SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Отрицателните ключови думи - Adwords

За: Отрицателните ключови думи - Adwords

За: Отрицателните ключови думи - Adwords

Кои са отрицателните ключови думи, които най-често използвате за кампаниите си?
Моите са: игра, игри и производните им.

Зависят от ключовите думи и нишата.
Думите, които си дал, като пример са напълни излишни, ако продаваш апартаменти напр :)
Ако се занимаваш само с продажба на апартаменти, то можеш да изключиш напр. наем, ремонт, обзавеждане, интериор и т.н.
Това е просто, като пример.
т.е. ако някой търси апартаменти под наем, да не се показва обявата ти, или ремонт на апртаменти, обзавеждане на апартаменти, защото това не е твоят клиент.
А Игри апартаменти или игра на апартаменти едва ли някой ще търси, за да пишеш "игри" в минус думите.
А вече в площадките, можеш да забраниш всички развлекателни сайтове, ако искаш, на които не искаш да се показва обявата.
Макар, че ако използваш "догонващи" реклами, т.е. човек е бил на сайта ти, разгледал е предложения за продажби на апартаменти и след това е отишъл да играе игра на някой сайт, то можеш да го догониш и да му покажеш там обявата и да му кажеш, "Ей, приятел, ти беше тук, виж какво имаме още за теб, тук е твоя апартамент"
Това се прави с кукита на твоя сайт и настройка на кампанията в Адуордса и е доста ефективен метод.
И ако забраниш развлекателните сайтове, можеш да го загубиш, като клиент.
 
За: Отрицателните ключови думи - Adwords

За: Отрицателните ключови думи - Adwords

Да разбира се че зависи от нишата, но досега съм рекламирал какви ли не услуги и стоки и думата "игри" винаги е била в отрицателните думи.
Ако някой не е обръщал внимание да види какъв процент от кликовете са от такива сайтове (от деца).
"безплатно" също е добро :party:

Та въпроса е за общи думи и изрази които принципно нямат много общо със сериозния бизнес.
 
За: Отрицателните ключови думи - Adwords

За: Отрицателните ключови думи - Adwords

Кои са отрицателните ключови думи, които най-често използвате за кампаниите си?
Моите са: игра, игри и производните им.

Ще обясниш ли защо се използват "отрицателни кл.думи", каква е логиката да се изключват?
За да не плащаш за излишни думи или е нещо друго?
:)
 
Re: За: Отрицателните ключови думи - Adwords

Re: За: Отрицателните ключови думи - Adwords

Ще обясниш ли защо се използват "отрицателни кл.думи", каква е логиката да се изключват?
За да не плащаш за излишни думи или е нещо друго?
:)

Примерно за да не ти пада качественият рейтинг заради нисък CTR ;)
 
За: Re: Отрицателните ключови думи - Adwords

За: Re: Отрицателните ключови думи - Adwords

"безплатно" :)
Пак зависи от нишата и сайта :)
Доказано е, че "завличащите" думи, като "безплатно", "отстъпка", "подаряваме" и т.н. увеличават CTR.
Напр. ако сме интернет магазин и предлагаме безплатна доставка, то в никакъв случай не трябва да пишем "безплатно" в минус думите.
Или ако имаме безплатна регистрация на сайта (ако сайтът е b2b напр.) и т.н.
Примери много.
Така, че за всяка кампания минус думите се подбират самостоятелно.
Това става много лесно, като от статистиката по търсенията започнем да анализираме от високочестотните към нискочестотните думи.
И от нискочестотните думи взимамте тези, които не са наша цел.
Но човек да вземе тъпо да използва едни и същи думи за всички кампании е леко казано, неразумно.
Или както е написал @shark, че за него "игри" и посещения от деца не са интересни, то има хора за които именно този таргет е ценен.
За това човек трябва да се ориентира на няколко неща, още преди да пусне кампанията:
- кой му е таргетинга и от какво се интересува неговата аудитория
- какви цели си поставяме в началото на кампанията и как ще ги следим (трябва да са измеряеми, а не просто "увеличение на продажбите" или "увеличение на трафика")
- колко сме готови да платим за 1 конверсия (анализираме трафика - трафик -> регистрации (обаждания) -> действие (покупка или нещо друго))
и чак тук ще дойде създаването на обявите и определянето на минус думите.
 

Горе