Здравейте,
Смятам да развивам копирайтърска дейност като упражняващ свободна професия. Понеже в този форум се занимавате редовно с поръчки и т.н. на статии и други материали, реших да ви попитам работили ли сте с копирайтъри, упражняващи свободна професия и какви документи изисквате от тях, за да можете да си осчетоводите разходите за данъчни цели?
Попитах в разни данъчни и счетоводни форуми и там ми обясниха, че задължително трябвало да има граждански договор, в който се уреждат авторските права върху материалите, освен това трябвало да попълним с клиента приемо-предавателен протокол, а също да му издам и декларация, че се самоосигурявам и фактура... Много сложна ми се вижда тази процедура.
Лично аз не искам да уреждам никакви авторски права. Иска ми се просто да напиша статиите, да ги пратя по мейла на клиента заедно с фактурата и да забравя за случая. Но май това не е възможно...
Какви документи изисквате от авторите, за да си осчетоводите за данъчни цели разходите за статиите им?
Смятам да развивам копирайтърска дейност като упражняващ свободна професия. Понеже в този форум се занимавате редовно с поръчки и т.н. на статии и други материали, реших да ви попитам работили ли сте с копирайтъри, упражняващи свободна професия и какви документи изисквате от тях, за да можете да си осчетоводите разходите за данъчни цели?
Попитах в разни данъчни и счетоводни форуми и там ми обясниха, че задължително трябвало да има граждански договор, в който се уреждат авторските права върху материалите, освен това трябвало да попълним с клиента приемо-предавателен протокол, а също да му издам и декларация, че се самоосигурявам и фактура... Много сложна ми се вижда тази процедура.
Лично аз не искам да уреждам никакви авторски права. Иска ми се просто да напиша статиите, да ги пратя по мейла на клиента заедно с фактурата и да забравя за случая. Но май това не е възможно...
Какви документи изисквате от авторите, за да си осчетоводите за данъчни цели разходите за статиите им?