SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

batspas

New member
В е-магазина имам продукти, които се различават само по размерите си. Как е най-добре да се направи, за да избегна дублирано съдържание?

1. Да сложа cannonical към единия от тях
2. Да направя всички nofollow и да оставя dofollow само на най-евтиния
3. Да направя съдържания, които се различават, за да може Гугъл да ги индексира поотделно. Това обаче не ми се иска, защото е възможно да се бъркат клиентите, като видят един и същ продукт с различно описание.
4. Знам, че може и да сложа избор на размер и от там цена и така всичко да остане на една страница. Притеснявам се обаче, че клиентите ще се бъркат кое колко ще струва и е възможно да имам негативни резултати.
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Вариант 4 е най-добър. И не мога да си представя, как ще се бъркат, при избор на размер - направи го да избират само размера и като изберат размера автоматично се появява цена. То с толкова елементарни неща ако не могат да се справят клиентите в електронен магазин... .
Нали все пак и в другите електронни магазини е направено същото - описание на продукт и вече избор по дадени параметри: цена, размери, цвят... . Ако един продукт има примерно 20 различни размера, ти 20 различни описания ли ще правиш? :)
 
Re: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Може да ги направиш така:

Заглавие: Продукт 1 размер S
Описание: Продукт 1 с размер S ......

Заглавие: Продукт 1 размер L
Описание: Продукт 1 с размер L ......


Но това е при положение че продаваш неща с голяма разлика в цената например .... палатки да кажем. Малката ако е 30 лв, а следващата по големина е 45.


Ако става въпроса за чорапи например и разликата в цената е 1 лев, вариант 4 е най-добър.

В зависимост от нишата, има клиенти които не разбират толкова много от онлайн пазаруване и е важно всичко да е максимално лесно за тях ;)
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Става въпрос за двойнолепящи ленти и лепила. Варианта със променени тайтъли и дескрипшъни е ясен, но съдържанието на страниците ще е абсолютно еднакво и Гугъл със сигурност няма да го хареса.

Притеснявам се, че при възможен избор на различен размер на ролка двойнолепящо клиентите може да не се ориентират и да поръчат грешно.

Това е страницата на лентата с която експериментирам.
https://zalepi.eu/bg/product/3m-9088-двойнолепяща-лента/
 
Последно редактирано:
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

ако имаш време и желание защо да не направиш различно съдържание на всяка страница. примерно както имаш самозалепващи ленти описанието, което е еднакво го свеждаш до минимум а отделно даваш препоръки на клиентите си коя лента за какво е най-подходяща или колко тежест ще издържи или каквото там се сетиш.
така хем ще е полезно описанието хем ще е различно


ДОБАВЕНО:
Не бях погледнал страницата... можеш и да разделиш описанието на няколко продукта. за всеки по една част
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Според мен най-добре е номер 4. От там идва въпроса как ще ги направиш параметрите, трябва да са масимално опростени и да се виждат с по големи букви може и различен цвят.
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Като помислих по коментарите съм по склонен да се откажа от вариант 3 и 4, защото вариант 3 ще бърка клиентите с различни описания и може да си помислят, че ги подвеждам.
Много ме изкушаваше вариант 4, но като си представих, че на малките превюта ще излиза само една цена (ако излизат повече ще е още по-зле) и после може да се окаже, че има това изделие, но в по голяма разфасовка и тя е 2 пъти по-скъпа, реших да се откажа и от този вариант.

Така, всъщност най-добре за един продукт в 3 разфасовки да имам 3 отделни страници с абсолютно еднакво съдържание. Така ще фокусирам Гугъл върху тази с най-малка рафасовка (и естестено най-ниска цена). Та всъщност колебанието ми е дали да забраня за индексиране с noindex дугите две страници или да им дам cannonical към ВАЖНАТА.
 
Re: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Направи го както е най-удобно за клиентите ти. Не се занимавай с глупостите на гугъл и не прави сайта за гугъл, а за клиентите. Никакво наказание няма да имаш за дублирани продукти - така са хиляди други онлайн магазини.
 
Re: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Аз лично винаги при консултации на електронни магазини препоръчвам за всеки продукт да има само една страница. От SEO гледна точка това е най-добрият вариант.

Различните разфасовки/цветове/размери и т.н. на продукта винаги могат да се направят с отметки, падащи менюта, радио бутони или други способи, така че да не се дублира съдържанието.
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

а няма ли проблем клиента да види продукта в магазина или някой сайдбар с цена да кажем 10 лв, а да се окаже, че по-голямата разфасовка струва 20 лв. Като коментирам с хора, които пазаруват в подобни магазини оставам с впечатлението, че са доста мнителни.
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

в крайна сметка вземи пример от най-големите в света. Амазон
разгледай и ще разбереш какво работи. те не бъркат
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

а няма ли проблем клиента да види продукта в магазина или някой сайдбар с цена да кажем 10 лв, а да се окаже, че по-голямата разфасовка струва 20 лв. Като коментирам с хора, които пазаруват в подобни магазини оставам с впечатлението, че са доста мнителни.

Според мен си е напълно нормално голямата разфасовка да струва повече. В момента навсякъде дори това е търсен ефект. Пример: виждам на реклама хостинг за $3 за месец, като посетя сайта разбирам, че цената е ако платя за 5 години, иначе е $6.
 
За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

За: Два еднакви продукта в магазин - как да се избегне дублирано съдържание?

Навихте ме.
Винаги съм казвал, че трябва да слушам професионалисти, а да не се пъна като магаре.
Намерих и вариант да сменям картинката на продукта при избор на размер и вече съм на 100% сигурен, че така трябва да се направи.

Благодаря много за акъла. :clap:
 

Горе