SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Добрите и лошите страни при изработка на сайт с WordPress

seoslav

New member
Ето какви са плюсовете и минусите при изработването на сайт с WordPress. Какви са силните и слабите страни на платформата: https://goo.gl/wRTxq7. Нека да допълним този списък, в полза на потребителите.
 
Добре написана маркетингова статия. Обхваща доста от често срещаните проблеми, но погледнато технически, всеки от негативите отразява некадърността на този, който е правил сайта, особено ако се е бил по гърдите за слава и е претендирал, че разбира спецификата на работата. Все пак +1 от мен :)
 
Недостатъци: Популярност. Wordresse е замислен като CMS за блогове.
Тъй като е толкова популярен, всичко започва да се прави в него: онлайн магазини, портали, целеви страници.
Поради тази причина понякога има големи проблеми със скоростта и натоварването на сървъра.
 
Недостатъци: Популярност. Wordresse е замислен като CMS за блогове.
Тъй като е толкова популярен, всичко започва да се прави в него: онлайн магазини, портали, целеви страници.
Поради тази причина понякога има големи проблеми със скоростта и натоварването на сървъра.
Популярността не мисля, че е недостатък. Напротив - предимство е. Най-вече, защото постоянно има една дев общност, която билдват ядрото по няколко направления - сигурност, оптимизация на кода, прозиводителност. Да, в началото беше замислен за блог платформи, и честно казано и аз съм на мнение, че има още време докато мине в категорията e-commerce платформа, така както се нареждат Magento, Opencart и други подобни. Но за момент се справят добре. Изпълнява наистина задоволително задачата си да подсигури добре функциониращ онлайн магазин и то доста бюджетно.

Аз лично бих го ползвал за малки магазини. За по-големи, определено бих поогледал и други решения. Дори си имам фаворити там. :)

Проблемите с производителността идва най-вече поради лошо направени "сглобки", недобре преценени ресурси, и набичини до забрава плъгини. Да не говорим, че никой не си прави труда да мине през тулове за оптимизация и да види кое къде може да подобри. Да разчиташ на машината да обере цялата тежест на стотиците рикуести към магазина си, на който не си дал шанс да бъде поне малко оптимизиран, си е направо за разстрел. И е масово така за WooCommerce девелопърите, от там и тръгва лошия имидж на платформата.
 
Популярността не мисля, че е недостатък. Напротив - предимство е. Най-вече, защото постоянно има една дев общност, която билдват ядрото по няколко направления - сигурност, оптимизация на кода, прозиводителност. Да, в началото беше замислен за блог платформи, и честно казано и аз съм на мнение, че има още време докато мине в категорията e-commerce платформа, така както се нареждат Magento, Opencart и други подобни. Но за момент се справят добре. Изпълнява наистина задоволително задачата си да подсигури добре функциониращ онлайн магазин и то доста бюджетно.

Аз лично бих го ползвал за малки магазини. За по-големи, определено бих поогледал и други решения. Дори си имам фаворити там. :)

Проблемите с производителността идва най-вече поради лошо направени "сглобки", недобре преценени ресурси, и набичини до забрава плъгини. Да не говорим, че никой не си прави труда да мине през тулове за оптимизация и да види кое къде може да подобри. Да разчиташ на машината да обере цялата тежест на стотиците рикуести към магазина си, на който не си дал шанс да бъде поне малко оптимизиран, си е направо за разстрел. И е масово така за WooCommerce девелопърите, от там и тръгва лошия имидж на платформата.


Ако правите само малки магазини в WooCommerce, тогава добре. Но когато те се разраснат и инсталират плъгин върху плъгин, се получават такива чудовища, че Франкенщайн нервно се разплаква.
Работих в магазин с два езика, три различни валути и различни митнически разпоредби за три държави. Освен това имаше минимална поръчка за стоки от една марка и трябваше да се създадат различни кешове, така че клиентите от Казахстан да не виждат цени в украински гривни. И всичко това започва с "малък магазин с продукти от Италия".
След това си обещах никога да не правя онлайн магазин в Wordpress
 
Да, има един момент, в който нуждите, в частност новите функционалности, на магазина малко започват да пречат на добрата му производителност. Тъпчат се постоянно нови плъгини, кой с кой не много съвместим. И в един момента дори да сложиш и най-добрия кеш, да си на най-добре конфигурирана машина, няма голямо значение, защото ресурсите се "ядат" за страх. Имам доста примери и около мен. Но съм и на мнение, че тези разработчици не си дават сметка, че една малка функционалност, която може да се къстамизира, и може да се направи без много труд, е по-добре от цял плъгин с всичките му стилове, комуникации с базата и т.н.

Виждал съм и от двата примера - добре оптимизиран Woocommerce и такъв сглобен, за да продава, без идея за скалиране. Същото съм наблюдавал и при Opencart. Така, че съм съгласен с казаното от @Валери Янев , като само ще допълня, че има някакви шансове и да не се стигне то подобен сценарии, който е дал като пример, ако съответно се попадне на добър девелопър, който не прави за пръв път магазин на Woocommerce. Дори и примери ти ми звучи не чак такава драма, но сигурно някъде са изскочили някакви подводни камъни. :)

И в допълнение ще кажа, че преди каквото и да е започване на проект, е от изключително голямо значение да се знае кои са крайните цели, и какво ще претърпи в бъдеще магазина - повече продукти, повече филтри, повече валути, куриери.....В много случаи, и не само с Woocommerce, но и почти с всяка платформа простотата е голям плюс за магазина. Всичко да бъде максимално ясно и опростено, а "да се решава в движение" е просто закупване в доста проблеми.
 

Горе