w-seo
Hack3rch3
[h=2]1. Позициите с нулево кликване продължават да растат[/h] Zero-click е бърз отговор в резултатите от търсенето с Google, който можете да получите, без да посещавате конкретен сайт.
Между 2014 и 2019 г. броят на заявките за търсене с нулева позиция се е увеличил от 43,9% на 49%.
Не е за чудене, има си обяснение. Google все повече отговаря на заявки за търсене в SERP и няма нужда да щраквате, когато резултатът вече е в него.
Много е интересно, когато в дадена статия сте ползвали „съдържание на статията“ и Гугъл, когато визуализира самото съдържание, то кликайки, Ви отвежда в тази част, която Ви касае. Но тук вече не говорим за Zero-Click.
В бъдеще броят на заявките с нулево щракване ще продължи да расте, тъй като алгоритмите на Google се подобряват, за да получат потребителите бърз отговор, при отправяне на заявки към търсачките.
[h=4]Какво можем да направим по този въпрос, за да оптимизираме сайтовете си и да ги подготвим за Zero-Click?[/h] Няма да можете да повлияете на броя на търсенията с нулево щракване, но трябва да ги имате предвид, когато избирате ключови думи. Ако избирате ключова дума за оптимизация и мета тагове и повечето от вашите заявки не получават кликвания, може би си струва да я изоставите. Например, ако проверим разпределението на кликванията за заявката „Какво прави SEO“ в Keywords Explorer на Ahrefs, ще видим, че 71% от заявките не водят до щракване.
Това вероятно е защото Google дава отговора в самия въпрос директно в SERP.
Сега нека разгледаме заявката „SEO Съвети“, където само 26% от заявките не получават кликвания.
В този случай, дори ако Google се опита да даде отговор при търсене, повечето потребители вероятно ще отидат на сайта, защото се нуждаят от повече информация и примери, които могат да бъдат приложени на практика.
Оказва се, че фокусирането върху първата ключова дума е безсмислено?
Не. Нулевото щракване не е нулев шанс. Има и предимства да се показва в резултатите от търсенето, например:
През 2019 г. Adobe установи, че 48% от потребителите използват глас за търсене в мрежата.
Най-вероятно броят на такива потребители сега е по-голям и до 2022 г. броят на „умните“ високоговорители в домовете в САЩ ще достигне 55%, следователно популярността на гласовото търсене само ще се увеличава.
Популярността на гласовото търсене е отчасти причината Google да инвестира в технологиите RankBrain, BERT и Knowledge Grap. Основните функции на тези технологии са:
Но има няколко начина да оптимизирате гласовото си търсене:
[h=2]3. Следвайте положително потребителско изживяване[/h] Google се стреми да класира съдържание, което има положително потребителско изживяване. Това е посочено на тяхната страница за това как работи търсенето.
Google вече използва следните показатели за измерване: HTTPS, мобилна използваемост, натрапчиви реклами, основни уеб показатели.
[h=4]Какво да направим за по-добро потребителско изживяване на посетителите?[/h] Google ще измерва три показателя, за да определи дали страницата ви преминава теста за основни уеб показатели:
За да видите всички страници на вашия сайт, които се нуждаят от подобрение, използвайте отчета за основните показатели в мрежата в Google Search Console.
Ако някоя от страниците ви не е преминала оценката на Core Web Vitals, намерете ръководство за подобрение или се свържете с разработчика на вашия сайт.
Цялата статия продължава тук: https://wso.bg/0lAth
Между 2014 и 2019 г. броят на заявките за търсене с нулева позиция се е увеличил от 43,9% на 49%.
Не е за чудене, има си обяснение. Google все повече отговаря на заявки за търсене в SERP и няма нужда да щраквате, когато резултатът вече е в него.
Много е интересно, когато в дадена статия сте ползвали „съдържание на статията“ и Гугъл, когато визуализира самото съдържание, то кликайки, Ви отвежда в тази част, която Ви касае. Но тук вече не говорим за Zero-Click.
В бъдеще броят на заявките с нулево щракване ще продължи да расте, тъй като алгоритмите на Google се подобряват, за да получат потребителите бърз отговор, при отправяне на заявки към търсачките.
[h=4]Какво можем да направим по този въпрос, за да оптимизираме сайтовете си и да ги подготвим за Zero-Click?[/h] Няма да можете да повлияете на броя на търсенията с нулево щракване, но трябва да ги имате предвид, когато избирате ключови думи. Ако избирате ключова дума за оптимизация и мета тагове и повечето от вашите заявки не получават кликвания, може би си струва да я изоставите. Например, ако проверим разпределението на кликванията за заявката „Какво прави SEO“ в Keywords Explorer на Ahrefs, ще видим, че 71% от заявките не водят до щракване.
Това вероятно е защото Google дава отговора в самия въпрос директно в SERP.
Сега нека разгледаме заявката „SEO Съвети“, където само 26% от заявките не получават кликвания.
В този случай, дори ако Google се опита да даде отговор при търсене, повечето потребители вероятно ще отидат на сайта, защото се нуждаят от повече информация и примери, които могат да бъдат приложени на практика.
Оказва се, че фокусирането върху първата ключова дума е безсмислено?
Не. Нулевото щракване не е нулев шанс. Има и предимства да се показва в резултатите от търсенето, например:
- Известността на марката се увеличава. Тъй като вашият домейн и фавиконата се показват в търсенето.
- Възприятието за марката се подобрява. Ако потребителите намерят отговора на въпрос на вашия сайт, търсачките може да намерят уеб ресурса за полезен.
- Достигнете до повече потребители. Не всичко зависи от трафика. Ако имате сайт с нестопанска цел или хоби, големият обхват е добър показател за ефективността на SEO.
- Гласовото търсене набира популярност – наша публикация от 2018 година.
- Акцентът през 2019 ще бъде върху гласовото търсене – източник, w-seo.com.
- 2020 – уеб издателите да подготвят сайтовете си за гласово търсене.
- 2021 – Подгответе сайтовете си за гласово търсене, тъй като хората започват масово да ползват тази възможност.
През 2019 г. Adobe установи, че 48% от потребителите използват глас за търсене в мрежата.
Най-вероятно броят на такива потребители сега е по-голям и до 2022 г. броят на „умните“ високоговорители в домовете в САЩ ще достигне 55%, следователно популярността на гласовото търсене само ще се увеличава.
Популярността на гласовото търсене е отчасти причината Google да инвестира в технологиите RankBrain, BERT и Knowledge Grap. Основните функции на тези технологии са:
- RankBrain и BERT ви помагат да разберете по-добре значението на заявката за търсене.
- Графиката на знанието ви помага да разберете връзката между неща като хора, места и неща.
Но има няколко начина да оптимизирате гласовото си търсене:
- Регистрирайте се в Google My Business. Отговорите на въпроси, свързани с вашия бизнес (като карта на местоположението и работно време), обикновено се вземат от там.
- Уверете се, че страницата ви се зарежда бързо. Резултатите от гласовото търсене се зареждат по-бързо средно с 52%. Въпреки че това са само корелационни данни, известно е, че скоростта на зареждане на страницата влияе върху класирането при органично търсене.
- Набавете повече линкове, т.е. обърнете внимание на линк билдинга. Те също така помагат при класирането, така че Google ще е по-вероятно да показва резултати от гласово търсене от високо класирани страници.
- Добавете микро-маркиране. Това е важно за оптимизиране на определен тип съдържание, като страници с рецепти.
- Бъдете кратки. Средната гласова заявка се състои от 29 думи. Отново, това са данни за корелация, но кой иска гласов асистент да отговаря с романтика?
- Отговорете на въпросите, които хората задават. Google няма да може да класира страницата ви, ако не отговаря на потребителски заявки.
[h=2]3. Следвайте положително потребителско изживяване[/h] Google се стреми да класира съдържание, което има положително потребителско изживяване. Това е посочено на тяхната страница за това как работи търсенето.
Google вече използва следните показатели за измерване: HTTPS, мобилна използваемост, натрапчиви реклами, основни уеб показатели.
[h=4]Какво да направим за по-добро потребителско изживяване на посетителите?[/h] Google ще измерва три показателя, за да определи дали страницата ви преминава теста за основни уеб показатели:
- (LCP). Скоростта на зареждане на най-голямото съдържание на страницата. LCP трябва да бъде 2,5 секунди или по-малко.
- Първо закъснение на входа (FID). Времето от момента на отваряне на страницата до първото взаимодействие на потребителя с нея трябва да бъде 100 m/s или по-малко.
- Кумулативно изместване на оформлението (CLS). Колко се измества оформлението. CLS трябва да бъде 0,1 или по-малко.
За да видите всички страници на вашия сайт, които се нуждаят от подобрение, използвайте отчета за основните показатели в мрежата в Google Search Console.
Ако някоя от страниците ви не е преминала оценката на Core Web Vitals, намерете ръководство за подобрение или се свържете с разработчика на вашия сайт.
Цялата статия продължава тук: https://wso.bg/0lAth