SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Няколко въпроса за онлайн магазин

Powerz

New member
Здравейте,колеги.Подготвил съм няколко въпроса на които ако има възможност някой да ми даде отговор,тъй като не са ми много ясни нещата
icon_smile.gif



1 -За дропшипинга влагат ли се пари?Може ли дропшипинга да работи с повече от една куриерска фирма?Трябва ли да сключа договор с куриерите и има ли полза от това?Как е най-добре да се търсят дропшипъри – онлайн или на място?И какви са методите и подходите за намирането им?
2 -Как се процедира при поръчка от клиент?Звънните ли му или се изпраща директно стоката?Какви телефонни планове се ползват?
3 -Има ли смисъл от Пайпал и плащане с дебитна/кредитна карта?Трябва ли SSL на сайта за paypal или само за директни плащания чрез Visa?
4 -ДДС и интересува ли ни ако сайта работи на дропшипинг?
5 -Трябва ли ни фактура за дропшиинг и как се издават?Кой може да ни изиска фактура и за какво?
6 -Осигуровките – ако работя на друго място и ми плащат от там осигуровки трябва ли и тук да плащам за тях във фирмата?
7 -Счетоводство – може ли сам да се осчетоводявам и трудно ли е да се научи?Задължителна ли е счетоводната книга?Колко време отнема осчетоводяването и на какъв период се прави?
Мерси предварително
icon_smile.gif
 
Ето и отговорите според мен:
1. Във всяко начинание с което искаш да печелиш, трябва и да вложиш. Но за дропшипинга, не е задължително прави си договор с някоя фирма, която ще ти доставя продуктите, правиш си профили в продавалник и другите и продаваш, ако си находчив и т.н. Може да работиш с колкото си искаш фирми, но по- добре си избери една от големите и работи само с нея, защото доставката до офис е по- ефтина и на клиента му е по- изгодно. Добре е да сключиш договор, за да получиш допълнителни отстъпки.
2. Пак е въпрос на подход, добре е да му се обадиш да потвърди поръчката. Относно плановете, почни с нисък и постепенно ако имаш нужда, качвай нагоре. Ако от една продажба не можеш да си платиш 30 сек разговор, по- добре не се захващай :)
3. Ако продаваш само в БГ, рядко ще ти се наложи paypal, но все пак е добре да го сложиш като опция. Твоя сайт не записва данните на картите на клиентите, затова ssl не е задължителен.
4. ДДС те интересува, само ако минеш 50хил. лв. оборот или продаваш в чужбина.
5. Фактура е добре да се издава за всеки разход през фирмата, като когато е плащане на ръка или наложен платеж ти е необходим и касов апарат.
6. Ако те осигуряват другаде, не е задължително да се осигуряваш пак, но ако си едноличен собственик на фирмата си ще ти се наложи да си ги плащаш и като "шефче" и да ти ги плащат като работник в др. фирма.
7. СЧЕТОВОДСТВОТО- намери си счетоводител, не се занимавай, ще изгубиш повече отколкото да си платиш някакви пари на счетоводителя.

Надявам се да съм помогнал. Успех!
 
Ами идеята е да се продава през собствен сайт.А за Виза директно плащане на сайта чрез дебитна/кредитна карта,трябва ли ми SSL ?A ДДС не се ли слага на всеки продукт?Много хора ми казват,че не ми трябва касов апарат,ако се плаща през куриера.Ако фирмата ми е ООД и сме двама съдружници и двамата работиме в други фирми на догорови,трябва ли да внасяме пак осигуровки?Относно счетоводството колко пъти месечно се прави или всеки ден и време отнемащо ли е и защо да не мога сам да си го правя?Мерси предварително
 
Поне единия съдружник трябва да се осигурява във фирмата като управител (или с договор за управление и контрол). Препоръчвам казаното от колегата - за счетоводството си вземи фирма. В зависимост от това дали имаш регистрация по ДДС или не ще имаш и ангажименти по осчетоводяването, казано най-просто ако не си регистриран по ДДС усилията са по-малко, но и счетоводните фирми взимат по-малко. НЕ ГО ПРАВИ САМ, ако не искаш да си имаш проблеми в бъдеще.

Предполагам, че тепърва ще започваш да се занимаваш с това. Предвиди си суми за заплати, осигуровки, наеми и други режиийни поне за първите 6 месеца.

Ако ще приемаш плащания с наложен платеж ще ти трябва касов апарат.
Хубаво е да направиш пейпал акаунт, там хубавото е, че се плаща само ако имаш транзакции, така че нищо не губиш. Напоследък наблюдавам интерес да се плаща през пейпал (особено за магазини за IT продукти).
ePay, Easypay, банков превод, наложен платеж, директно плащане с дебитна/кредитна карта, включвай всички възможности с течение на времето, не е задължително всичко да ползваш от самото начало. За повечето не се изисква месечна такса, така че освен технически други усилия не са необходими. Друг е въпроса, кой колко е изгоден от към комисионна.

Фактурата върви са касова бележка, ако имаш касово плащане - с други думи ако плащаш с наложен платеж.

Ще ти дам един съвет, отдели пари и си направи професионална консултация със счетоводител, не търси отговори във форумите за това. Счетоводителят и адвокатът ти ще бъдат най-добрите приятели на твоя бизнес.
 
Вече имам известен опит с dropshipping-а и ако имаш още въпроси, ще се радвам да ти помогна. Та ето ги отговорите:
1. Пари ще трябва да вложиш в реклама и визията на магазина. Договорите с куриерските фирми се сключват с фирмата, която изпраща продукта. Работех с една фирма, която ми предлагаше два вида дропшипинг: 1-вия е да продавам на техните цени, като те изпращат стоката на същия ден и аз получавам процент от сумата поръчката; 2-рия ми предлагаха продуктите със отстъпка и когато някой си поръча нещо от мен, трябваше първо на мен да го изпратят и след това аз да го изпратя на клиента, което става много разточено.
2. Препоръчвам ти да звъниш преди да изпратиш поръчката на доставчика. За телефонни планове, не се притеснявай. В началото можеш да използваш собствения си телефон. След това ти препоръчвам някой в който има голямо количество минути към всички оператори в БГ.
3. Ако бизнесът ти е насочен към БГ, смисъл от Paypal почти няма. Много рядко някой ще плати онлайн. Клиентите в БГ все още не са настроени да си дават лични данни в интернет. Иначе да, ще е хубаво да имаш SSL. Той вдъхва увереност у клиента.
4. ДДС не те интересува. Това е задължение на доставчикът
5. Фактура и касова бележка се издава от фирмата доставчик
6. Не е нужно осигуряване, но се консултирай
7. Наеми счетоводител, но при дропшипинга това ще ти служи само за твоя информация. Все пак се консултирай.
 

Горе