SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Малко повечко информация за фирмата?

shristov

New member
Малко повечко информация за фирмата?

Та значи, мислим да си направим и фирма за сайта и като си пускаме реклама за в бъдеще (дай-боже) да си даваме фактури на хората и касови бележки, всичко да си е както трябва, а и да сме си чисти и легални. Та въпроса е, обясниха ми че трябва да имаш само фирма без да се плаща някакъв отделен лиценз, и да пускаш фактури при евентуално заплащане от страна на клиента... какво трябва точно да имаш? Фирма, която да има разрешения за такъв вид дейност или за всякакъв как се води незнам? Да и се води счетоводството и да се плаща някакъв данък, който ще се разбере в последствие, явно процент от печалбата.. Така ли е или има и допълнителни уловки, може ли някой да ми разясни с повечко подробности, какво точно се изисква, за да си имаш сайт в който спокойно да си публикуваш цените за реклама и да нямаш никакви проблеми с данъчни. И за по натам като отделим средства за реклама на сайта, да си минава през фирмата като разход. Как точно стой въпроса?
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Нещата седят така - даваш парички на адвокат (150-500лева), който ти регистрира фирмата (освен ако не ти се занимава сам, но ако не си го правил и преди - ще ти стане тъпо колко простотия има по света :) ).
Правиш си ООД, наемаш си счетоводител (най-добре някой приятел, за да му плащаш нещо символично, поне в началото, инак отиват поне 100тина лева на месец само за него), пишеш се "рекламна дейност" или подобно и си готов - всичко ти е легално :)

Други уловки няма - формулата е
приходи - разходи = облагаемата сума :)
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

А може ли да бъде ЕТ, а не ООД, щото за ООД, доколкото знам трябва да внесеш 5000 депозит и после да го изтеглиш, след като ти излезне съдебно решение за регистрацията на фирмата, а в момента няма от къде да ги извадим. Касов апарат трябва да има нали за да се пускат касови бележки, а също така може имаме разходи като реклама за нас, нищо че ние примерно ще рекламираме?
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Най-добре направи една консултация при професионалист, там ще ти обяснят всички врътки.
Инак ЕТ не е много добър вариянт за фирма, тъй като всичките шмекери са с ЕТ-та. То е малко като домейните - едно е да имаш .com, друго е да имаш .info или .cc
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

shristov,
Георги ти го е казал най-точната аналогия на ЕТ и ООД ;)

При ЕТ можеш да излезеш много вътрешно, докато при ООД всичко е фиксирано (виж какъв данък дължиш през ЕТ с 20 000 оборот :) ).

За ООД - и 3600 лева стигат, веднага си ги теглиш. Можеш без касов апарат, но плащанията трябва да се извършват само по банков път, което теб така или иначе те урежда (спестяваш си не малка сума по този начин, но не винаги е удобно).
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Не се занимавай да регистрираш ЕТ. По-добре намери 5000 лв., ще ти трябват максимум за две седмици и си направи ЕООД/ООД. При ЕТ (освен че звучи несериозно) ако някъде сгафиш (волно или неволно) си отговорен с цялото си имущество - движимо и недвижимо. При ЕООД - само в рамките на началния капитал - 5 000 лв. Не помня какъм беше %, но можеш да внесеш по-малка сума ... мисля, че беше 70% от 5000 лв.

Можеш да минеш и без касов апарат. Издават се проформа фактури, а след плащането - фактури. Има програми за отпечатване на фактури. Потърси, сигурен съм че има и безплатни. Като цяло е добре да намериш познат счетоводител и да го помолиш да ти обясни всичко. Звучи адски трудно, но не е ... просто трябва да вникнеш. Всички плащания ще ти минават по банков път. В началото на всеки месец (след 5-то число) минаваш през банката, за да ти дадат извлечението по сметка (движение по дни, часове и т.н.). Пази ги, защото ще ти трябват и при приключване на годината.

И на всяка цена си следи приходите. В момента, в който приближиш сумата от 50 000 трябва да се регистрираш по ДДС. Тогава вече нещата стават сложни и ще ти трябва по-сериозна консултация. Ако приходите ти надвишат 50 000 и не се регистрираш по ДДС те чака доста солена глоба :-\

Дано съм бил полезен.
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Атанас Янев каза:
За ООД - и 3600 лева стигат, веднага си ги теглиш.

Да обаче там има малко тънкости с тия 3500...


Най-добре се консултирай със специалит. Лично аз ти препоръчвам да си направиш ЕООД, ако нямаш съдружници. Аз лично съм много против ЕТ... то това е бахти и измислицата... уж си фирма ама не съвсем.
Другата занимавка е, ако искаш да издаваш данъчни фактури, а не опростени, там трябва да се регнеш и по ДДС... още малко ходене по мъките... добре поне че махнаха онази глупост да трябва да имаш годише оборот 50000 лв. и може и нова фирма да регнеш по ДДС.
А за данъците, ще се изненадаш кви пеера*и са от държавата и кви луди данъци има ;)

Допълнително ако искаш да имаш кешови плащания, с касовите апарати има още малко простотии, лично аз ти препоръчвам ако нямаш такива да караш само плащания по банка. Има една врътка кешовите плащания да ги внасяш от името на клиента си и с фактурата да им даваш и вносната бележка.

Имаш и малко такси по регването на фирмата. Мисля че към 700-800 идваха нещата с адвокатските такси, лично аз ти препоръчвам от адвокати и счетоводители да не спестяваш, защото ако са калпави (а повярвай ми масово са МНОГО ЗЛЕ) могат да ти навлекът много главоболия.

Ако си решил да правиш нещо сериозно, без фирма... не се връзват нещата.
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Така е знам, затова тръгнах да правя фирма. По принцип сме 2-ма човека и фирмата ще се води на двамата. И аз знам, че е по-добър вариант ООД и ЕООД, но само 5-те хиляди ме спират, но ако са така нещата по добре да ги вземем назаем от тук от там и да я изкараме.. ами така ще направим, а иначе за банковите плащания мисля, че няма да има проблем, друго нещо да питам, как да прокарам сайта през фирмата или няма значение това, гледам големи сайтове български си се водят на името на частни лица домейните, а не на фирма, как се доказва, че именно заради това ти е фирмата..
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

ако може намери 3500лв. за две-три седмици, толкова ти е необходимо, за да регистрираш ООД / ЕООД. След регистрацията си теглиш парите и си на 6.
Ако питаш лично мен, не се набутвай с ЕТ...както по-горе казаха, отговаряш с цялото си имущество. Но от друга гледна точка, ако нямаш нищо което да се води на твое име (движимо и/или недвижимо) няма за какво да се притесняваш...просто ако се спреш на ЕТ, гледай да не записваш на твое име имоти, автомобили и т.н.
Всяка правна форма си има предимства и недостатъци...поразрови в нета (има доста дискусии и коментари в dir.bg - правната секция или по форумите на лекс.бг) и вече според нуждите си, преценете двамата с партньорът ти. :)

С пожелания за много успехи!
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

остави отговорността с ЕТ ... все пак всичко го правим за добро нали :)
самоче данъците с ЕТ няма да ти харесат. Така че дори и един потребителски кредит за тия 5000 да изтеглиш лихвата и таксите ще ти се върнат от разликата в данъците :)
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

MacTeP каза:
добре поне че махнаха онази глупост да трябва да имаш годише оборот 50000 лв. и може и нова фирма да регнеш по ДДС.

50 000 лв. и след това задължителна регистрация по ДДС. А по-собствено желание - след натрупване на 20 000 (или 25, не помня точно). Поне така беше преди около година. Сега, признавам си не знам как е.

@shristov - разрови се из нета, защото доколкото разбрах от счетоводителите ми ще има някакви промени относто регистрациите на нови фирми. Не разбрах съвсем точно, но ще има промени ... затова потърси инфо за какво става въпрос и си направи сметка кога ще ти е по-изгодно - сега или по новите правила.
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Принципно имаме познат счетоводител, което не го смятам като голям проблем.. но ще се поинтересувам пак за подробности, основно ме интересуваше какво точно се иска да направим... мерси за бързите и изчерпателни отговори, като се замисля нямам нищо на мое име да се води, но и на мен ми харесва повече варианта с ООД-то. Нищо, ще поживеем, ще видим пък каквото сабя покаже :)
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

shristov,
при ЕТ с един малко по-сериозен оборот (разбирай над 1000 лева на месец) ще ти се стъжни като отидеш в данъчното - просто няма какво да му мислиш ;)

25k е за доброволно преминаване към ДДС (което е не лош вариант) :)

А за счетоводителя - в началото, докато нямаш кой знае какви обороти и разходи, ще е малко тъпо да даваш по 100-120 лева (толкова искат на месец :) )...
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

А ако българска фирма не те устроива свободен си да си регнеш където искаш в евро зоната или извън нея таксите са по високи но на 99% от местата няма изиквания за капитал...
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Здравейте,

Може ли някой, който е плащал данъце без да има фирма да каже как става това?
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

взимаш деклация за доходи за физическо лице / ЕТ .
Попълваш си всички допълнително доходи и я подаваш в данъчното :)
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

взимаш деклация за доходи за физическо лице / ЕТ .
Попълваш си всички допълнително доходи и я подаваш в данъчното :)

Благодаря, но това един път в годината ли става и освен това става дума за доходи от чужбина?

А относно данъчните, какво се пише за доходите?
По какъв начин те проверяват фирмата от където съм ги взел?Въобще проверяват ли?
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Да се изкажа и аз като човек, който до преди година се е занимавал с регистрация на фирми (ако преди това знаех, че могат да се изкарват пари от интернет, сигурно нямаше да се занимавам и с това, но тва си е лирично отклонение).

Видове търговски дружества, според капитала:

Капиталови: ЕООД, ООД, АД - капиталът е разпределен в дялове (за АД в акции) и собтвеникът на дяловете/акциите е отговорен до размера на дела/акциите си;

Некапиталови: ЕТ, СД - дружества с неограничена отговорност т.е. собственикът(ците) са отговорни до размера на цялото си имущество;

Смесени: КДА (командитно дружество с акции) - собствениците на акциите са отговорни до размера на акциите си, а съдружникът(ците) - неограничено отговорни;

Мит: Щом имам (Е)ООД не могат да ми вземат цялото имущество! Напълно погрешно!!! Като собственик на дялове всеки е отговорен до рамзера им, но обикновено на тези дружетсва собственикът е и управител на дружеството т.е. отговаря неограничено с имуществото си. Т.е. ако фирмата задлъжнее ще му вземат не само дела във фирмата, а и всичко, което би покрило задълженията. Ако, обаче, дружеството има управител, който в различен от собтвениците (бихме ли доверили управлението на чуждо лице?), тогава може да сте спокойни за собствеността си.


Счетоводно обслужване на различни видове дружества:

Капиталови: Задлъжително се изготвя отчет за приходи и разходи (ОПР), както и Баланс на активите и пасивите на дружеството т.е. задължително се води Двустранно счетоводство, което е по-скъпо от Едностранното. Освен това на данъчните винаги може да им хрумне да ви искат по баланс и ОПР за тримесечие, шестмесечие и както-си-искате-месечие.

Некапиталови: СД, тъй като събирателното дружество е Юридическо лице, за него важат същите неща относно счетоводството, които съм написал по-горе.

ЕТ - води едностранно счетоводство, което е евтино и по-лесно като материя. Може да ви го води и счетоводител с икономическа гимназия. БТВ, когато се занимавах с търговия на бързооборотни стоки, най-големият ми клеинт беше ЕТ и въртеше обороти, за които много собственици на (Е)ООД-та могат само да мечтаят. Цифри няма да споменавам, но да кажем, че му се наложи да се регистрира по ДДС на третия месец (тогава имаше задължителна регистрация при достигане на оборот от 50k).


Мит: Щом имам (Е)ООД плащам по-малко данъци, отколкото като ЕТ. Да, ама не, казваше един голям български журналист. Щом имате ЕООД плащате данък два пъти - един път върху доходите, които отчитате като управител на дружеството и втори път върху приходите, които ви носи вашия дял. Друг е въпросът, че добрият счетоводител може да ви докара нулева печалба, но това нима не важи и за ЕТ, където освен това е и по-лесно? Като ЕТ подавате декларация за доходите, където записвате и дохоdи като наеми, ренти, приходи от АдСенс и "вся остальная сволочь", накрая всичко се събира и се тегли чертата. Като собственик на (Е)ООД трябва да подадете декларация И ЗА ТЕЗИ СИ ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОХОДИ, които ще се обложат - ето го и третото облагане!


Видът на дружеството и престижа:
На всички у нас е ясно, че веднъж вкарани в капитала, парите за регистрация на (Е)ООД се "дърпат" от собствениците и се употребяват за лични нужди. Е, за какъв престиж говорим. Виж, ако капиталът е 5 милиона, тогава наистина е престижно, но с толкова много пари в 99.99% се прави АД!


Извод: За твоя случай gartar бих препоръчал регистрация на ЕТ, процесът по регистрация на което е и 3 пъти по-евтино от това на ЕООД и няма нужда да се чудиш откъде да намериш 3500 лева за капитал и мин.600 лв за самата регистрация.

Може да си действаш и като фрийлансър и да сключваш договор за изпълнение с юридически лица, разписките за парите, които им вземаш ще им служат като документ за разход т.е. не е нужно да издаваш фактури. Друг е въпросът, че много от фирмите избягват този вариант.
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Много ценна информация даде

Определено двата ти "мита" много ми помогнаха.Аз и двата не ги знаех, и съм си задавал въпросите.

Все пак да те питам:Как ще отчитам доходите, които вземам он някоя афилиейтна мрежа например?Ако ми направят ревизия данъчните?

Примерно аз вземам 100 лв, декладирам ги и плащам данъци, но ако решат да правчт пълна проверка, тогава как аз да докажа че съм взел точно 100, а не 300 например.

Аз плащанията ги получавам с чекове.

Благодаря ти още веднъж за информацията.
 
Re: Малко повечко информация за фирмата?

Re: Малко повечко информация за фирмата?

Все пак да те питам:Как ще отчитам доходите, които вземам он някоя афилиейтна мрежа например?Ако ми направят ревизия данъчните?

Примерно аз вземам 100 лв, декладирам ги и плащам данъци, но ако решат да правчт пълна проверка, тогава как аз да докажа че съм взел точно 100, а не 300 например.
Принципно ревизиите са проблем за счетоводителя, а не твой. За тази цел му се плащат 150-200-500 лв месечно. Все пак, за информация - едно банково извелечение за прходите през месеца + копие на чека + разпечатка от месечния отчет на съответния афилиейт би било достатъчно основание за данъчните (или поне така смята моят съдружник, който е счети). Нека и Руми да каже, тя май осчетоводява чековете през фирма.

Моят съвет - внимателно избирай счетоводител, защото: "За да успее в живота, човек има нужда от три неща - добър лекар, опрощаващ свещенник и умен счетоводител!"

Ако приходите ти все още не позволяват да си наемеш такъв, недей да регистрираш фирма, бачкай като фрийлансър. Имай предвид, че каквото и дружество да регистрираш, ще трябва да внасяш здравни и социални осигуровки за себе си, за съдружниците и всички наети от теб лица, а само за един човек вноската е над 70 лева месечно, като в края на годината се вноските се "равняват" според декларирания доход.
 

Горе