SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

SEO Оптимизация на сайт през 2022 - какви са тенденциите?

w-seo

Hack3rch3
[h=2]1. Позициите с нулево кликване продължават да растат[/h] Zero-click е бърз отговор в резултатите от търсенето с Google, който можете да получите, без да посещавате конкретен сайт.
Между 2014 и 2019 г. броят на заявките за търсене с нулева позиция се е увеличил от 43,9% на 49%.
Не е за чудене, има си обяснение. Google все повече отговаря на заявки за търсене в SERP и няма нужда да щраквате, когато резултатът вече е в него.
Много е интересно, когато в дадена статия сте ползвали „съдържание на статията“ и Гугъл, когато визуализира самото съдържание, то кликайки, Ви отвежда в тази част, която Ви касае. Но тук вече не говорим за Zero-Click.

В бъдеще броят на заявките с нулево щракване ще продължи да расте, тъй като алгоритмите на Google се подобряват, за да получат потребителите бърз отговор, при отправяне на заявки към търсачките.

[h=4]Какво можем да направим по този въпрос, за да оптимизираме сайтовете си и да ги подготвим за Zero-Click?[/h] Няма да можете да повлияете на броя на търсенията с нулево щракване, но трябва да ги имате предвид, когато избирате ключови думи. Ако избирате ключова дума за оптимизация и мета тагове и повечето от вашите заявки не получават кликвания, може би си струва да я изоставите. Например, ако проверим разпределението на кликванията за заявката „Какво прави SEO“ в Keywords Explorer на Ahrefs, ще видим, че 71% от заявките не водят до щракване.
Това вероятно е защото Google дава отговора в самия въпрос директно в SERP.
Сега нека разгледаме заявката „SEO Съвети“, където само 26% от заявките не получават кликвания.
В този случай, дори ако Google се опита да даде отговор при търсене, повечето потребители вероятно ще отидат на сайта, защото се нуждаят от повече информация и примери, които могат да бъдат приложени на практика.
Оказва се, че фокусирането върху първата ключова дума е безсмислено?
Не. Нулевото щракване не е нулев шанс. Има и предимства да се показва в резултатите от търсенето, например:
  1. Известността на марката се увеличава. Тъй като вашият домейн и фавиконата се показват в търсенето.
  2. Възприятието за марката се подобрява. Ако потребителите намерят отговора на въпрос на вашия сайт, търсачките може да намерят уеб ресурса за полезен.
  3. Достигнете до повече потребители. Не всичко зависи от трафика. Ако имате сайт с нестопанска цел или хоби, големият обхват е добър показател за ефективността на SEO.
[h=2]2. Гласовото търсене набира популярност[/h] Позволете ни да започнем с шеговитото:
  • Гласовото търсене набира популярност – наша публикация от 2018 година.
  • Акцентът през 2019 ще бъде върху гласовото търсене – източник, w-seo.com.
  • 2020 – уеб издателите да подготвят сайтовете си за гласово търсене.
  • 2021 – Подгответе сайтовете си за гласово търсене, тъй като хората започват масово да ползват тази възможност.
Та в този ред на мисли, 2022 година също ще е година на гласовото търсене. И сега, шегата настрана, знаете ли, че в страни, като САЩ, Великобритания, Канада, хората ги мързи. Мързи ги да пишат. Все по-голям мързел предстои :), с други думи, живот и здраве, 2023 година също ще добавим: Гласовото търсене е много важно за настоящата година.

През 2019 г. Adobe установи, че 48% от потребителите използват глас за търсене в мрежата.
Най-вероятно броят на такива потребители сега е по-голям и до 2022 г. броят на „умните“ високоговорители в домовете в САЩ ще достигне 55%, следователно популярността на гласовото търсене само ще се увеличава.
Популярността на гласовото търсене е отчасти причината Google да инвестира в технологиите RankBrain, BERT и Knowledge Grap. Основните функции на тези технологии са:
  1. RankBrain и BERT ви помагат да разберете по-добре значението на заявката за търсене.
  2. Графиката на знанието ви помага да разберете връзката между неща като хора, места и неща.
[h=4]Какво можем да направим по този въпрос, за да оптимизираме сайтовете си и да ги подготвим за гласово търсене?[/h] Докато технологиите RankBrain, BERT и Knowledge Graph движат напредъка на гласовото търсене, няма начин да го „оптимизирате“ директно за тях.
Но има няколко начина да оптимизирате гласовото си търсене:
  1. Регистрирайте се в Google My Business. Отговорите на въпроси, свързани с вашия бизнес (като карта на местоположението и работно време), обикновено се вземат от там.
  2. Уверете се, че страницата ви се зарежда бързо. Резултатите от гласовото търсене се зареждат по-бързо средно с 52%. Въпреки че това са само корелационни данни, известно е, че скоростта на зареждане на страницата влияе върху класирането при органично търсене.
  3. Набавете повече линкове, т.е. обърнете внимание на линк билдинга. Те също така помагат при класирането, така че Google ще е по-вероятно да показва резултати от гласово търсене от високо класирани страници.
  4. Добавете микро-маркиране. Това е важно за оптимизиране на определен тип съдържание, като страници с рецепти.
  5. Бъдете кратки. Средната гласова заявка се състои от 29 думи. Отново, това са данни за корелация, но кой иска гласов асистент да отговаря с романтика?
  6. Отговорете на въпросите, които хората задават. Google няма да може да класира страницата ви, ако не отговаря на потребителски заявки.

[h=2]3. Следвайте положително потребителско изживяване[/h] Google се стреми да класира съдържание, което има положително потребителско изживяване. Това е посочено на тяхната страница за това как работи търсенето.
Google вече използва следните показатели за измерване: HTTPS, мобилна използваемост, натрапчиви реклами, основни уеб показатели.
[h=4]Какво да направим за по-добро потребителско изживяване на посетителите?[/h] Google ще измерва три показателя, за да определи дали страницата ви преминава теста за основни уеб показатели:
  • (LCP). Скоростта на зареждане на най-голямото съдържание на страницата. LCP трябва да бъде 2,5 секунди или по-малко.
  • Първо закъснение на входа (FID). Времето от момента на отваряне на страницата до първото взаимодействие на потребителя с нея трябва да бъде 100 m/s или по-малко.
  • Кумулативно изместване на оформлението (CLS). Колко се измества оформлението. CLS трябва да бъде 0,1 или по-малко.
Използвайте инструмента Pagespeed Insights, за да проверите тези показатели.

За да видите всички страници на вашия сайт, които се нуждаят от подобрение, използвайте отчета за основните показатели в мрежата в Google Search Console.
Ако някоя от страниците ви не е преминала оценката на Core Web Vitals, намерете ръководство за подобрение или се свържете с разработчика на вашия сайт.

Цялата статия продължава тук: https://wso.bg/0lAth
 
Евалата на теб и старанието ти. Дано само не е дубликейт. :)
Е той е постнал едно към едно половината от статията. Само че го е постнал без таг Quote/Цитат. Иначе се води споделяне след като е сложен линк към източника. Бих посъветвал целия текст да се вмъкне в Цитат
 

Горе