SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Как да изградим частна блог мрежа (PBN)

Blinky

Geek
Екип
Не е тайна, че всяка година става все по-трудно да получим нови линкове и те да са хубави. Най-важното обаче е, че обратните връзки трябва да са с високо качество и да носят по-положителни резултати. Многобройни експерименти доказаха, че обратните връзки, поставени в статия на тясно свързана тема, са най-ефективни. Следователно възниква въпросът откъде да получите такива препратки. Един от най-ефективните методи за получаване на висококачествена маса обратни връзки е описан в тази тема тук и се отнася за създаването на т. нар. частна блог мрежа (PBN - Private Blog Network), ако искаме да я използваме за бустването на наш важен проект. Резултатите направено чрез опити показват, че PBN работят много добре, защото съдържат само подходящи за нашата цел сайтове. Това позволява контрол на обратните връзки и самия процес на изграждане на връзки като цяло. Резултатите зависят и от качеството на домейните, на където се хостват PBN сайтовете / блоговете. Като техника за изграждане на връзки, PBN има своите плюсове и минуси и принадлежи към т. нар. Grey hat SEO.

what-Are-Private-Blog-Network-Backlinks.png

Плюсове и минуси на PBN (Private Blog Network)

Самият процес на изграждане на мрежа от сайтове с някои тясно свързани теми има следните недостатъци:
  • Това изисква значителни финансови разходи.
  • Трябва да закупим имена на домейни и да поръчаме добре написано съдържание.
  • Трябва да имаме подробен план за нишата и увереност, за да върнем похарчените разходи, ако нашите ключови думи стигнат до ТОП 50, примерно.
  • Да приемем, че искаме да стигнете до ТОП 20 на умерено конкурентна ниша от 30 сателитни сайта: 30 домейна * $12 = $360.
  • Всеки сайт се нуждае от съдържание от поне 3 до 5 публикации. 30 сайта * 3 публикации = 90 публикации.
  • Средната цена на една публикация със средно качество (което е минималното задоволително ниво), написана специално за PBN публикация, е $6.
  • Така $540 за съдържанието.
  • $900 общо.
Какво още?
  • Изисква време за изграждане и поддръжка на уебсайтове в рамките на мрежата, която сме създали.
  • Ако уебсайтовете в мрежата са създадени по грешен начин и не са свързани правилно, Google може да забрани цялата мрежа.
Предимствата включват:
  • Препратките, поставени на началните страници на тематични уебсайтове, дават най-добри резултати по отношение на получаване на ТОП позиции в резултатите от търсенето в Google.
  • Обратните връзки от такива мрежи могат да се използват и за други проекти на свързани до мрежата теми.
  • PBN може да се монетизира. В случай, че вече не се нуждаете от мрежата, можете да я продадете или да продадете обратните връзки, идващи от нея. Не е изключено да сложите и рекламки на някоя мрежа. Няма да е много дохода, но нещо може и да идва.
  • Тази методология дава на популяризирания сайт дава огромно предимство пред неговите конкуренти.
  • Ако имате късмет, може да има трафик от търсене в PBN сайтовете, който преминава през препратките.
  • Напълно контролираме обратните си връзки. След като популяризираният проект приключи, можем да използвате повторно препратките за нов проект - пак на сходна тематика.

Нека обобщим отново:

Има повече предимства, отколкото недостатъци при използването на PBN. Ако подходим към този процес компетентно и умно, ще постигнем много по-голям успех и нашият PBN ще бъде дълготраен. Ще може да се използва за повече от един проект.

Как да изградим PBN?

PBN линкове за SEO​


Процесът на изграждане на PBN започва с избора и закупуването на домейн/и. Те могат да бъдат един от следните видове:
  • Отпаднал домейн (може да бъде избран на expireddomains.net);
  • Нов домейн;
  • Домейн, без да нарушаваме историята му – закупен на търг (GoDaddy).
Избраният метод ще повлияе на резултатите от популяризирането на основния проект. Например домейн от търг е скъп, но ще донесе най-добри резултати.

Обикновените изпуснати домейни също работят добре. Въпреки това, трябва внимателно да проверим техните обратни връзки, за да избегнем закупуването на такива, коит са били използвани за спам и/или са баннати от Google. Ahrefs.com е перфектен инструмент за целта, с който да направим проверка за качеството на обратните връзки и други параметри.

Домейните също така могат да бъдат проверени за допълнителни SEO параметри (препоръчителните стойности са дадени по-долу):

DA
- Стойностен диапазон: 18-32
- Средната стойност е 22,3

PA
- Диапазон на стойността: 29-49
- Средната стойност е 33,0

TF
- Диапазон на стойността: 10-22
- Средната стойност е 15,5

Изненадващо, новите домейни също работят добре. Въпреки това, в сравнение с изпуснатите домейни, споменати по-горе, ще ви трябват много повече от тях.

Има списък с доказани съвети, които позволяват изграждането на добър PBN, такъв каквъто Google ще хареса:
  • Регистрираме всеки домейн с поне два регистратора на домейни и затваряме техните Whois-и. Ако не можем да затворим Whois, използваме различна информация за връзка със собственика на домейна.
  • Не купуваме всичките си мрежови домейни в един и същи ден.
  • Използваме възможно най-много хостинги; известни компании с високо доверени сайтове на техните IP адреси са за предпочитане. Това ще накара Google да загуби връзки между мрежовите домейни и ще имаме по-малко рискове да бъдем баннати търсачката. Авторитетни хостинг доставчици може да се проверят в търсачката също.
  • CMS-ите, шаблоните и наборите от плъгини, избрани за сайтовете, трябва да са различни, по възможност.
  • Сайтовете не трябва да изглеждат така, сякаш принадлежат на един и същ собственик.
  • Не трябва да се използват броячи, аналитикс и други метрики внедрени в тях, които могат да подскажат, че са в една мрежа.
  • Поставеното уникално съдържание трябва да бъде оставено неприкосновено и на място поне 30 дни, за да може системата за търсене на Google да го индексира. Едва след това можете да добавим още статии в малки дози.
  • За да създадем сайтове, можете да използвате метода за възстановяване на сайта от уеб архива archive.org. По този начин ще можете да спестите пари от съдържанието и дизайна на сайтовете. Това е само в случай, че вече някой не го е направил преди нас.
  • Последното нещо, което трябва да направим, е да затворите PBN сайтове за всички възможни ботове, като тези от Ahrefs или SemRush. Следователно никой не може да намери мрежата и да се оплаче от нея. Само ботовете на търсачките трябва да имат достъп.
SEO

След като блоговете са създадени и са стабилни в индекса на Google, можем постепенно да започнем да поставяме обратни връзки, отиващи към основния ресурс, който се опитваме да класираме. Сайтове-сателитки трябва да присъстват в индекса на Google поне 30 дни, едва тогава те са готови за поставяне на обратни връзки. Трябва да се състави списък с анкор връзки. Тези препратки ще бъдат поставени в публикации в PBN. На кратки интервали от време (3-5 дни) препратките, отиващи към главния сайт, се поставят една по една. Трябва да има и други препратки, отнасящи се до авторитетни тематични сайтове от типове като .gov и .edu, както и изображения (поне едно изображение на публикация). Обратните връзки трябва да изглеждат естествени, така че да няма следа от изкуствено докарани. Резултатите от поставянето на такива препратки трябва да се следят постоянно и според тези резултати да се избира правилната честота на поставянето им.

Този метод е скъп, тъй като включва закупуване на домейни, съдържание, хостинг и е трудоемък по отношение на конфигурация и поддръжка. Следователно, решението за създаване на PBN трябва да се вземе въз основа на възстановяването на разходите и рентабилността. Доколкото ми е известно, 20-30 сайта за PBN ще са достатъчни за ниша с ниска конкуренция. Средноконкурентните ниши се нуждаят от повече - над 50 сайта. Струва си да се има предвид, че може да има лоши сайтове или проблемни домейни. Освен това са необходими не по-малко от 200 сайта за такива силно конкурентни ниши като заеми, например.
 

cloxy

Super Moderator
Екип
IP адреси може да се вземат, като се правят множество профили в CloudFlare. Ако се правят през достатъчно време и през различна локация, обикновено дава различен IP адрес. Има и повторения, разбира се, тогава просто зарязваме въпроснип прифил и опитваме отново след време.
 

Blinky

Geek
Екип
IP адреси може да се вземат, като се правят множество профили в CloudFlare. Ако се правят през достатъчно време и през различна локация, обикновено дава различен IP адрес. Има и повторения, разбира се, тогава просто зарязваме въпроснип прифил и опитваме отново след време.
Това е много добро решение, имайки предвид, че ще спестиш някой друг шер хостинг план някъде. ;) Иначе съм виждал много добре направени такива услуги, наистина професионални блог мрежи, които по нищо не си личи, че са изградени с тази цел. В няколко ниши, като първо са обхванали лайфстайл, защото там вървяха доста линковете за дрехи, козметик и хранителни добавки, имат такива категории.

Нещо такова: fernandoraymond.com/pbn-sites-examples/

Честно казано много добра стратегия е за някои ниши, в които трудно се получава по друг начин. В същото време ще бъде доста полезен ресурс, ако някой има някакви листи с пробвани и работещи такива сървиси. Знам, че едно време бяха хит, сега са по-малко хит, защото по-тегаво се правят, а и много се крият. В момента по-скоро нещо като дистрибутиране на статия някак повече върви с сайтове като:


Newswire, PR Underground, ACCESSWIRE

Дори е възможно да се стигне и до Googe News, като ще се дължи на част от партньорската им мрежа. ;)
 

cloxy

Super Moderator
Екип
Още нещо към темата с IP от CloudFlare. Тъй като там могат лесно да те хванат, че си на един и същ хост отзад през портовете на cPanel (ако се използва той). Ето начин дори на безплатните акаунти в CloudFlare чрез Filter Rules да се блокират проблемните портове 2096 и 2083, или каквото там има.

То това е важно и за сигурността на сайта като цяло. За скриването на сървъра и IP адреса на самия хост.
 

Прикачени файлове

  • 128644937_1859679467532851_106980157608474138_n.png
    128644937_1859679467532851_106980157608474138_n.png
    47.1 KB · Преглеждания: 4
Последно редактирано:

Blinky

Geek
Екип
Еха, добър трик. Дори ще спести не само хостинг ресурс, но и ще къде къде по-умно. Естествено ако пак седиш ниско над радара. Но технически трудно може да се хване, то вече и WHOis-а е GDPR, та направо супер, може би регистранта, но там е малко съмнително, особено ако купуваш от голям. ;)
 

Горе