martinessko
New member
I. Предварителна информираност за даден сайт - това в нашия случай е реклама, независимо в каква форма е тя. Всеки един посетител попада на нашия сайт, благодарение на рекламата. В това число можем да включим - банер реклами, линк реклами, сърч системи и дори старата изпитана реклама от уста на уста.
На какво трябва да наблегнем тук?
При рекламата се наблюдава следното - виждаш нещо и веднага правиш преценка за него(харесвам или не). Следователно ако сме се насочили към банер реклама, то ние трябва да целим атрактивност (Един добър банер трябва да има ненатрапчива визия и грабващо послание). Примери за такива банери - много, въпрос на вкус.
Ако се насочим към линк рекламата, то при нея трябва да търсим директно обръщение към посетителя. Идеи за атрактивни рекламни послания можете да намерите в блога на Александър Георгиев
При сърч системите трябва да наблегнем в/у тайтъла и дискрипшуна, аналогично на горните методи.
II. Допир със сайта - представлява първоначалният зрителен/звуков контакт. При него посетителя изгражда впечатления за формата, структурата - предимно външните формални качества на дадения сайт.
Тук говорим за дизайна. За него няма да се впускам в подробности, понеже тази тема е разглеждана много пъти, а и въпросите в нея са спорни. Като цяло моята идея за добър дизайн е "добре изглеждащ, функционален и опростен"
III. Опознаване на сайта - тук посетителя получава информация за същността, ролята и функциите на дадения сайт. Тук трябва да се наблегне в/у съдържанието на сайта. Един от най - важните фактори е начина на писане. Съдържанието на сайта трябва да е издържано граматически, написано разбираемо и стегнато. Старайте се да пишете разбрано. Друг фактор е функционалността на дадения сайт. Един сайт е приятен , когато е лесен за ползване. Старайте се да изградите така сайта си, за да може посетителят да се ориентира добре, да може лесно да се възползва от всички функции на сайта. Функционалността на сайта понякога се пренебрегва на фона на дизайна (отчитам го като голяма грешка). Пример за такъв сайт, с лесна употреба е добре познатия ни на всички ФБ (дори да не е цел за подражание). Пак казвам идеята е сайтът да е красив и опростен.
IV. Оценяване на сайта - явява се като завършек на впечатленията и получената рекламна информация. Важен елемент на оценката е сравняването от посетителя на видяното с предварителната рекламна информация и посещението на аналогични сайтове.
Резултатите от оценката могат да бъдат позитивен или отрицателен (естествено трябва да се стараем да е позитивен). Тук искам да подчертая - Стремете се да накарате посетителя да се върне отново...
П.С.
Завършвам темата с многоточие, защото съм обеден, че всеки един може да добави нещичко сам за себе си.
На какво трябва да наблегнем тук?
При рекламата се наблюдава следното - виждаш нещо и веднага правиш преценка за него(харесвам или не). Следователно ако сме се насочили към банер реклама, то ние трябва да целим атрактивност (Един добър банер трябва да има ненатрапчива визия и грабващо послание). Примери за такива банери - много, въпрос на вкус.
Ако се насочим към линк рекламата, то при нея трябва да търсим директно обръщение към посетителя. Идеи за атрактивни рекламни послания можете да намерите в блога на Александър Георгиев
При сърч системите трябва да наблегнем в/у тайтъла и дискрипшуна, аналогично на горните методи.
II. Допир със сайта - представлява първоначалният зрителен/звуков контакт. При него посетителя изгражда впечатления за формата, структурата - предимно външните формални качества на дадения сайт.
Тук говорим за дизайна. За него няма да се впускам в подробности, понеже тази тема е разглеждана много пъти, а и въпросите в нея са спорни. Като цяло моята идея за добър дизайн е "добре изглеждащ, функционален и опростен"
III. Опознаване на сайта - тук посетителя получава информация за същността, ролята и функциите на дадения сайт. Тук трябва да се наблегне в/у съдържанието на сайта. Един от най - важните фактори е начина на писане. Съдържанието на сайта трябва да е издържано граматически, написано разбираемо и стегнато. Старайте се да пишете разбрано. Друг фактор е функционалността на дадения сайт. Един сайт е приятен , когато е лесен за ползване. Старайте се да изградите така сайта си, за да може посетителят да се ориентира добре, да може лесно да се възползва от всички функции на сайта. Функционалността на сайта понякога се пренебрегва на фона на дизайна (отчитам го като голяма грешка). Пример за такъв сайт, с лесна употреба е добре познатия ни на всички ФБ (дори да не е цел за подражание). Пак казвам идеята е сайтът да е красив и опростен.
IV. Оценяване на сайта - явява се като завършек на впечатленията и получената рекламна информация. Важен елемент на оценката е сравняването от посетителя на видяното с предварителната рекламна информация и посещението на аналогични сайтове.
Резултатите от оценката могат да бъдат позитивен или отрицателен (естествено трябва да се стараем да е позитивен). Тук искам да подчертая - Стремете се да накарате посетителя да се върне отново...
П.С.
Завършвам темата с многоточие, защото съм обеден, че всеки един може да добави нещичко сам за себе си.