SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Важно ли е WHOIS за SEO?

Hoover_steel

New member
Здравейте!
Чета много в този форум и много се образовам. Благдаря ви! Пиша по малко, защото просто няма с какво да помогна:)

Въпросът е следният: В началото на годината купих тематичен сайт, който се класираше в топ 5 на резултатите на Google за ключовите думи и фразите, които ме интересуват. Преди около 3-4 месеца позициите на сайта започнаха да падат прогресивно (вече почти всички резултати са на втора страница на Google), без да има промяна в линковата база, съдаржанието и т.н. Сменен беше само хостинга от US базиран на NS1.bg (Сайтът е на български и е предназначен за БГ потребителите). Проблема не е и в конкурентните сайтове, защото и при тях няма промяна в това отнушение( според ahrefs и MOZ).

Сайтът е с Privacy protect на WHOIS данните. Прочетох в US статии, че тези данни, както и времето за което е предплатен домейна играят роля в аглоритъма на Google за класиране. Това така ли е и дали при премахване на Privacy-то, и домейнът се предплати за повече от година напред Google ще го отчете положително? Какви други причини би могло да има при така изложеният казус:)?
 
Със сигурност има значение, правилният въпрос е голямо ли е!

А правилният отговор е: не:)

Следващият правилен въпрос е натрупването на множество малки фактори дали може да доведе до сериозна промяна и отговорът му е: да;)
 
Първото нещо, което трябва да направиш е да провери GWT за някакви аномалии. whois-а и registration period-а не са чак такива ключови фактори за класирането, че да изпаднеш толкова, Логиката на Google, подчертавам според SEO фолклора е, че ако си сложил реални данни в whois-а и домейна е предплатен за по дълъг период, то ти имаш намерението да развиваш бранд, а не one time offer сайт.
 
Със сигурност има значение, правилният въпрос е голямо ли е!

А правилният отговор е: не:)

Следващият правилен въпрос е натрупването на множество малки фактори дали може да доведе до сериозна промяна и отговорът му е: да;)

Благодаря ти!
Има ли възможност да се натрупат такива множество мали фактори, които да повлиаят така сериозно, след като нищо не е пипано по сайта през последнада половин година, а спада започна преди около 3-4 месеца? Какви биха могли да бъдат те... дали има вероятност някои от линковете към сайта да се станали "токсични" и в резултат на това да дърпат класирането назад?
 
Първото нещо, което трябва да направиш е да провери GWT за някакви аномалии. whois-а и registration period-а не са чак такива ключови фактори за класирането, че да изпаднеш толкова, Логиката на Google, подчертавам според SEO фолклора е, че ако си сложил реални данни в whois-а и домейна е предплатен за по дълъг период, то ти имаш намерението да развиваш бранд, а не one time offer сайт.

Благодаря за вещото мнение!
Възможно ли е такива аномалии в GWT да се получат, без нищо да е пипано по сайта на практика от много-много дълго време, а проблемите с класирането да са започнали преди 3 месеца?
П.С. Извинявай за лаишкият въпрос нo GWT..""Google Web Toolkit" ли е? Как най-лесно може да се индикират такива аномалии, ако има такива? Отново се извинявам за лаишкия въпрос:)
 
Според мен Google няма как да взема WhoIs данни, първо защото е трудно/бавно и второ, защото не всички видове домейни имат такива. Примерно на .EU домейн трудно ще стане.

Мат Кътс, докато беше на служба в Google, също потвърди, че не ги използват.

Но ако си обвинен в голямо прегрешение и ти е назначена ръчна проверка, тогава използват всякакви способи, за да издирят твои сайтове и да ги накажат, включително WhoIs. Така че използват тази информация само при ръчни наказания.
 
Всъщност бидейки официален TLD регистратор разполагат с whois данните, а и не е необходимо да знаеш всичко за всички елементи на едно множество, за да определиш дали даден елемент е част от дадено подмножество или не. Просто за някой елементи няма да знаеш:)

А като отговор на човека, това че в даден момент е установен даден факт не означава, че той е започнал съществуването си в този момент. Ако сайта е слабо популярен, може да е станала дадена беля преди половин година и едва сега да му е дошъл реда да бъде обработен.
 
Хипотетично: В началото на годината пускаш сайт (в нишата има много други сайтове, някои са от години на първата страница (примерно), които не правят нищо) и гугъл решава да ти даде преднина като нов потенциален играч на пазара и те поставя сред първите резултати. След време обаче, се забелязва че сайта ти спира растежа си, няма ново съдържание, нови линкове, цитирания и с нищо не показваш, че си по-добър от останалите и заслужаваш да си на първа страница. Разгледай всички 200 (според някои книги и специалисти) фактори за оптимизация на сайт и ако само WhoIs privacy-то ти се струва подозрително - махай го веднага! :)
 
Последно редактирано:
Хипотетично: В началото на годината пускаш сайт (в нишата има много други сайтове, някои са от години на първата страница (примерно), които не правят нищо) и гугъл решава да ти даде преднина като нов потенциален играч на пазара и те поставя сред първите резултати. След време обаче, се забелязва че сайта ти спира растежа си, няма ново съдържание, нови линкове, цитирания и с нищо не показваш, че си по-добър от останалите и заслужаваш да си на първа страница. Разгледай всички 200 (според някои книги и специалисти) фактори за оптимизация на сайт и ако само WhoIs privacy-то ти се струва подозрително - махай го веднага! :)

Много ти благодаря за компетентното мнение! Обаче има нещо за сайта, което явно не съм уточнил добре в изложението си в началото: Сайтът не е нов а на повече от 3 години, просто аз го купих преди 6 месеца. Но наистина от много време няма ново садържание на сайта, и явно и това допринася за постепенният му спад.
 
GWT = Google Webmaster Tools

В секундата, в която публикувах отговорът към теб се сетих какво значи абривиетурата GWT :). Все пак там няма индикации за ръчни наказания, няма проблеми по архитектурата на сайта. Има някоколок дублирани description-ни на страници, но те и преди си седяха...тоест преди сайта да падне толкова много. Единствено отчита голяма степен на несъвместимост с новите критерии на Google за мобилни устройства, но това важи за почти всички сайтове, които присъстват в същата ниша ниша. Възможно ли е с дублиране на описанията да има такъв отчетлив ефект върху сайта?
 

Горе