Здравей. Като едно от основните CTR показатели, освен позицията се води и сходството на Тайтъла в SERP-а спрямо сърча на самия потребител. Включително и в частност самото описание под него. Да речем потребителя търси "Почистване на фурна", ако дори и втория резултат носи заглавие "Препарат за почистване на фурна", то той ще го прескочи. И има защо, все пак той може да търси някакви съвети.
Отделно не съм запознат, само гадая, но около теб едва ли е пълно с резултати, имащи допълнителни атрибути за конверсия като рейтинг, снимка, и др. Които също засилват доста самия CTR. А, ако има, то за жалост и те "грабват" окото на потребителя, карайки го да насочи вниманието си натам, и клика върху тях е повече от случващо се събитие.
Повече инструменти, да не кажа всичките извън средата на Google дават приблизителни показатели, рядко, да не кажа никога, ще попаднеш на точен отчет от външни инструменти. Много хора ги ползват единствено и само за ориентир, което е и правилно, и почти никога за точна извадка. Предполагам и ти го си наясно с това. Ето нещо, което доста се е говорили и писало за него:
A study of billions of search results finds over a quarter of Google searchers click on the first organic result.
www.searchenginejournal.com
Факт е, че дори и да си на първа позиция, не взимаш 100% от трафика.