Отново счетоводна тема, но засяга всички, които имат фирма, ползват офис и имат сключен договор с физическо лице (да речем Баба Цецка среституиран имот). Според новите промени на Закона за данъци върху доходите на физически лица, данък дължим от наем, се удържа от НАЕМАТЕЛЯ и се внася по сметка в НАП от НАЕМАТЕЛЯ, когато наемодателя е физическо лице. Това отежнява счетоводно работата на фирмите. Явно НАП няма особенно голяма събираемост на този тип данъци и решава, че юридическите лица, които отчитат разходи за наеми, трябва да свършат тяхната работа. Накратко чл.31 от ЗДДФЛ определя размера на данъка 10% от дохода след приспадане на дължимите здравни осигуровки. членове 45 и 46 от същия закон определят, задължението на НАЕМАТЕЛЯ да удържа този данък от наемодателя. А членове 65 и 66 процедурата по плащането на авансовия данък: до края на месеца следващ месеца на начисляване на наема, т.е. до края на февруари 2011 трябва да се плати данъка за януари 2011. Надявам се хора като Иво Апостолов и Преслав Недев да се включат тук, защото все още не намирам инфо от НАП и подробности по отчитането на транзакциите към НАП, след като данъчно задължено лице е наемодателя, а данъка се внася от НАЕМАТЕЛЯ