SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Как да използваме Facebook групите за маркетинг на нашия продукт/услуга/бранд?

Blinky

Geek
Екип
За никой не тайна, че с намаляването на органичния трафик на Facebook (т.нар. рич), което означава, че само около 5% от нашите последователи виждат съдържанието ни в своите фиидове, е от съществено значение да се включим и да помислим добре за алтернативи като Facebook групите, в случай, че искаме да достигнете до повече потенциални клиенти, без да плащаме за това допълнително, както постоянно ни предлага Facebook чрез спонсорираните си публикации.

Брандовете могат да използват бранд групи във Facebook, за да представят нови продукти и услуги. Това представлява едно огромно предимство за тях. Администраторите обикновено вече са твърди фенове на нашите продукти и това прави средата идеалното място за събиране на обратна връзка както и привличане на нови потенциални потребители, които да ангажираме към нашия бранд. Всичко, което трябва да направим, е да публикуваме актуална информация в групата, когато се случи нещо, заслужаващо да бъде споделено. Ще дадем на потребителите на Facebook поглед към всичко ново, което публикуваме, което насърчава вълнението и насърчава коментарите, които можем да използваме, за да прецените и да си направим изводите. Това е добър показател за това какво да очакваме, когато излезем публично от социалната медия. Трябва да променим форматите на съдържанието си за Facebook групите, за да поддържам нещата свежи и интересни.

Ето един примерен график как да се движим с една Facebook група:
  • Понеделник: Седмична публикация за вдъхновение.
  • Вторник: Мемове/публикация за ангажимент на фенове (в случая потребители на групата).
  • Сряда: Новини/актуализации на компанията / бранда / продукта / услугата.
  • Четвъртък: Публикация на мемове/ангажимент на фенове + последваща публикация за новини.
  • Петък: Анкета/публикация за ангажиране на фенове.
Групите във Facebook също ни позволяват да преценим дали нашата маркетингова стратегия достига до правилните хора. Кой коментира най-много нашите публикации и те ли са тези, които се опитваме да достигнем? Можем свободно да проверим и техните профили, за да определим това и да направим по-детайлен профил на нашия клиент.

Няма да е лошо и да си зададем следните въпроси:
  • Те съществуващи или нови потенциални клиенти ли са?
  • Какъв е техният пол, възраст, местоположение и интереси?
Също така няма абсолютно нищо лошо в това да бъдем отворени към проучванията и просто да попитаме потребителите на групата какъв вид съдържание, продукти и услуги искат да видят от нас. Можем също да се потърсим проблемите с обслужването на клиенти чрез групата, като например да правим видеоклипове с инструкции за нови и съществуващи продукти и да пишем ръководства за минимизиране на проблемите.

Въпреки това, едно от най-големите предимства на група във Facebook е, че можем да събираме UGC (User-generated content). Това е чудесен начин да съберем много отзиви и положителни коментари, а можем да използвате и анкети. Нека не забравяме да поискате разрешение им, преди да използваме събраното от тях.

Надявам се и вашите впечатления да са такива. И няма да е зле да чуем някое мнение. Или трик. :)
 

Blinky

Geek
Екип
Като допълнение бих предложил и някои умни начини за използване на Facebook групи към нашата маркетинг стратегия:

1. Създавайте и предоставяйте някаква стойност за тези потенциални клиенти в групата. Създаваме група също така и, за да възнаградим клиентите си и да ги накараме да се почувстват специални – например група само и единствено за хора, които са закупили нашия продукт / услуга. А пък те от своя страна ще придърпат други към нея.
2. Пишем си в групата и за текущите събития.
3. Изграждаме малко по малко своята малка общност, гравитираща около бранда / продукта / услугата.
4. Водиш комуникация с фенове на бранда, или ползватели на услугата / продукта, което е печеливша ситуация и за двете страни.
5. Популяризираме всякакви събития около нас.
 

MadGuy

Member
Много хора си мислят, че едно пускане на едно линче, едно меме и са готови, нещата вървят. Еми не, много от това да заинтригуваш публиката се крие в постоянно следене и публикуване на неща, които ги вълнуват. За БГ е ясно, това е само Фейса.

И дори събота и неделя не се спи. Тогава след някой умореителен ден, след разходни и забавление, хората пак си сядат на телефона, но преди това си го вадят от джоба. И замислете се друго, и през уикенда се ходи по голяма нужда. И там знаем как се седи и какво се гледа, нали? :)
 

Горе