SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Pisha ot telefon.

Ne vseki prodava kitaiski stoki i hapcheta za pishki za da moje da igrae tolkova s ceni.

Osven tova tazi taksa obiknoveno se plashta ot klienta.

Plashtaneto po banka ti spestiava vremeto da obikaliash kontragenti i kurierski firmi kato lud za da im davash pari ili da si gi vzimash.

Kato poglednesh kolko uslugi tuk se predlagat za 10 lv predpolagam shte se setish, che e po-dobre da gi dadesh na niakoi chovek koito se nujdae, a ne za bezmislena komisionna.
 
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

виж сега, измислено е преди мнооого време - плащане с карти директно през сайта
От гледна точка на потребител не бих си въвел данните от банковата карта в страницата на нов /пък дори и стар/ сайт дори и офертите да са супер изгодни.
Ако нещо в Бг не ползва ePay или наложен платеж забравям за него.
 
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Ми много зависи какъв е тоя онлайн магазин.
В техно микс никой не пазарува с наложен платеж. Тия дни пускаме новата му версия, която правихме бая месеци и за цялото тва време са ни разказали доста за клиентите си.

Иначе да, магазина за парфюми и кремове за 2 лв. продава само с наложен платеж

radev, единия от магазините има над 4000 продукта, над 100 от продуктите са на цени между 10 и 50 хиляди лева, продуктите на Техно микс са на цени като за детски играчки спрямо тях :) Статистиката отново е същата в процентно съотношение - продажби с наложен платеж спрямо всички други = 90/10.

Друг един такъв магазин е на вносител дето продава джаджите си на едро на Интерсервиз Узунов, на Техномаркет и на Технополис - стат-а пак е такъв.

Друг е въпроса че сайтовете не са ултра популярни и посещавани и супер класирани, но това е дуга тема - колкото плащат, толкова правим, аз ресурс нямам да работя безплатно с месеци за клиентите, предполагам и всички други колеги така ;)
 
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Толкова скъп продукт трудно бих купил без да видя.:D
 
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Толкова скъп продукт трудно бих купил без да видя.:D

Аз пък бих купил. Дори определени продукти /и то на висока цена/ бих купил само по Интернет.

Има стоки, които са скъпи, не са масови и съответно на пазара няма фалшификати. Избират се по характеристики и са толкова сложни, че и да ги гледаш в магазина, няма да можеш да видиш всичко.

Такива неща е добре да се купуват по интернет, защото съгласно закона в тези случаи можеш да се откажеш от договора в 7-дневен срок без да даваш каквито и да било обяснения на продавача.

Сгрешил си, не ти се връзва нещо към системата, я някоя букса не е по твоя стандарт, я нещо друго. Връщаш без да се обясняваш и са длъжни да ти върнат парите.

А ако си го купил в магазина - ядец. Представи си, че имаш звукозаписно студио и си представи само как караш продавачите да ти разопаковат уреда, да ти дадат свързаните елементи, които са ти в студиото, за да вържеш нещата и да разбереш дали работят.

Ти на практика в магазина не можеш да изпробваш това, което купуваш. Ама вземеш ли го от магазина - край. Предполага се, че си го изпробвал и одобрил. Някой ако ми каже как се изпробва бойлер в магазин, ще черпя. И имаш право само на рекламация и то ако спре да работи. И тая рекламация се удовлетворява в месечен срок, т.е. ако случайно имаш дефект, който се прояви след покупката, почва голямото чакане и голямото ходене по сервизи.
 
Последно редактирано:
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Casamia, прав си - и за бих купил и си купувам всяка седмица разни работи за мен откъде ли не :)

Още повече че в повечето онлайн магазини продуктите се продават по-евтино отколкото в реалните магазини. Проблема е че 80% от полващите компютър Българи са гола-вода, те ползват PC и интернет от под две години или не го използват активно.

Ще трябва да минат 1-2 години още докато добият опит и си променят мисленето :(
 
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Единственото което си купувам НЕ от интернет е храна. И то пак не винаги щото ТЕСКО имат доставка. Както и да е.
Наложения платеж ще си остане още дълго време предпочитан поради причините който съм изброил по-горе.
С това ако си клиент няма проблем.

Но ако си магазин, и то малък просто мога да те фалирам с 100 поръчки с наложен платеж, който отидат на фалшив адрес и там никой не си ги потърси. За да си ги върнеш са 12 лв. мин.

За съжаление проблема в БГ е, че сме от една страна недоверчиви (да си ползваме к картите директно), а от друга се пишем хитреци (ползвайки ППал и вдигайки диспут когато всичко е ОК за да си вземем парите).

Между другото с ППал няма проблем - не винаги диспута ще е в полза на клиента. Напр. пускаш стоката препоръчана - няма как да каже че не я е получил.
Ако има дефект - той ти я връща препоръчана. Не може да каже, че я е пратил, щото трябва да има разписка. И това горе-долу покрива случай на загубване, рекламация или отказване от поръчката.
Остават таксите на ППал.
 
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Когато някой клкиент направи оборот от 1000лв. най-малкия проблем е тези 10лв. :)
Все пак никой не работи на 1% печалба...
А и все пак се прибират паричките кеш а не във форма на цифрички в банковата сметка, за да се харчат по лесно. Има си доста + Наложения Платеж и не знам за минуси поне за момента.

минуси колкото искаш има наложеният платеж. На прима виста ще нахвърлям само няколко от моята си камбанария:
1. оскъпява стоките ненужно - всеки некоректен платец на наложен платеж струва допълнителни кинти за транспорт обратно на изпратената стока - респективно време. Тези неща се калкулират в крайна сметка обратно в цената на продукта. Голяма рядкост са но ги има.
2. разходки напред назад за плащане и получаване. Което пък води и до:
3. човек се размотава с големи кешови наличности.
4. Ако няма разходки (куриерската фирма превежда парите по банков път) проблема пък е че едни и същи пари влизат и в банката и минават през касовия апарат - излишна бумащина.
5. Случвало ми се е клиентка да заплашва че няма да си приеме стоката само защото се е присетила три дена след като е поръчала и стоката е изпратена, че се била объркала с част от поръчката и искала нещо друго и видиш ли трябвало от куриерската фирма да им подменят стоките???
6. вариациите на 5 са безкрайни.

от страна на клиента:
1. веднъж платиш ли си наложеният платеж е трудно да изисква каквото и да било - всичко зависи от коректността на търговеца. Е евентуално и КЗП. Докато при онлайн разплащанията има поне трета страна която може да върне парите при оплаквания. Така един търговец направи ли повече издънки може да бъде отсят като некоректен от самата разплащателна система. А те не са много на брой и рано или късно един некоректен търговец ще бъде отсят просто поради липса на опции да шмекерува.
Което пък в дългосрочен аспект е добро и за самият бранш на онлайн търговията. Затова според мен наложеният платеж е и дори вреден ... но за жалост необходим ... манталитет просто.
 
Re: Как да отворим ел. магазин. Някой препоръки.

Проблема е че 80% от полващите компютър Българи са гола-вода, те ползват PC и интернет от под две години или не го използват активно.

Да, в крайна сметка за нас това е проблема. Но и ние какво правим за да ги ограмотим? Никъде, в никой онлайн магазин не съм виждал на видно място обяснено защо е по-добре да се купува по Интернет.

Сигурен съм, че ако ей така, с магическа пръчка цялата тази информация влезне в главите на потребителите, продажбите по интернет ще скокнат няколко пъти.
 

Горе