SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Въпрос за SEO стратегия на онлайн магазин

Marino

New member
Здравейте, имам идея да стартирам онлайн магазин (за бг-аудитория) с OpenCart, но нямам опит с оптимизация на магазини.

Да приемем хипотетично, че искам да продавам домашни гардероби и съм си харесал домейна garderobite.com. Дали ще е добра идея, ако направя отделен блог с домейн domashni-garderobi.com с 5-6 вътрешни страници, с оригинално, оптимизирано съдържание. Хедърът на блога ще е голям банер, който ще приканва посетителите към самия магазин, така че който е дошъл "за стоката" - веднага да се ориентира и да влезе в магазина, вместо да чете статии.

Мисля, че ще се справя по-добре с оптимизацията на блог (примерно на WP) , а и ми се ще единия от двата сайта да излезе на челни позиции в G до месец-два. Не знам дали OpenCart е достатъчно SEO-френдли, пък и съм чел мнения, че при онлайн магазините е по-трудно с резултатите. Забравих да кажа, след като блога излезе напред, бих се заел и с оптимизация на самия магазин. Ще се радвам на всякакви мнения.
 
Това си е вид сателитка по един или друг начин. Да, добра идея е да имаш хубав блог, в който да пишеш хубави статии да си линкваш магазина.
Дори е хубаво да са няколко подобни блога. Не забравяй и в самия магазин да имаш блог, за да можеш постоянно да добавяш свежо съдържание, което Google да индексира, а и да си линкваш сам продуктите.
Оптимизацията на OpenCart не е много по-различна/трудна от Wordpress. Наскоро имаше тема тук за продукти и разделянето им - потърся и виж cloxy го беше обяснил много добре. Ако не са много продукти може да се оптимизират поотделно, но в общия случай е по-добре да се оптимизира категорията, а не отделните продукти.
 
Избери си домейн в областа .bg с името на бранда и развивай блога не на отделен домейн, а на поддиректория в магазина. Така тъпчеш един сайт със съдръжание, а не два отделни. Потребителя иска да прочете описание на продукта и информация за него (разбирай статия) в самия ел. магазин, а не да преската от сайт на сайт. Мисли за купувача, защото той ще купува, а не за бота. Тъпо е да си подаваш потенциалния купувач от сайт на сайт с линкове и редиректи.
 
Благодаря за мненията, а относно вътрешен блог в сайта (ако съм разбрал правилно) - идеята е, блога да е на поддиректория в общата структура:

website.com/blog/first-post
website.com/blog/second-post

вместо на отделен поддомейн:

blog.website.com/first-post
blog.website.com/second-post

Нали така?
 
Точно така. И от страниците с продуките в магазина слагай по един линк "Прочети още за този продукт" към статиите в блога. Или може да излизат няколко линка, ако имаш няколко статии за конкретен продукт под описанието им под формата на "Допълнителна информация"
 

Горе