SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Проучване на уеб услуга

aleksoft

New member
Здравейте.

При стартиране на нов проект, как се изчислява дадена платена услуга (пр. за повече пространство) от колко потребителя в процентно отношение ще се ползва?
Както и според вас коя е най-добрата маркетингова стратегия при стартиране на нов проект?В кои сайтове да се рекламира, за колко време и т.н.
 
Re: Проучване на уеб услуга

Трудно се изчислява :) Шегата настрана, трябва много инфо да дадеш преди да може да ти се каже нещо смислено. Примерно: Идея на проекта, ниша, насоченост, варианти за монетизация, план за развитие, конюнктурна среда в момента в тази ниша, наличие и анализ на конкуренцията..... много, много неща. Ти си направи сметка дали е добре да казваш на някого тези неща, преди да си сигурен какво точно правиш, а после се уверявай два пъти преди да кажеш нещо за проекта си на някого.
 
Re: Проучване на уеб услуга

Да знам че по принцип трябва да ви предоставя много неща, че да ми дадете конкретни отговори.

Погледнете обаче от ваша гледна точка.Представите си, че имате проект който няма конкуренция, пък парите не са проблем.Каква маркетингова стратегия ще избирате че да имате максимален успех.В кои сайтове ще рекламирате, за колко време и как ще изчислите колко потребители ще ползват платените ви услуги.
 
Re: Проучване на уеб услуга

Иво, не мога да разбера, шегуваш ли се, сериозен ли си?!
 
Re: Проучване на уеб услуга

Иво, не мога да разбера, шегуваш ли се, сериозен ли си?!

Шегувам се. Как може да се даде маркетингов съвет, когато не знаеш какъв е пазара. А няма как да знаеш какъв е пазара, ако не знаеш какво продаваш :)
 
Re: Проучване на уеб услуга

Преди да стартираш проекта, първо проучи търсенето на тази платена услуга - термина е "marketing research" или маркетингово пручване. Ако е услуга, която вече се предлага на пзара, позаинтересуваш се от фирмите, които я предлагат. Ако е нещо ново, прецени дали ще има търсене, т.е. колко и какви хора биха се нуждали от тази услуга. За цената може да използваш сравнение с аналогични услуги - нещо, което вече се предлага на пазара и има сходна същност, но не е точно същата услуга.
 
Re: Проучване на уеб услуга

Здравейте.

При стартиране на нов проект, как се изчислява дадена платена услуга (пр. за повече пространство) от колко потребителя в процентно отношение ще се ползва?
Както и според вас коя е най-добрата маркетингова стратегия при стартиране на нов проект?В кои сайтове да се рекламира, за колко време и т.н.

По принцип това е лесно. И да рекламираш и да не, има всеки локален пазар (държава) си има годишен бюджет на човек, който той харчи по сегменти (услуги развлечения здраве и т.н). За интернет грамотните потребители има едни коефициенти за поправка, а за нови непознати услуги има статистически коефициент който предсказва какъв процент от бюджета е склонен да изхарчи човек за да пробва опита услугата. Тази сума намаляваш пропорционално ако услугата не касае целият пазар а само процент потребители и си смяташ възможните приходи. А от там - и максималният рекламен бюджет с който трябва да постигнеш доставяне на твоето послание до сегмента потребители, за да си все още на печалба. Качеството на рекламата и кампанията и вида маректинг само леко "колебаят" чисълцата. Всичко останало е непрофесионално като подход, но това е мое лично мнение.
 
Re: Проучване на уеб услуга

Бих добавил и че лоша рекламна кампания и лош маркетинг могат само да намалят и унищожат печалбата, но добра рекламна кампания или добър маркетинг не могат да надскочат предсказаното от статистиката, колкото и да му се иска на някой.
 
Re: Проучване на уеб услуга

@vha777 благодаря за пълния отговор.Искам да те попитам тъй като става въпрос за нова непозната онлайн услуга, да ми обясниш за тези коефициенти за поправка и за статистическия коефициент.
 
Re: Проучване на уеб услуга

Значи коефициентите на поправка се употребяват задължително винаги когато имаме някакво отклонение от нормалното разпределение, за да стане по-точен модела. Съвсем опростено - примерно ако имаме съпоставяне възраст и процент интернет грамотност или каквото и да е друго интернетско, нормалното разпределение е една камбановидна крива с пик 1/2 от средната продължителност на живота. Тъй като обаче се работи с данни числа, тези коефициенти "преправят" данните така че кривата да отговаря на истината, за да може изводите които правим от тях да са максимално верни. Такова преправяне не се налага ако разполагаме с точни обработени данни събирани специално за даден модел (същата или аналогична услуга на друг пазар) и представени съвсем опростено от друга гледна точка (не тази от която тръгваме в случая) и нормирани (премахнат ефекта на рекламата и т.н). Коефициенти не се слагат ако имаме и точни данни по дадена интересуващи ни зависимост от N мерното пространство на модела. И след цялата тази математика разполагаме с едни функции с които може да изчислим изхода (покупките какви ще бъдат примерно) като функция на времето, климата, ремламният бюджет, града, пола, възрастта, образованието и каквото се сетиш още - примерно цвета на очите. Ако модела е добър, може да решава и обратни задачи - грубо, какво трябва да се направи, кое може да се направи и защо така че изхода(покупките) да бъдат желана стойност. А към този модел има т.н лимитиращи величини - математически това са полиномни функции, в които има слабо влияне на резултата от входните променливи и бюджета за опитване на нови услуги за единица време е типична такава функция - на човешки колкото и да наливаш реклама той се променя много слабо като си достигне максимума. Е, максимално точното определяне на този бюджет и залагането му като функция в модела като базови данни се взимат от двумерни или многомерни статистически таблици е този т.н стат.коефициент ако се работи с проста линейна или квадратична функция. Като разполагаш с модел, колкото и да е опростен, може да предсказваш както поясних максималното(оптималното) потребление на дадена услуга или стока но по важното е че получаваш и математика с коя лено може да изчислиш над този оптимум (и във всички диапазони) как ти се вдигат(зависят) разходите на единица продажба (рекламните най-често), но понякога се използва тази техника и за изчисляване на разходите по управление(огранизиране на продажбите).
И понеже стана май много сложно, "простото обяснение" - коефициента е максимално близко число до истината (примерно с точност 25%) което ще ти каже ако потребителя е мотивиран да опита/ползва даден тип услуга (от същият клас като твоята) какви пари ще изхарчи на цената на разумна рекламна кампания. Щото при неразумни , доставчика на услугата е фалирал и не влиза в статистиката. По точно "предсказване" както надявам се разбра се прави с модел, който може и да определя каква ще бъде тази сума по-точно, без да имаме събирани прости статистически данни.
 
Re: Проучване на уеб услуга

@vha777, пак го играеш дървен философ, бате!

По този начин ако тръгнеш да му обясняваш е по-добре човека да запише едно висше по Маркетинг и след 5 години може да е понаучил това-онова.

@aleksoft, по начина, по който пишеш, разбирам, че си измислил някаква супер-друпер уникална услуга, която няма никакъв, аналог и не искаш да си издадеш ноу-хауто за да не те изпревари някой, но в такъв случай няма как да ти помогне някой без да има конкретни данни. Нещата, които vha ти обяснява са верни в общия случай, но за да си направиш сам стратегията са ти необходими твърде много още знания.
Аз бих те посъветвал да се обърнеш към професионални консултанти (предвид, че писа, че парите не са проблем). На тези хора работата им е в това да те консултират и няма да ти откраднат ноу-хауто, защото те работят с ноу-хаута постоянно и не биха си застрашили бизнеса. Освен това се подписва и договор за конфиденциалност преди да се започне работа.

Междувременно се замисли и за следните неща:
1. Много-много рядко някой измисля топлата вода - т.е. вероятността, тази услуга някой вече да я е измислил и ти да не си разбрал (и/или да не си проучил достатъчно), е голяма.
2. Ако няма точно такава услуга е много вероятно да има подобни на нея алтернативи (както някой писа по-горе), които можеш да проучиш и да ориентираш стратегията си по техните такива.

Ако все пак такава услуга действително няма до момента на пазара и няма и алтернативи има два варианта:
1. Просто няма търсене за тази услуга и затова я няма или е прекалено скъпа, а ползите от нея не биха заслужили цената или други такива подробности, които водят до намалено (почти нулево) търсене.
2. Ти наистина си ГЕНИЙ, който е измислил топлата вода (много бих се радвал за теб ако е така, както за всеки един интелигентен човек, който помага света да се развива) - в такъв случай най-голямата грешка, която можеш да допуснеш подготвяйки се и проучвайки и чудейки се е да забаваиш стартирането на услугата и някой друг да измисли нещо подобно междувременно.
 
Последно редактирано:
Re: Проучване на уеб услуга

@vha777 благодаря за обяснението.Доста е сложно и не всичко разбирам, не успях много да схвана за предсказването с модел, но поне ме насочи.
Били ми разяснил какви са тези двумерни и многомерни статистически таблици.

@yellowdino знам че по принцип е най-добре да наемеш професионални консултанти, но проблема е там, че става въпрос за конкурс за млади предприемачи и парите наистина няма да са проблем ако спечеля състезанието.Колкото до услугата мисля, че добре съм разучил въпроса и смея да твърдя че такава няма и ще бъде доста полезно за цялото общество.
 
Re: Проучване на уеб услуга

@vha777 благодаря за обяснението.Доста е сложно и не всичко разбирам, не успях много да схвана за предсказването с модел, но поне ме насочи.
Били ми разяснил какви са тези двумерни и многомерни статистически таблици.

@yellowdino знам че по принцип е най-добре да наемеш професионални консултанти, но проблема е там, че става въпрос за конкурс за млади предприемачи и парите наистина няма да са проблем ако спечеля състезанието.Колкото до услугата мисля, че добре съм разучил въпроса и смея да твърдя че такава няма и ще бъде доста полезно за цялото общество.

Щом е за конкурс мисля, че маркетинговата ти стратегия няма да е от толкова голямо значение. Предвиди си някакъв бюджет за стартиране, като съобразиш целева аудитория, брой хора до които искаш да достигнеш, оттам ориентировъчни сайтове и видове реклама. Виж официалните им цени и си заложи между 20 и 30% отстъпка (зависи от бюджета). Помисли за СЕО, CPC, Премиум реклама и сметни ориентировъчни цифри. Ако услугата ти наистина е уникална не би трябвало да ти попречи това, че маркетинговата стратегия не е идеално изпипана.

Като цяло за launch на продукт или услуга правилния метод за определяне на стратегия и бюджет за маркетинг и реклама трябва да изхожда от това какво искаш да постигнеш и след това да се смята дали е рентабилно и ако не е да се търси начин за оптимизиране.

P.S. Започнах и аз да пиша купища глупости като vha777, но както всички вече ти казаха, няма как да се говори наизуст. Използвай насоките, които ти написаха хората и намери поне някой приятел, който има идея и на който можеш да се довериш да те посъветва.
 

Горе