Съобщение

Collapse
No announcement yet.

[SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

Collapse
X
  • Филтър
  • Период
  • Показване на
Clear All
нови коментари

  • [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

    Здравейте, преведох една интересна статия на един от специалистите от SEOMoz, в която той говори за лошите SEO клиенти и начините, по които да ги разпознаваме. Реших да я споделя с вас, можем и да коментираме личните си впечатления, моите определено се припокриват с тези на J. Sturgeon.

  • #2
    Re: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

    Макар да не се занимавам със СЕО (не и професионално даже доста начинаещо) ми беше интересно да прочета статията. Според мен статията е доста полезна не само за СЕО бранша но и за всеки един бранш. Многото пари не означават че трябва да скачаме в играта, а после много да съжаляваме за това. По-добре 2-3 клиента но разбрани да ни донесат приходите от 1 клиент които ще ни скъса нервите. Браво за превода, напоследък превеждаш добри неща покрай СЕОМоз - благодаря!

    Коментар


    • #3
      Re: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

      Пиша този коментар с риска да си навлека гнева на голяма част от SEO обществото, в което отскоро се подвизавам и аз, но не мога да не изразя мнението си.

      Всичко в статията е вярно, но хайде сега да погледнем от отсрещната камбанария. Хората си плащат и искат резултати. Нещо повече, хората ИНВЕСТИРАТ в SEO, защото очакват бъдеща печалба от него, а не просто да се похвалят на комшията, че сайта им е на първо място в Гугъл. За да стане това, трябва да се постигне някакво подобаващо класиране, което да донесе тази печалба - в различните ниши е различно. В някои топ 10 е супер, в други ако не си номер 1 все едно те няма. Не е ли логично инвестирайки тонове пари, предприемача да иска резултати, които да му върнат тези инвестиции?

      От статията лъха следното: SEO специалистите от своя страна искат да получават пари, без да са поставяни под напрежение и без да им се налага да работят здраво за тези пари (които бих казал, че са доста добри поне за стандарта в България). Ето защо, дават някакви минимални резултати, които не носят печалба в общия случай на инвеститора. Ами на мен ми прилича на надлъгване. Прав е предприемача да иска точно определени резултати, защото е много вероятно да познава далеч по-добре нишата от оптимизатора и да знае какво е нужно, за да има файда от SEO-то. След като според вас обаче исканията на клиента са нереалистични, не му давайте някакви обещания за резултати, които ще му донесат нулева възвращаемост, само за да си вземете парите по договора.

      Замислете се какви цели си поставяте, когато оптимизирате собствен сайт и какви, когато оптимизирате сайт на някой клиент. Разликата е огромна нали?

      Истината винаги има две страни.
      Последна редакция от MartiG; 15-01-2012, 05:18 PM.

      Коментар


      • #4
        За: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

        Марти, не, че няма истина в думите ти, но има два момента, които издишат:
        - В България никой не дава тонове пари за SEO.
        - Ела ми копай на нивата 6 месеца, а като стане царевицата (например), продадем я, аз ще ти платя. Защото преди това няма резултати и аз не знам с твоето копане каква реколта ще излезе. Ами ако падне градушка и съсипе реколтата? Това значи, че не си копал както трябва, за да избегнем градушката.

        Ако разбираш какво имам предвид
        И да, има две страни.

        Коментар


        • #5
          За: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

          Хахахам брутал.... това с царевицата беше стабилен довод... как IT се аргументира с агропример....

          Коментар


          • #6
            За: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

            Е не е ли така? Ти ми работи, пък аз ще платя, когато има резултати. Ама, за това, че шефа не напръскал с препарати срещу колорадски бръмбар, пак копача виновен

            Коментар


            • #7
              За: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

              Има и друг проблем, че се навъдиха много "копачи", които не правят разлика между царевица и плевел, и копат наред ...

              Коментар


              • #8
                Re: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                Иво, разбрах ти метафората напълно, обаче аз друго имах предвид.

                Не става въпрос да ми платиш, след като (и ако) има реколта. Разбира се, всеки труд дори и да не доведе до реколта трябва да се заплаща и инвеститора си носи своите рискове, както и евентуалните ползи.

                Но единственото, което става ясно от статията е, че за SEO гурутата лоши клиенти са онези, които знаят какво искат, какви цели гонят и са готови да си платят, за да ги постигнат. Проблемът е, че на SEO гурутата не им се работи здраво за постигането на тези цели и съответно да си получат подобаващото заплащане, а искат да прибират кинтите от заблудени клиенти, на които да твърдят, че влизането в в топ 10 на резултатите за думата "новини" (примерно) е страхотно постижение (което ще им върне инвестицията в СЕО най-вероятно някъде след 10 години... може би), като същевременно плащат за тази чест по една средна месечна заплата.

                Кажи ми къде сбърках? И аз искам лесни пари също. Обаче да наричаш хора, които знаят какво гонят и са готови да го постигнат без значение от цената, а ти да отказваш колосални суми само защото едва ли не ще трябва да поработиш час-два повече на ден, не прави клиента лош, нито решението да откажеш подобно предложение правилно.

                П.С. И моля не обръщайте темата на "новите" срещу старите "копачи". Благодаря!
                Последна редакция от MartiG; 15-01-2012, 10:07 PM.

                Коментар


                • #9
                  Re: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                  Марти, наистина всеки казус има поне 2 страни. Нормално е всеки да се опитва да "дърпа чергата" към себе си, но идеята на автора на тази статия мисля, че е друга. Ако приемем, че оптимизаторът е добър, коректен, работлив и всичко, което трябва да представлява един качествен оптимизатор, тогава нещата опират до клиента. В статията не мисля, че е ставало дума за калпави СЕО-та, мисля че това става ясно от контекста Затова и идеята е да се коментират клиентите-всезнайковци, които живеят със заблудата, че всичко може да се купи с пари. Не е приятно да се чувстваш като нечии слуга или "марионетка", както се е изразил служителят от SEOMoz. Така че основната идея на статия се върти около това всеки да уважава другата страна (ако приемем, че и двете страни са коректни и съвестни) и да не се счита, че клиентът може да се меси в работата на оптимизатора само защото дава парите. Да, трябва да има симбиоза, безс*****. Трябва да се обсъждат стратегиите, всеки да си казва мнението, да се обменят идеи, но всеки да си знае мястото, за да не се получава обратен ефект. Случвало ми се е да попадам на надменни клиенти, които едва ли не ме учат как да си върша работата и са ми казвали, че и те могат да си направят СЕО-то, но "нямали време". Това е доста обидно изказване според мен, което цели да умаловажи уменията и работата на оптимизатора. Аз лично с такива клиенти не се захващам, няма да излезе нищо добро.

                  Коментар


                  • #10
                    За: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                    Аз за това казах, наистина има 2 страни. Ама плащане само срещу гарантиран резултат е поквара за бизнеса

                    Коментар


                    • #11
                      Re: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                      Марти, наистина всеки казус има поне 2 страни. Нормално е всеки да се опитва да "дърпа чергата" към себе си, но идеята на автора на тази статия мисля, че е друга. Ако приемем, че оптимизаторът е добър, коректен, работлив и всичко, което трябва да представлява един качествен оптимизатор, тогава нещата опират до клиента. В статията не мисля, че е ставало дума за калпави СЕО-та, мисля че това става ясно от контекста и от човекът, който е писал статията Затова и идеята е да се коментират клиентите-всезнайковци, които живеят със заблудата, че всичко може да се купи с пари. Не е приятно да се чувстваш като нечии слуга или "марионетка", както се е изразил служителят от SEOMoz. Така че основната идея на статия се върти около това всеки да уважава другата страна (ако приемем, че и двете страни са коректни и съвестни) и да не се счита, че клиентът може да се меси в работата на оптимизатора само защото дава парите. Да, трябва да има симбиоза, факт. Трябва да се обсъждат стратегиите, всеки да си казва мнението, да се обменят идеи, но всеки да си знае мястото, за да не се получава обратен ефект. Случвало ми се е да попадам на надменни клиенти, които едва ли не ме учат как да си върша работата и са ми казвали, че и те могат да си направят СЕО-то, но "нямали време". Това е доста обидно изказване според мен, което цели да умаловажи уменията и работата на оптимизатора. Аз лично с такива клиенти не се захващам, няма да излезе нищо добро.

                      Коментар


                      • #12
                        Re: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                        Ако ти се бъркат постоянно в работата това е нещо друго. Тогава е разбираемо да не искаш да се захващаш. Но и за това има лесно решение - записвате в договора, че при намеса от тяхна страна, гаранциите за уговорения резултат отпадат и това е. Да му мислят дали искат да те ползват за оптимизация и как ще действат Но ако и при това положение откажеш сума, която по думите на автора е "значителна" за него, то явно просто нямаш характер да се захванеш с нещо предизвикателно и те е страх да не се провалиш, защото едва ли е било ниша със 100,000 резултата, най-вероятно става въпрос за нещо с доста голяма конкуренция
                        Последна редакция от MartiG; 16-01-2012, 12:54 AM.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: За: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                          Защо ми се струва че не спазваш това правило. Защото звучи като "Плати независимо от резултатите"

                          Коментар


                          • #14
                            Re: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                            Има един виц:
                            Мъж се кара на адвоката, че не е могъл да отърве жена му. Адвоката казва: Ами аз не можах да си отворя устата от нея.

                            Коментар


                            • #15
                              За: [SEOMoz] 5 отличителни черти на лошия SEO клиент

                              Първоначално публикувано от anris View Post
                              Защо ми се струва че не спазваш това правило. Защото звучи като "Плати независимо от резултатите"
                              Ай ся, това пък защо: Lilacor нали предлага сео с гаранции???

                              Да ме прощавате ама гарантиран резултат при кампания за покупка на линкове ми звучи като "гарантирам резултат докато не ме хванат и не ме баннат". Или айде по-умерено: "гарантирам резултат докато не ме репортнат няколко конкурента и не занулят силата на тия линкове, след това ще търся други"

                              Коментар

                              Изчакайте...
                              X