да го изкарам към края на първа страница само по дейността на фирмата. Показах резултата на шефа след което настана един цирк, който продължава вече трета седмица. Ежедневно се водят разговори как не идват клиенти от сайта. За сега си трая, понеже не съм сигурен как да реагирам. Не мога да седна като портиер и да питам всеки как е разбрал за нас. А търговците ни определено нямат интерес да кажат, че аз съм намерил клиент. Как мога да съм сигурен идват ли клиенти от сайта и евентуално това да бъде признато от колегите и шефа. Не твърдя, че съм някакъв гений и сайта и оптимизацията му са върха, но си има стабилни около 100 уникални посещения на ден. Правя го без абсолютно никакъв бюджет, единствено с безплатни техники, т.е. влагам само своя труд. Как мога сам, без да публикувам тук детайли, да преценя колко е пазарната стойност на оптимизацията която съм направил? И по-важното, как бихте ме посъветвали да постъпя? Много ще е ценно, ако някой от вас е бил в подобна ситуация, да сподели как се е справил, ако се е справил.

  • #2
    Тук възникват много въпроси и странности... Каква е дейността, кои хора таргетира, съответно какви хора идват на сайта, от къде идват (знае ли се, че са от Гугъл), какво правят в сайта, изобщо каква е целта на сайта, какви действия целите да предприемат, защо изобщо се занимаваш с дейност която не ти е възложена от шефа (или е?), изобщо шефа знае ли защо има сайт? Абе много неизвестни неща...

    Коментар


    • #3
      От webmaster tools може да следиш, когато някой звъни директно от бутончето за позвъняване от листингите в гугъл. Но не знам каква ти е целта т.е да получаваш много обаждания или искаш посещения главно ? По-принцип съм забелязал, че за повечето клиенти не е толкова важно дали имат посещения, а по-скоро да получават обаждания. Естествено не всички обаждания могат да се следят, но ако не си специалист в тази област не виждам какъв е проблема да кажеш на шефа си, че толкова можеш.. за повече трябва да ти плати обучението

      Коментар


      • #4
        Аз понеже си мислех, че има някаква утвърдена технология, по която като отиде клиент при SEO специалист, последния дава цена. Предполагам на цената влияят различни фактори, като примерно каква конкуренция има за конкретните ключови думи. Друг е въпроса, че е възможно за нишата в която работим наистина да не е това начина за привличане на нови клиенти. Което за мен ще е странно, понеже 99% от клиентите ни ползват интернет и в града има сигурно 100 фирми които се занимават с това. За съжаление, както споменах, не мога да ви кажа нищо по-конкретно, за да не вредя все пак на имиджа на фирмата.

        На въпросите които възникват, ще се опитам да отговоря. Имам си разбира се няколко статистики, в това число и на гугъл уебмастерс тулс. Нали точно тях показах на шефа, какво друго да му покажа, за да види, че влизат разни хора (а може ли да са ботове?). Ключовите думи от известно време се виждат само в на Гугъл статистиката, нямам идея защо така направиха, но това е за друга тема. Целта е, ако някой търси да си купи прахосмукачка (ясно е вече, че не се заниамваме с това) ровейки се из интернет, да дойде при нас. Има сайт, защото предполагам шефа ми на чашка с друг шеф, са обсъждали, че сега всеки има сайт, ама защо трябва да има сайт, вероятно не е наясно. Дейността ми е възложена покрай между другото, към днешна дата отчитам, че трябваше да откажа. Но тогава смятах, че ще извлека дивиденти, а за сега само нерви троша на вятъра.

        Това "От webmaster tools може да следиш, когато някой звъни директно от бутончето за позвъняване от листингите в гугъл" не го схващам, ще съм благодарен да ми се разясни.

        Да припомня, фирмата е малка и ако някой не е работил в малка фирма, може би му е трудно да си представи ситуацията. Имам някакво предположение, че като демонстрирах на шефа постижението си, той може да си е въобразил, че с това драпам за увеличение на заплатата (и не е далеч от истината). От друга страна, аз като нает за техническа поддръжка, изведнъж се оказва, че правя конкуренция на търговците по отношение намиране на нови клиенти. Така че на ниво “човек” нито шефа, нито колегите са щастливи от това, че се занимавам със сайта. Подозирам, че въобще не си правят труда да разберат от къде поредния клиент е научил за нас, защото не им изнася ако се окаже че е от сайта.

        Не знам, дали идеята е добра, но не може ли, просто да вляза и аз във филма. Да предложа, щом няма ефект от SEO-то, то да не го правя повече. Ще трябва много внимателно да обясня, че няма нищо да повреждам, просто няма да го пипам. Което не очаквам да бъде разбрано, но все пак. Може да обясня, че примерно за известно време ще се запазят сегашните резултати и постепенно сайта ще започне да изпада. Ще трябва да обясня някак, че SEO-то изисква усилия, и щом няма ефект е безсмислено да се занимавам с него.

        Коментар


        • #5
          Ако искаш да покажеш на шефа, че от сайта има полза, то първо трябва да разбереш за себе си, дали от сайта има полза. А това става с разнообразни инструменти. За да измериш ползата, първо обаче трябва да знаеш каква е целта на сайта, какво действие искаш да предприемат потребителите. Ако сайта е направен безцелно просто ей така да има, нормално е да не се усеща неговата полза.

          Единствената ви цел да дойде клиент във офиса ли е? Това по-трудно се измерва, дали е дошъл от сайта, както ти каза, трябва да го питаш. Да се пита клиента, не е проблем, дори е добър сигнал ако питаш мен че фирмата се интересува от тези неща. То идеята е да се прави комуникация между отделите, казваш им на онези да ги питат и да водят статистика. Но ти сега си мислиш, те нямат полза, няма да искат, това онова, твои страхове и предположения общо взето (освен ако не си ги питал). Разбирам те все пак, аз имам подобни страхове.

          По-лесно би било да се измери нещо друго, примерно онлайн запитвания през формуляр. Като си попълнят имената там и като видиш какво питат, после по-лесно може да разбереш като дойдат в офиса дали са същия човек от някое запитване. А дори и да не разбереш, можеш да кажеш на шефа, ето 20 запитвания този месец от сайта.

          Коментар


          • #6
            Ми честно казано не знам какво ти е нивото и дали знаеш какво означава един бизнес да е листнат в гугъл, но може да гугълнеш как става проследяването на телефонни обаждания. Важното е да си изясниш какво искаш клиента да направи ? Да посети сайта ти или офиса или да ти се обади.. колегата написа вече

            И да има технология по която се определя цената, но това зависи главно от желанията на клиента т.е какво се иска от теб.. може въобще да не иска да се оптимизира сайта му, както казах вече някой искат просто да имат обаждания от клиенти търсещи услугата която предлагат.
            Последна редакция от Windboy; 23-04-2016, 11:22 AM.

            Коментар


            • #7
              Абе просто сме изостанало селско псевдообщество.Аз мога да Ви разкажа много по-тежки случаи.Даже на национално ниво.Просто ,като цяло сме туземци.Ако на един примитивен туземец му дадеш компютър ,най-вероятно той ще се опита да чупи орехи със него.Затова ги гледай със пренебрежение и ако има къде да отидеш ,ги пускай да пасът тревичка и ги подминавай като експресен влак селска спирка.

              Коментар


              • #8
                Страхове нямам, или поне гледам да не им се поддавам. Писах вече, че всеки ден се играе театър "няма клиенти от сайта". Не омаловажавам това, че отделяте от времето си за мен, обаче как виждаш тия хора да направят описаното от теб? ОК, казваш цели - каква друга цел може да има човек, освен да му се продава стоката? Т.е. от една страна да звънят за допълнителна информация и от друга, да стават наши клиенти. Върху стоките и услугите, както и върху цените им аз не мога да влияя. Идеи за други цели? Виж, за запитвания през формуляр е ценно, ще имам пълен контрол върху това. Но хората които предпочитат да се обадят по телефона? Тях мога ли да ги следя без да разчитам на "екипа" търговци? Да речем, посещенията на контактната информация може да са ми някакъв ориентир, но пак не е гаранция, че ако някой види телефон или адрес, ще позвъни или ще дойде. Едва сега осъзнавам, защо на някои сайтове, вместо за улеснение на потребителя контактните данни да ги има на всяка страница, те са изнесени на една единствена. Или в други, задължително контакта става през форма. Досадно за посетителя, но полезно за тракинг. Разнообразие от инструменти казваш - ако не те затруднявам много, ще се радвам да споделиш. Линкове, имена, както ти е най-лесно. И до сега винаги съм смятал, SEO-то и обажданията от потенциални нови клиенти вървят ръка за ръка. Моля да ми обясните как без SEO някой ще вижда сайта и ще звъни?

                Коментар


                • #9
                  "Идеи за други цели?"

                  Регистрирани потребители в сайт, абонати за мейлинг лист, коментари в сайт, абонати/фенове в социална мрежа, позитивни ревюта в сайт и други. Разбира се винаги крайната цел е да се направи продажба, но и това са също цели.

                  "Но хората които предпочитат да се обадят по телефона? Тях мога ли да ги следя..."

                  Windboy ти казва за някакъв метод, аз много не съм запознат по тази тема, но можеш да потърсиш в гугъл за такива начини. Примерно знам ли, може да се направи някакъв телефонен номер, който само в сайта сте го публикували.

                  "Досадно за посетителя, но полезно за тракинг"

                  Е не, винаги най-доброто решение е да го направиш удобно на потребителя, а не на теб да го следиш.

                  "Разнообразие от инструменти казваш"

                  Google Analitycs има задаване на събития, които да се следят. Кажи какво точно искаш да следиш и ще измислим нещо (освен обаждания, за тях разбрах че искаш).

                  "Моля да ми обясните как без SEO някой ще вижда сайта"

                  SEO е един от каналите само. Сайта може да бъде открит през социални мрежи например, без търсачки. Или пък само чрез реклама. Зависи каква ти е стратегията и къде ще инвестираш време и пари.
                  Последна редакция от scoobydoo; 23-04-2016, 03:58 PM.

                  Коментар


                  • #10
                    Здрасти, тракинга както казах става през листинга на гугъл, когато някой търси бизнеса ти локално. Надявам се разбираш за какво ти говоря, като пак казвам, това не траква всички телефонни обаждания т.е единствено тези, които използват бутончето call на гугъл през смартфона си. Именно това е начина по-които аз доказвам, че това което правя работи, също така имам няколко уместни ключови думи по-които вадя сайта на първа страница - това са начините, а средствата по-които може да го постигнеш са много, също е от значение дали искаш резултата да е траен или го правиш просто за няколко месеца. Като за начало използвай search console и analytics за да си тракваш повечето работи.

                    Коментар


                    • #11
                      Събитията които следя са главно две. Първо, дали като дойде нов клиент при някой търговец, той го пита от къде е научил за нас. Второто събитие е, дали ако даден нов клиент каже че ни е намерил посредством сайта, търговеца споделя това с шефа или го запазва за себе си. Това в кръга на майтапа.

                      Бизнеса го има в Google My Business но така и не намерих къде да видя обажданията. Не съм от най-схватливите май.

                      Събрах се доста добри идеи, но май е крайно време да си призная, че разбирам само от статични страници с обикновен html. За това казах, че ще падне яко учене. Освен ако някой случайно намери време и ми посочи лесен за мен начин да внедря тези неща в статичните си страници. Смятах да търся в cpanel нещо готово и аз не знам какво.

                      Мисля, най-ценно ще е, ако обявя някаква отстъпка, за хората направили онлайн поръчка. В смисъл, комбинирам няколко от съветите по-горе. Тази поръчка с данните на клиента и какво иска, ще идва направо при мен, така ще заобиколя търговците. Пък отстъпката ще е някаква минимална, ако шефа нещо се газира, ще му предложа да ми я дръпне от заплатата. Също форма за запитвания и чат, където който не е ориентиран може да задава въпроси. Тези три неща с малко помощ, мисля мога да ги внедря в html-а си. Ще направя една отделна поща на която да идват формите и от която да отговарям.

                      Отделен телефон за сайта е наистина топ идея, обаче с тая съпротива във фирмата едва ли ще стане. То аз ако не бях толкова наивен, още в началото щях така да го направя и нямаше да се забележи. Но сега...

                      Коментар


                      • #12
                        От insights се следи в панела на листинга е Но за да бъде видим листинга ти трябва да е потвърден с код, предполагам това си го направил. Честно казано на статичните страници им мина времето, аз лично разбирам на базово ниво от html и css за това използвам готови системи за управление на съдържание. Пробвай и ти

                        Успех!

                        Коментар

                        Изчакайте...
                        X