SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Какво да се пита по време на разговор между SЕО и клиент

SEOSEMBG

New member
В този сайт ще ви представим процеса на SEO оптимизация на един сайт по един малко различен начин. Основен проблем при СЕО процеса е съвсем нормалното неразбиране на клиента за какво става въпрос въобще. Затова ще се опитаме да пресъздадем обичайния диалог между клиента и оптимизатора в този случай:
КЛИЕНТ:
Какво всъщност е това seo, сео оптимизиране или каквото предлагате, защото не разбирам как се прави и защо струва толкова?
СЕО ОПТИМИЗАТОР:
SEO или казано просто на български – СЕО или оптимизация на сайт за търсачки, може да се определи най-кратко като всички промени – вътрешни и външни, които правим с цел да подобрят класирането на сайта ви в Google…
КЛИЕНТ:
Чакайте малко! Промени?!
СЕО ОПТИМИЗАТОР:
Да, но няма място за паника. При вътрешната оптимизация на сайт говорим за предимно козметични промени, които доста често не променят въобще външния му вид. Докато външната оптимизация е изграждането на структура от линкове от чужди сайтове към вашия, като по никакъв начин не зависи от него и съответно остава изцяло незабележима за посетителите ви. Всички тези неща взети заедно и изпълнени според изискванията на Google са необходимо и достатъчно условие вашият сайт да достигне високи позиции в известната търсачка.
КЛИЕНТ:
А защо би ми потрябвало SEO оптимизиране, аз си имам сайт и той си работи?
СЕО ОПТИМИЗАТОР:
Само „имането” на сайт или на страница някъде в Интернет отдавна не е достатъчно за това той да се нарече успешен или да има някаква добавена стойност към вашия бизнес. Ползата от сайт, който е неоткриваем в търсачките в повечето случаи е почти нулева, затова и оптимизирането на сайт за Google вече стабилно е навлязло като следващата стъпка след създаването му.
КЛИЕНТ:
Добре, какво ми липсва, какви по-точно са тези промени?
СЕО ОПТИМИЗАТОР:
Всяка оптимизация на сайт започва с лека преработка на съдържанието му. За Google уникалността и качеството на съдържанието на един сайт са едни от основните фактори при позиционирането му. Затова е много важно, то да е максимално добре SEO оптимизирано и структурирано. Освен това ние ще се погрижим останалите малки детайли като заглавия и подзаглавия на страници, картинки и т.н. да съдържат ключовите думи за оптимизиране. Всички действия изброени по-горе представляват т. нар. вътрешна оптимизация на сайт, която е абсолютно наложителна за всеки сайт, по който работим.
Както казахме външната SEO оптимизация представлява изграждането на структура от линкове към вашия сайт. До колко сложна трябва да е тази структура зависи изцяло от целите на оптимизацията, затова външната оптимизация за Google може да се раздели на две части – задължителна и .. незадължителна.
Задължителната външна оптимизация е подаването на сайта по директории и каталози, които за България са доста. Тъй като линковете от не всички от тях дават ефект, ние сме съставили списък само от тези, които се отразяват положително, и съответно ще подаваме вашия сайт само в тях.
Това дали ще се стигне до незадължителното оптимизиране на сайта ви се определя от конкуренцията в нишата, в която той се бори, и разбира се позициите, които искате да достигнете в нея. Ако говорим за слабо конкурентна ниша (примерно декоративни свещи), първите две части от оптимизацията доста често са напълно достатъчни за постигането на желаните резултати и тази последна част може да се пропусне. Но ако целевата ниша е силно конкурентна (примерно имоти) и с подчертано комерсиална тематика, тогава тази незадължителна SEO оптимизация се превръща в задължителна. Накратко тя представлява събирането единствено на качествени и силни линкове от авторитетни сайтове. Лесно можете да се досетите, че задържането на даден сайт на висока позиция за силноконкурента дума не може да е еднократно усилие и се нуждае от постоянна поддръжка (захранване с нови линкове и поддържане на съществуващите).
КЛИЕНТ:
Кога мога да очаквам резултатите от всичкото това СЕО оптимизиране?
СЕО ОПТИМИЗАТОР:
Тъй като Google е претенциозна търсачка, която не толерира драстичните промени, се стараем всичко, което правим да се извършва плавно, без резки скокове. Точно тези „предпазни мерки” доста често удължават срока за достигане на резултати. Друг основен фактор, който влияе на времето за постигане на резултати от SEO, е конкуренцията в нишата, в която се бори сайта. Ако конкуренцията е слаба, високи позиции могат да се постигнат за 2-3 седмици, в някои случаи и по-малко. Но ако избраната ниша е силно конкурентна, заветното място сред първите е доста трудно постижимо, дори и след месеци усърдно оптимизиране.
Друго, което е важно да се спомене тук е, че за голямото Г важна роля играе авторитета, който даденият сайт има в мрежата, а както знаем авторитет се изгражда с усърдна работа и доста търпение.
Да, всичко това звучи като доста продължителен процес с неясни резултати, но ви уверяваме, че ефектът почти всеки път е впечатляващ и при добре свъшена работа – дългосрочен.
КЛИЕНТ:
И колко ще ми струва това удоволствие?
СЕО ОПТИМИЗАТОР:
Ние работим по следния начин:
Вътрешната оптимизация на сайта и първата част от външното SEO се заплащат еднократно. Цената за вътрешна оптимизация варира от 250 до 900 лв. като изцяло зависи от стуктурата на сайта ви и сложността му. Цената на първата част от външната оптимизация е фиксирана – 200лв, тъй като списъка с директории и каталози е почти еднакъв за всички сайтове.
Заплащането на втората част от външната SEO оптимизиране става на малко по различен принцип, който ние наричаме простичко „месечен абонамент”. Цената му се определя от броя на думите за оптимизация и позициите, които искате той да постигне за тях, и може да е всичко от 70 до 500лв. на месец.
КЛИЕНТ: Че на мен разни хора или фирми ми казват че за еднократно платена сума ще ме качат до 1 място…
СЕО ОПТИМИЗАТОР:
Това в повечето случаи математически не е възможно. Не бихте погледнали сериозно на оферта за 50 000 лева да ви дават рекламата по телевизията всяка вечер оттук нататък завинаги, нали така? Същото е и с оптимизацията на вашия сайт, постоянната оптимизация изисква постоянни разходи на пари или ресурс за линкове и съответно постоянно заплащане. Ако някой ви предлага оферта с еднократно заплащане за сео оптимизация на сайт по конкурентни думи, това е повод да се усъмните в неговата коректност и желание за дългосрочна работа.
КЛИЕНТ:
Ако реша да работя с вас какво ви е необходимо, за да започнете?
За начало трябва подробно да анализираме сайта като ще са ни необходими и думите, за които ще оптимизираме, и позициите, които искате да постигнете за тях. Едва след като проучим конкуренцията в нишите, които сте си избрали, можем да ви дадем точна оферта с и да започнем работа по оптимизация на сайт-а.
 
Последно редактирано:
Любопитно ми е, това дали със скрапър се изплюва във форума или наистина си е играл човека да се регистрира и да си слага снимка? :)
 
може би забравих да кажа че това взето от друг сайт която ми направи впечетление че някой мое да качи такава статия която да е без конкретни примери за СЕО оптимизацията а линковете просто си бяха там.
 
Линковете под статията са убийствени. Anti-Malware се побърка да пищи!?
 

Горе