strana
New member
Малко двояко заглавие на тема, но не ми хрумна по-близко до съществото на питането ми.
Отдавна се интересувам от онлайн-изданията на хартиените вестници и съответно си ги следя. На този пазар почти всичко е ясно, няма кой знае какви изненади или находки. Освен сайта на вестник "Труд" и неговия пейджранк равен на 7.
Знаем, че гугълският PR зависи преди всичко от линковата маса - външни и вътрешни. Елементарна проверка показва, че в случая тя е малка. Което си е нормално - повечето статии са платени, изданията на ВАЦ излязоха по-късно на онлайн-пазара в сравнение с другите национални всекидневници и не се цитират често. Което си личи и по посещаемостта - 7000 уникални дневно вече правят дори и новинарски сайтове, управлявани от по 1-2 човека, на тема "клюки" или "спорт" примерно.
Т.е, сайтът не е популярен, няма голяма линкова маса (нито външна, нито вътрешна), оптимизацията на взаимовръзките можете да я разгледате (аз поне не забелязах някакви великолепни изпълнения) и единственото, на което може да се дължи подобен PR са линкове от сайтове с PR7 нагоре. Аз обаче не открих достатъчен брой такива (поне според тази таблица).
След този малко по-продължителен увод въпросите ми са:
1. На какво се дължи този PR според вас?
2. Какъв е според вас делът на човешката намеса в алгоритъма при изчисляването на PR? (пр. защото хартиеното издание на вестника е едно от най-известните в България и вестникарският пиар да носи допълнителен бонус за гугълския PR).
Отдавна се интересувам от онлайн-изданията на хартиените вестници и съответно си ги следя. На този пазар почти всичко е ясно, няма кой знае какви изненади или находки. Освен сайта на вестник "Труд" и неговия пейджранк равен на 7.
Знаем, че гугълският PR зависи преди всичко от линковата маса - външни и вътрешни. Елементарна проверка показва, че в случая тя е малка. Което си е нормално - повечето статии са платени, изданията на ВАЦ излязоха по-късно на онлайн-пазара в сравнение с другите национални всекидневници и не се цитират често. Което си личи и по посещаемостта - 7000 уникални дневно вече правят дори и новинарски сайтове, управлявани от по 1-2 човека, на тема "клюки" или "спорт" примерно.
Т.е, сайтът не е популярен, няма голяма линкова маса (нито външна, нито вътрешна), оптимизацията на взаимовръзките можете да я разгледате (аз поне не забелязах някакви великолепни изпълнения) и единственото, на което може да се дължи подобен PR са линкове от сайтове с PR7 нагоре. Аз обаче не открих достатъчен брой такива (поне според тази таблица).
След този малко по-продължителен увод въпросите ми са:
1. На какво се дължи този PR според вас?
2. Какъв е според вас делът на човешката намеса в алгоритъма при изчисляването на PR? (пр. защото хартиеното издание на вестника е едно от най-известните в България и вестникарският пиар да носи допълнителен бонус за гугълския PR).