SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Лайв чат на сайта - помага или пречи?

softkey

New member
Добре ли е на даден сайт да има лайв чат, дали само не дразни посетителите?

Кое е най-полезно за такива системи и има ли смисъл да се ползва, ако няма дежурен оператор, а само се показва форма за изпращане на писма.

Някой срещал ли е лайв чат системи с някакви ценни функции, дайте препоръки.
 
Re: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Ползвам широко разпространения зопим - ефект не мога да кажа, че има положителен. За отрицателен няма как да разбера. Конверсия почти нулева, а и постоянно трябва да стои някой до компютъра.
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

@ivok на сайт за услуги или на магазин е сложен? Конверсията след разговор ли е нулева? И според мен ползата от лайв чат (ако има) може да се усети само при дежурен компетентен оператор.
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Като потребител, често ползвам за контакт имено лайв чатовете и определено бързо разбирам що за сайт/фирма е това. Дали отсреща има компетентен човек или е някой безхаберник, т.е. за мен това е важен сигнал за доверие към сайта/фирмата.

Естествено, ако няма никой на линия или пише, че има, а не отговаря е кофти сигнал.

Ако се питате защо ползвам имено лайв чата, а не телефон - просто обичам да имам отговорите черно на бяло (пък и са уникално съдържание :) ). Собствениците на сайта също ги имат и така се избягват недоразумения. Почти винаги има възможност за скайп или мейл, но там фирмите много обичат да спамят с промоции и ги избягвам.
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

@oggin а не ти ли е досадно след 20-30 секунди в сайта да получиш покана за чат? Ако разговора трябва да е с продължение оставяш ли мейл? Спама си е политика на фирмата, вече си мисля, че ако не получавам спам нещо се е повредило - или съм спрял да дишам или нещо техниката ме е предала :)
 
Re: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Мен лично ме дразнят тези лайв чат. А и утежняват зареждането на сайта, което за SEO не е добре.

И наистина досега в повечето сайтове не са работели. Има 1-2- добри изключения. Така че - контакт формата е ок.

Но ако има и работи , и човека е на ниво - доста е ценно, и помага, и внася доверие, както каза Оги.
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

@borislav123 да приемем, че лайв чата е в облака и реално не тежи на сайта. Също така да има компетентен дежурен оператор в работното време. Не е ли странно за обикновения потребител да усети човешко присъствие на сайта. В общия случай всеки е свикнал да различава онлайн магазина от обикновения с това, че може да си разглежда спокойно без чужда намеса.
 
Re: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

хм, за това не бях се замислял

донякъде - да

все едно някой те наблюдава постоянно какво правиш

но пък плюса е - че за всичко можеш да питаш :)
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Да повечето и продукти и услуги не могат да бъдат описани напълно в сайтовете, пък и понякога ти се иска да питаш нещо, което или го няма или е някъде по ъглите. Тогава много зависи от оператора защото той трябва да е в час пък и да може да го напише бързо.
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

@oggin а не ти ли е досадно след 20-30 секунди в сайта да получиш покана за чат? Ако разговора трябва да е с продължение оставяш ли мейл? Спама си е политика на фирмата, вече си мисля, че ако не получавам спам нещо се е повредило - или съм спрял да дишам или нещо техниката ме е предала :)

Естествено, че е дразнещо и отблъсква. Затова харесвам сайтовете, в които аз инициирам чата - при нужда.

А това, че някой ме следи какво правя ... могат да го правят и без да има чат :) И в магазините ме следят с камери, че ме и записват даже, ама пак успявам да си открадна това което ми трябва :happy:
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Естествено, че е дразнещо и отблъсква. Затова харесвам сайтовете, в които аз инициирам чата - при нужда.
Т.е. ако имаш лайв чат на сайт за услуги би махнал подсещането, че оператора е насреща, а ако имаш магазин? Това решение ще зависи ли от това какви са основните потребители - опитни, неопитни, жени, мъже... По-добре ли е силно забелязващ се бутон за чата отколкото подсещане?
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Харесва ми когато е сложено на логично място - например във футъра, както е при SIMpatik - Предплатената сим карта, с която говорите в роуминг

Предпочитам семплите неща и смятам че един "силно забелязващ се бутон" ще отвлече вниманието на потребителя :)
 
Re: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Оператора е компетентен - аз съм, но рядко съм онлайн, защото 90% от питащите определено , подчертавам определено, не са клиенти. Питат за неща, които се вижда от километър, че не предлагаме или пък се превръщаш в оператор за консултации.
Такъв чат си заслужава на онлайн магазин , в който имаш достатъчно клиенти всеки ден - все едно имаш постоянно продавач-консултант в офлайн магазин.
Всеки сериозен клиент, ще остави най-малкото офлайн съобщение, ако наистина се интересува от продуктите. В днешно време клиентите са толкова лигави и несериозни, че само като надуша лек намек за такава особа, директно го пращам да се оправя - пазар широк, да си търси други фирми. :)
И в никакъв случай не започвам аз чата - само ако клиента има въпрос.
 
Последно редактирано:
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Харесва ми когато е сложено на логично място - например във футъра
До скролинга не е ли по интуитивно?

Оператора е компетентен - аз съм, но рядко съм онлайн, защото 90% от питащите определено , подчертавам определено, не са клиенти.
Това е точния проблем и според мен. Според мен отделен оператор си заслужава или при скъпи продукти/услуги или при действително натоварен магазин. А доколко клиентите са разглезени зависи от таргета има бизнес клиенти, които си ценят всяка секунда, а има и скучаещи сърфисти.
 
Re: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

Бизнес клиентите ми идват на място, защото изискванията им са специфични. А сърфистите са в пъти повече от клиентите, въобще голямо сърфиране пада :)
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

@ivok
А сърфистите са в пъти повече от клиентите, въобще голямо сърфиране пада

Е то винаги е така, ако докараш от 10 сърфиста един реален клиент е много добре.

Малко да обобщя:
Полезно
- ако услугата или продукта е скъп и/или оборотен и може да има квалифициран онлайн оператор
- ако не досажда, не пречи на сърфирането, вижда се на удобно място и тактично се вписва в дизайна
- ако може да следиш действията на клиента и да определиш релевантността на посещението (ще купува ли или просто сърфира)
- ако текста на диалога остава и можеш да го използваш в бъдеще

Вредно
- ако никога няма онлайн оператор и действа само формата за мейл
- ако досажда и постоянно изскача напомняне, че може да ти се помогне
- ако оператора не е достатъчно квалифициран или не може да помогне на момента
- ако сайта не е натоварен или продукта не е достатъчно скъп за да осигури обучен оператор

Ако някой има някакви конкретни впечатления от лайв чат оператори - да сподели.
 
Re: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За мен лайв чата е голям +. Ще бъде грешно, ако кажа, че под 30% от клиентите ни са предимно заради лайв чат. Разбира се там предимно е само sales, но почти всеки клиент изисква малко по-специфична информация или просто не е прочел нещо и влиза да пита. ВИНАГИ трябва да има онлайн оператор, през работно време и да, задължително трябва да е компетентен. Функции, като спам с навиране на лайв-чата в нуса на хроата е изклюително арогантна и нагла практика, която е само в -.
 
За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За: Лайв чат на сайта - помага или пречи?

За мен лайв чата е голям +. Ще бъде грешно, ако кажа, че под 30% от клиентите ни са предимно заради лайв чат.
За хостинг компании явно вече е стандарт и практически няма без такава онлайн поддръжка.

Функции, като спам с навиране на лайв-чата в нуса на хроата е изклюително арогантна и нагла практика, която е само в -.
Съгласен съм за случаите с опитни потребители, те само се дразнят от автоматичната покана, но от другата страна са неопитните потребители, които могат дори да не подозират за какво е бутона за лайв чат или просто да не смеят да влезнат в контакт. Ако има ненатрапчиво излизане на балон или прозорче, може би ще е добре. А ако има анализ за релевантност на посетителя и в зависимост от това да се предлага или не помощ :)
 

Горе