scoobydoo
Know you can!
Проблемът
Преди да преустроят напълно начина, по който работи Google изображения, следенето на посещенията с Google Analytics
ако не се лъжа си работеше нормално. Сега (то вече от много време де) обаче препращащите адреси са различни и не се показват като отделен източник.
Решението
Решението е да създадем няколко филтъра в Google Analytics. Ще направим три на брой. Първият е за търсене в Google изображения. Вторият е при търсене в мрежата, при което се е появил резултат с Google изображения и човека през изображение от там е посетил след това и вашия сайт. Третият ще бъде за Bing изображения. (Предполагам е ясно, но само да уточня, че се следи самото посещение на сайта ви, а не изображението ви. Човека може да види цялото изображение без да посещава сайта ви.)
1. Влезте в Google Analytics, цъкнете Администриране, изберете профила, цъкнете Филтри, цъкнете Нов филтър.
2. Попълнете име, например My Google Images. Срешу тип изберете Персонализиран филтър и след това Разширен.
3. Срещу Поле A -> Извличане на A изберете Препратка и в дясно попълнете следното: .*google\.(.*)/url.*source=images.*
4. Следващото поле не пипайте. Срещу Изход към -> „Конструктор“ изберете Източник на кампанията. В дясно попълнете отново името, например My Google Images.
5. Най-долу под Прилагане на филтър към подпрофили изберете подпрофилите, които да обхваща, и ги добавете в дясно. Цъкнете Запазване.
6. По същия начин направете следващия филтър, като този път за име ползвайте например My Google Images Universal Search, а за стъпка 3 следното: .*google\.(.*)/imgres.*
7. По същия начин направете следващия филтър, като този път за име ползвайте например My Bing Images, а за стъпка 3 следното: .*bing\.(.*)/images/search.*
8. Цъкнете на къщичката горе в ляво за да излезете от режим администриране.
И сега какво?
(За старите данни няма да може да видите, но за данните от сега нататък ще работи.)
Вече като е минало време и са се появили данни можете да ги видите по следния начин:
1. Отидете в Източници на трафик -> Източници -> Търсене -> Органично и някъде в средата на екрана срещу Основна величина: изберете Източник.
2. Сред източниците ще видите и имената, които сте попълнили по-рано. Цъкнете например на My Google Images. Сега цъкнете отгоре, където пише Вторична величина и от там под Източници на трафик изберете Ключова дума. Така можете да видите и други данни, като изберете друга вторична величина.
От къде научих за това?
От следния адрес: How To Track Image Search In Google Analytics
Редактирано: Какво означава източника images.google?
Забравих да кажа нещо. В стъпка 2 под И сега какво? (по-горе) може да видите един странен източник. Той до колкото разбирам идва когато някой търси в Гугъл, но не с ключова дума а с изображение. Нали има една такава екстра, която намира подобни изображения като завлачим файла и го пуснем в полето за търсене. Та в коментарите в статията, която посочих отгоре, някой каза че това значел този източник.
Преди да преустроят напълно начина, по който работи Google изображения, следенето на посещенията с Google Analytics
ако не се лъжа си работеше нормално. Сега (то вече от много време де) обаче препращащите адреси са различни и не се показват като отделен източник.
Решението
Решението е да създадем няколко филтъра в Google Analytics. Ще направим три на брой. Първият е за търсене в Google изображения. Вторият е при търсене в мрежата, при което се е появил резултат с Google изображения и човека през изображение от там е посетил след това и вашия сайт. Третият ще бъде за Bing изображения. (Предполагам е ясно, но само да уточня, че се следи самото посещение на сайта ви, а не изображението ви. Човека може да види цялото изображение без да посещава сайта ви.)
1. Влезте в Google Analytics, цъкнете Администриране, изберете профила, цъкнете Филтри, цъкнете Нов филтър.
2. Попълнете име, например My Google Images. Срешу тип изберете Персонализиран филтър и след това Разширен.
3. Срещу Поле A -> Извличане на A изберете Препратка и в дясно попълнете следното: .*google\.(.*)/url.*source=images.*
4. Следващото поле не пипайте. Срещу Изход към -> „Конструктор“ изберете Източник на кампанията. В дясно попълнете отново името, например My Google Images.
5. Най-долу под Прилагане на филтър към подпрофили изберете подпрофилите, които да обхваща, и ги добавете в дясно. Цъкнете Запазване.
6. По същия начин направете следващия филтър, като този път за име ползвайте например My Google Images Universal Search, а за стъпка 3 следното: .*google\.(.*)/imgres.*
7. По същия начин направете следващия филтър, като този път за име ползвайте например My Bing Images, а за стъпка 3 следното: .*bing\.(.*)/images/search.*
8. Цъкнете на къщичката горе в ляво за да излезете от режим администриране.
И сега какво?
(За старите данни няма да може да видите, но за данните от сега нататък ще работи.)
Вече като е минало време и са се появили данни можете да ги видите по следния начин:
1. Отидете в Източници на трафик -> Източници -> Търсене -> Органично и някъде в средата на екрана срещу Основна величина: изберете Източник.
2. Сред източниците ще видите и имената, които сте попълнили по-рано. Цъкнете например на My Google Images. Сега цъкнете отгоре, където пише Вторична величина и от там под Източници на трафик изберете Ключова дума. Така можете да видите и други данни, като изберете друга вторична величина.
От къде научих за това?
От следния адрес: How To Track Image Search In Google Analytics
Редактирано: Какво означава източника images.google?
Забравих да кажа нещо. В стъпка 2 под И сега какво? (по-горе) може да видите един странен източник. Той до колкото разбирам идва когато някой търси в Гугъл, но не с ключова дума а с изображение. Нали има една такава екстра, която намира подобни изображения като завлачим файла и го пуснем в полето за търсене. Та в коментарите в статията, която посочих отгоре, някой каза че това значел този източник.
Последно редактирано: