SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Троянските коне на Google

lubo777

New member
(този постинг е инспириран от дискусия водена в един друг (англоезичен) webmaster форум)

Четейки днес тази статия в googlewebmastercentral посветена на това, че видите ли PR е показател създаден от Лари Пейдж и Сергей Брин преди доста години (1998г.) и че днес PR няма особено голяма роля за класирането на един сайт в SERP-а ми направи впечатление няколко от показателите, които днес според автора на статията Susan Moskwa оказват голяма роля при класирането на сайтовете в SERP-а:

  1. Conversion rate
  2. Bounce rate
  3. Clickthrough rate (CTR)
Conversion rate: Процент на конверсия е, показател, който показва колко от посетителите правят това, което искате да направят на Вашия сайт. Конверсия може да бъде извършването на покупка, абониране за пощенски списък, или изтегляне на бяла хартия.

Bounce rate:
(Процент на избягалите посетители) Този показател показва какъв е процента на посетителите дошли на вашия сайт и след това са си го напуснали, тръгнали са си без да посетят други страници на сайта.

Clickthrough rate (CTR) Честотата на кликване (CTR)
Този показател честотата на кликване показва процентното съотношение на това колко често хората кликват върху сайта ви в сравнение с всички други сайтове показани в резултатите от търсенето. Нисък CTR показател означава, че без значение колко добре вашия сайт се класира в SERP-а, потребителите не кликват на него.

Така ... дали да вявраме на Г или не, дали тази статия не е поредната статия с тяхното дежурно бърборене посветено на това да обърква и мъти мозъците на SEO-тата е друг въпрос. :p

На мен лично ми направиха впечатление тези 3 показатели с голямо значение за класирането в SERP-а (според Г), замислих се сериозно върху това как аджеба гугъл мери тези показатели и по-особено доста спрягания напоследък показател Bounce rate .....

Мери ги чрез използването на троянски коне като Google Chrome, Google Analitycs, Google +, Google Toolbar и разни други "благинки" и улеснения, а също и като шпионира (следи) всяка една крачка на потребителите си в web-а, чрез много различни видове кукита.

Искам да уточня, че в случая не става въпрос за класическите троянци инсталиращи зловредни програми на компютъра ви - става въпрос за програми и тулчета, чрез които всеки от нас малко или много доброволно подарява безплатно много ценна и апетитна за Г информация, информация която те консумират с апетит и на драго сърце.

Програмки, които ни следят изкъсо какво правим в нета и рапортуват резултатите регулярно на собственика си ... :eek:

-------------------------
Троянски кон Google Analitycs
- всеки е наясно тук какъв е проблема, Г разполагат с безплатна информация подарена им съзнателно или несъзнателно от уебмастърите, информация, която се използва пряко за оценяване на сайта им ... да да знам какво се кълне Мат Кътс, че Google Analitycs били друга губерния и че нямат общо с SERP-a ... не му вярвам аз лично ..........

Ако имате сайт с относително висок Bounce rate ви съветвам да биете шута на Google Analitycs, защото рано или късно Panda ще се засели и в България, а този показател е един от най-любимите блюда на пандите ...
Според някои уебмастъри, на които съм склонен да вярвам сайтовете им на които не са имали Google Analitycs са преживяли много по-добре нашествито и погромите на пандите ...
решение на проблема: биеме шута на Google Analitycs :rolleyes:
(да, ясно е че тъй като г пряко следят кликовете в SERP-a (виж по-долу) те ще хванат Bounce rate-а от ИТ консуматоритевръщащи се към резултатите в SERP-a, но все пак е много добра идея да се бие шута навреме на Google Analitycs)

-------------------------
Троянския кон Google + хммм всички знаем какво е бъдещето на тулчета копиращи функциите на разни добре работещи други тулове, в случая това няма особено значение.
По-важното е че според мен лично и този тул (както много други) се ползва изключително активно за следене на действията на посетителите на сайта ви.
Как ли ... ами много лесно :) Г просто следи поведението на посетителите на сайта ви, чрез зареждането на кода им за Google + от съответния потребител и referer съответната страница.
решение на проблема: биеме шута на Google + :rolleyes:

-------------------------
Троянския кон Google Toolbar - ами ясно е, някои уебмастъри и някои потребители го ползват все още това чудо :cool:
решение на проблема: биеме шута на Google Toolbar

-------------------------
Шпиониране на кликванията върху резултатите в SERP-a - е да всеки от вас предполагам е наясно, че като гледа и вижда линковете в резултатите в SERP-a не кликва директно върху линка водещ към сайта, а кликва на линк водещ към Г и редиректващ към сайта, така и си пише всеки от нас съзнателно или несъзнателно електронното досие в Г.
решение на проблема: ползваме Mozilla Firefox + добавката OptimizeGoogle - OptimizeGoogle освен, че премахва рекламите премахва и клик следенето за резултатите в SERP-a

-------------------------
Шпиониране в кукита - виж, тук вече нещата са огромни и всеобхватни. Всички услуги на Г ви черпят обилно с "безплатни" бисквитки, безплатни бисквитки, за които без да осъзнавате плащате доста добре с много информация за себе си и Г на драго сърце ни категоризира бързо и лесно към някоя от категориите консуматори :D
решение на проблема: ползваме Mozilla Firefox + добавката OptimizeGoogle - OptimizeGoogle освен, че премахва рекламите премахва и клик следенето за резултатите в SERP-a премахва и кукитата :)

решение на проблема 2: ползваме Mozilla Firefox + добавката Proxy Tool

...
 
Последно редактирано:
Re: Троянските коне на Google

(тъй като взех че написах статийка по-дълга от 1000 думи (лимита на постинг тук), ще продължа с финала тук)

Firefox + Proxy Tool ви позволяват да правите много интересни неща, като например:

  1. може да трие получените бисквитки преди посещението на всяка една страница
  2. може да трие flash бисквитки преди посещението на всяка една страница
  3. може да ползва различно Proxy за всяка отделна страница ...
  4. може да праща различен, предварителн озададен от вас Referer при посещението на която и да е страница ...
  5. може да праща различен User Agent при всяко посещение на сайт, даже и при всяко посещение на страниците вътре в сайта ако щетете ;D

Троянския кон Google Adsense - е тук е ясно ... няма какво да говорим, особено за многото сайтове, които се правят специално и единствено за това да се прожектират Adsense реклами на ИТ консуматорите. Ако искате да печелите от рекламките на г. нямате избор ...

Както знаете един вампир не може да влезе в къщата ви сам БЕЗ вие да сте го поканили ... :cool:

Благодаря на всички, които си загубиха времето да четат тия глупости по-горе и успех в играта на котка и мишка с г! :rolleyes:
 
Последно редактирано:
Re: Троянските коне на Google

А добър ден :)

Нещата със събирането на информация са ясни от години, но и ти да си ги махнеш и да се пазиш от следене, това не предпазва сайтовете с които печелиш и не им позволява да се развиват. Във форума повечето хора не са просто юзъри, а предлагат сайтове за юзъри и печелят от това. От гледна точка на гугъл е резонно нещата да са "Който е с нас и ние сме с него, който не е с нас..". Затова по-добре се фокусирай да оправиш тези показатели които са важни за класирането на сайта ти.
Преди 3 години разбрах, че ако искам да печеля с помощта на гугъл ще трябва да им дам и аз нещо и що годе да се движа в тяхната агитка.
 
Re: Троянските коне на Google

Подкрепям горното мнение, по-добре да си оправим сайта да е в крак с изискванията на гугъл,нали в него се целим да сме по-напред, ще се съобразяваме с него, от колкото да крием от гугъл какво става в сайта ни.

По този повод, да споделя, пуснах сайт преди 10 дена, за вчера имам 77 посещения, от тях уникалните са 67, значи поне 10 човека са дошли втори път за деня,както и 646 импресии, това показва че всеки от уникалните посетители е разгледал поне по 8 страници от сайта. Е как да не сложа гугъл + , абонамент през feedburner и други подобни които да подсказват на гугъл какво става вътре и че хората го харесват сайта щом го разглеждат :).

Иначе става следното: например, някой е много добър дизайнер, но прави сайтовете и не ги рекламира, не говори за тях, не ги показва пред публика. Само жена му знае колко е добър, е как да дойдат още клиенти, като не го знаят какво може човека :))). Не е приятно наистина някой да ти наднича какво става, но пък ако сайта е ОК, нека Г. да наднича, така ще знае че сайта си струва :)
 
Re: Троянските коне на Google

Не ползвайте хостнатото jquery в Г, ако искате да му спестите информация от компютрите на всичките крайни потребители на сайтовете ви. Също - хостнатите шрифтове и т.н. Това е тяхна идея трепач как да си увеличат погледа над някои от горепосочените показатели.

Пиша това, защото ме дразни леката нотка на подлост във всичките им троянски коне, но иначе смятам, че дотук Г се борят за доброто на потребителите и че е 1000 пъти по добре потребителя да попадне на полезна за него страница отколкото на някоя, която само ще му загуби време и ще трябва да продължава да търси, защото някой оптимизатор си е пробутал боклука в СЕРП-а.
 

Горе