SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Borisov

+Stoyan Borisov
Здравейте,

Много интересно проучване, проведено сред приблизително 15 милиона URL адреса (подчертавам URL адреси, а не домейни). Проверени са съответните URL адреси по няколко от ключовите думи, по които е нормално да се класират спрямо различни параметри. Можете да намерите пълният текст както и видео на Ranking Factors in Google Late 2012

Цялото проучване е субективно, както и всичко в SEO индустрията, но извадката е достатъчно голяма, за да се предположи, че поне в някаква степен резултатите са актуални и сравнително точни за общия случай.

Малко пояснения - факторите наляво имат по-малка корелация с по-добри позиции в SERP-а спрямо проучването през юли, а тези надясно имат по-голяма корелация с по-добри позиции спрямо проучването през юли. - @Scoobydoo


dzeerp.jpg


Benefit of EMD for a Search term - Ползата от EMD при търсене

Тук е важно да се отбележи, че проучването е за комерсиални кл. думи и фрази като имена на продукти, кл. думи предполагащи покупка или общи описания на услуги. От графиката се вижда, че домейните с точна кл. дума влияят зле, но е изненадващо, че това влияние не е толкова голямо, колкото всички описват.

Title Character length > 48 characters - Дължина на заглавието повече от 48 знака

Тук става дума само за заглавието на определената страница, а не за заглавието на страницата + името на домейна. Явно това оказва негативно влияние върху класирането.

Adsense blocks in first 720 pixels - Adsense блокове с реклами в първите 720 пиксела на страницата

Това е голямата изненада в случая, защото се вижда силното НЕГАТИВНО влияние ако страницата има Adsense блок в първите 720 ВЕРТИКАЛНИ пиксела. Това може да се изтълкува и като комбинация от фактори, защото повечето EMD сайтове се правят с цел монетизация с Adsense и поради тази причина този фактор заедно със скорошния EMD ъпдейт е дал силно отражение.

Keyword in Title and H1 Tag - Ключови думи в заглавието и H1 таг

Макар, че имат позитивно влияние, се вижда, че то е почти нищожно, въпреки, че преди си бяха направо задължителни за да се изгради лицето на сайта и да се покаже релевантността му към дадена ниша. В момента, това се прави по-скоро на статистически принцип от алгоритъма, отколкото Google директно да се съобразява с тази информация, зададена от собственика на сайта.

% External/Internal backlinks with stop word - % на използване на свързващи (стоп) думи при изграждане на вътрешни/външни връзки (пример са думите: за, на, със, с, при, по...)

Явно имат позитивен ефект върху класирането в резултатите, от части защото много хора започнаха да ги използват за да варират ключовите думи, с които изграждат връзки.


Word count >130 <3000 (variable sweet spot) - Дължина на статиите между 130 и 3000 думи


Ако се придържате към този диапазон, можете да извлечете някаква, макар и малка, полза при класирането в резултатите. В зависимост от типа сайт, тези занимаващи се с ревю на продукти явно трябва да спазват поне минимума от 130 думи за описание, но колкото по не комерсиален е сайта, явно трябва да се вдига броя на думите използвани за съдържание. Освен това, ако сте писател например, няма смисъл да пишете постове над 3000 думи, по-добре да ги разбиете на части.

Word count (Backlink anchors < 0.4% of total word count) - Брой на думите (Обратни връзки с anchor текст < 0.4% от общия брой думи)

Иначе казано, не слагайте повече от 1 линк (дори вътрешен) на 250 думи. Мен това лично много ми се връзва, защото няма как в 300 думи да набуташ 3 линка и да чакаш тия 300 думи да бъдат отчетени като качествено съдържание.

Image Count > 0 - Брой снимки

С 2 думи - слагайте снимки! От графиката се вижда, че няма да донесе кой знае колко полза, но ако го сумирате с всичко до тук, ще се получи доста добре

% Backlinks with keyword (>1 <33%) - Брой обратни връзки с ключова дума


Математически погледнато - поне 1 от всичките ви линкове към дадена страница трябва да съдържа ключовата дума, по която искате да се класирате. РЕАЛНО погледнато едва ли 1 линк е достатъчен, но важното в случая е да НЕ СЛАГАТЕ КЛ. ДУМА КЪДЕТО И ДА Е (вкл. в ключови фрази и по-сложни композиции на anchor текст) над 33%.


% Backlinks rel = Nofollow (>1 <=50%) - % на NoFollow връзките

Когато имате NoFollow линкове в профила си, явно това води до подобряване на класирането. Никой не казва, че не е добре да имаш 80% DoFollow линкове, но е хубаво да имаш поне някакъв нормален процент NoFollow. Естествено, ако процента надвишава 50, нещата не са на добре Разбира се, ако се поддържа баланс 50/50 или близък се очертава като една от най-добрите SEO практики.

Word Context (>95% language appropriate, >12% keyword context) - Контекст на думите (>95% уместен за езика ,>12% контекстни за кл. думи)

Тия двете според автора би трябвало да са отделно, а след като видях описанието им и аз смятам така.
>95% уместни за езика - т.е. ако пишете на български, то 95% от думите, които използвате трябва да бъдат на български език и да ги има в речника (грубо казано), а останалите 5% могат да бъдат думи на латински, имена на продукти, фирми и прочее. Важното в случая е, текста да може да се отнесе към определен език.

Вторият фактор е още по интересен - става дума за думи, фрази и цели изрази, които търсачките смятат за обединяващи за дадена ниша и е редно да присъстват под една или друга форма във всяка статия или съдържание, предназначено за нишата. Това е така, за да може да се хване контекста на съдържанието и то да бъде отнесено към съответна ниша.

Използвайки примера от статията, ако пишете за мобилни телефони, нормално е Google да търси думи като "презареждане", "3G", "мобилен телефон", "iOS", "Android" и т.н.

Ако този тип думи (изключвайки свързващите думи) падне под 12% това означава, че не сте успял да предадете контекст на съдържанието и търсачката може да прецени, че съдържанието не е достатъчно релевантно за да го класира по дадената ключова дума, за която е оптимизирано.

Twitter/Facebook/Bookmark (URL in Tweet, Retweet or “Like”) - Споменавания на URL-а - социални сигнали

Това е третият по нарастване фактор за последните 3 месеца и явно споменаванията по социални мрежи (обединени са всички големи социални мрежи, букмарк сайтове и микро блогинг платформи) е много важно за доброто класиране на даден сайт и ще става още по-важно.

Authenticity (% unique 3-5 word phrases >60%) - Автентичност (% уникални фрази съставени то 3-5 думи > 60%)

И автора си признава, че не схваща много този фактор, но в общи линии казва, че уникалното съдържание е по-добро.

В общи линии, ако някой има по-добра идея, нека да я сподели, но аз смятам, че при този фактор става дума за определяне на процентната уникалност на по-дълги фрази по
по-дълги фрази по метода на Шинглите (статията е от GVV и е доста обширна).

Number of inbound backlinks (criteria apply*) - Броя на входящите връзки (със забележка)

ИЗНЕНАДА Този фактор набира още по-голяма тежест от преди и както и преди е най-тежкият при определяне на класирането. Имайки предвид колко видове линкове вече не се вземат под внимание от търсачките, явно тежестта на тези, които се броят е нарастанала. По-добре 100 качествени, отколкото 10000 некачествени.

Забележката в случая е, че при изграждането на линковете се вземат под внимание всички други критерии разгледани по-горе и се използват в комбинация с този фактор, т.е. поне както го разбирам аз, хем трябва страницата, която линква към вас да е прилична, хем вашето съдържание и т.н. да не са боклук, за да се постигне очаквания ефект.

Да обобщим набързо, какви са тенденциите в SEO-то за 2013:

- Съдържанието става все по-важно (и все пак, линковете все още са по-важни)
- Спамерските линкове и прекомерният брой линкове могат само да навредят, и ще става още по-зле
- Качествените линкове - особени тези, от качествено контекстуално съдържание са по-важни от когато и да било.
- Социалните сигнали вече стават доста важни.


За мен лично, най-важното от всичко беше, че ъпдейта, който засяга рекламите над първоначалната видима част на сайта ЯВНО е доста по-сериозен, отколкото всички си мислеха. На второ място контекстуалното изграждане на съдържание вече е доста важно и пренаписването май няма да върши такава работа, защото тогава или се губи контекст или се губи уникалност.

Надявам се, че ви е било полезно.

Борисов

П.П. Ако има смислови и/или печатни грешки, ще ги поправя по-късно, защото сега нямам време.
 
Последно редактирано:
Re: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Изключително полезна статия. Повечето от споменатите неща гледам да ги спазвам от известно време насам, по препоръка на мой приятел (той си знае кой е).
Резултатът почва да става видим особено с частта за nofollow линковете. Както се казва в една статия за СЕО - "От тук нататък СЕО-то става игра за напреднали".
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Много полезен материал, има над какво човек да се замисли. Благодаря за превода на борисов.
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Браво за труда който си положил. Не мога да ти дам повече репутация ще компенсирам с +1 ;)
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Браво колега. Има доста интересни неща в този материал.
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

:)
Много интересно. Не съм чел но гледах видеото в линка за по-лесно. Излиза че беклинковете имат все по-голяма роля, а не по-малка :).

Не точно. Линковете имат значение само ако са от качествени сайтове с висок тръст и ранк или ако са от сайтове с добър контент - релевантен плюс висока степен на уникалност. Това са моите впечатления за 5-6-те месеца боричкане с пингвините, не е заключение от тази статия.

Да ги видя сега всички тия хорица дето предлагат евтино субмитване по социалките на контент с ниска или почти-без-уникалност какъв "ефект" ще докарат на клиентите си :)

Аз от 2010-а разправям че трябва да се пише на 80+% уникалност, ама няма кой да ме слуша. Ако ще постваш в 100 сайта, трябва да извадиш поне 80-90 копия с 10% макс. подобност на 5 шингла.

И дай да не се лъжем - това на никой сео семинар няма да те научат. Опит трябва, опииит.

Та може ли да питам Огнян и Васил: тоя човек Любомир Любомиров дето ще води подобна лекция на "новите-seo-правила" семинара написал ли е някога поне 1000-1500 текста за 1000 различни субмита в бг социалките? Като гледам и сайта му е недовършен...

П.С. Визирам бг социалките нарочно, защото са само 45-50 действащи сайта и са като изпит за 3-4 клас. Ако трябва да напишеш 1 текст в спин формат който да ти генерира смислен, перфектно четим от хора (но и уникален) текст за субмит в над 3000-те ангоезични социалки, ще ти трябват минимум 800-1000 копия с 10% макс. подобност на 5 шингла или 1400-1500 копия с 10% макс. подобност на 7 шингла в комбинация със стратегия за използване на рядко срещащи се думи в текстовете на правилните места.
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Ето и моите най-важни изводи които си правя от тази статия - повече нофолоу линкове от Уикипедията, плюс доста повече старание в социалните мрежи и микроблоговете - да си призная не съм добре там.

Дадох G+1 и Фейсбук лайк, искам да дам и репутация но пише "Трябва да раздадете малко репутация преди да я дадете отново на Borisov" - какво ще рече това - че трябва първо на друг да дам така ли? То Борисов си има достатъчно но все пак...
 
Re: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Борисов, извинявай, но най-важното изречение в статията си го превел грешно :). Случайно сега видях, не съм чел цялата статия.

Писал си:
Малко пояснения - факторите чиито графики сочат в ляво са тези, които действат негативно и обратно, факторите, които оказват благоприятно въздействие върху класирането имат графики, сочещи надясно от средната (нулева) линия.

А реално човека казва точно да НЕ си помислим това. Истината е, че тези наляво означава че положителния им ефект е намалял спрямо подобно проучване през месец юли, а тези надясно, че се е увеличил. А не че имат негативен ефект или позитивен! Тоест се вижда относителната промяна спрямо преди, а не самия ефект на дадените фактори. Може реално едно нещо да има огромен положителен ефект, но да не се е променило спрямо юли и ще е на 0, а друго да има съвсем малък ефект, но да се е увеличило малко и ще има черта надясно :).
 
Последно редактирано:
Re: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Борисов, извинявай, но най-важното изречение в статията си го превел грешно :).

В случая не съм го превеждал, а написах моето разбиране на изречението, съгласно описанието на фактора за Adsense блока. Явно съм оплел конците. Сега се опитах да го смеся с по-точен превод. Провери и ако все още имаш забележка, моля предложи превод, който смяташ, че не въвежда в заблуждение останалите съфорумци и отразява точно написаното от автора.

С уважение,
Борисов
 
Последно редактирано:
Re: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

В случая не съм го превеждал, а написах моето разбиране на изречението, съгласно описанието на фактора за Adsense блока. Явно съм оплел конците. Сега се опитах да го смеся с по-точен превод. Провери и ако все още имаш забележка, моля предложи превод, който смяташ, че не въвежда в заблуждение останалите съфорумци и отразява точно написаното от автора.

С уважение,
Борисов

Най-просто и точно може да се напише, че тези наляво имат по-малка корелация с по-добри позиции в SERP-а спрямо проучването през юли, а тези надясно имат по-голяма корелация с по-добри позиции спрямо проучването през юли.

(Тоест тук гледаме тенденциите на къде отиват. И също е важно че това е само корелация. Тоест примерно ако nofollow линковете имат добра корелация с добри позиции в SERP-а, може изобщо да нямат никакъв ефект реално, а просто по-добрите сайтове да имат повече nofollow. Пак е валидна корелацията. Няма как да знаем в коя посока е обаче (кое причинява кое).)
 
За: Re: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Re: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

В случая не съм го превеждал, а написах моето разбиране на изречението, съгласно описанието на фактора за Adsense блока. Явно съм оплел конците. Сега се опитах да го смеся с по-точен превод. Провери и ако все още имаш забележка, моля предложи превод, който смяташ, че не въвежда в заблуждение останалите съфорумци и отразява точно написаното от автора.
Не знам как влияе Adsense на класирането, но преди време Мат нещо мрънкаше за сайтове с много реклами. На един мой сайт имах каре 250х250 в горния десен ъгъл на сайта и по този повод го махнах за всеки случай. И без това ме намират повече по вътрешни страници, а то е на индекса и не носи кой знае какво. Махнах го преди 4-5 дни и днес изненада, Имам писмо от Адсенс в което пишат, че имам малко рекламни карета на страницата и ще е прекрасно ако шибна едно голямо каре (по-голямо от предното) в горния десен ъгъл.
Така, че според мен всякакви изследвания като горното трябва да се четат само за информация и много да се мисли преди да се предприеме нещо. Явно и в самите отдели на Гугъла май всеки си гледа от неговата камбанария и на тия с рекламата не им е много зор какви ги говори Мат Кътс.
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Абе това за рекламите в първите 720 пиксела
аз имам няколко сайта дето нямат реклами там и дали от това че са по-стари или нямат реклами
ама те не са по никакъв начин пипнати от ъпдейтите
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Да обобщим набързо, какви са тенденциите в SEO-то за 2013:

- Съдържанието става все по-важно (и все пак, линковете все още са по-важни)
- Спамерските линкове и прекомерният брой линкове могат само да навредят, и ще става още по-зле
- Качествените линкове - особени тези, от качествено контекстуално съдържание са по-важни от когато и да било.
- Социалните сигнали вече стават доста важни.
Частта за спамерските линкове е твърде важна, защото сега цели сектори в българския онлайн пазар са завзети от сайтове оптимизирани по ефикасен, но компрометиращ начин. Дано Google успее да се справи иначе ще има неприятни моменти, защото е ужасна ситуацията когато правиш SEO както трябва и на 1во място е сайт който е с абсурден брой индексирани линкове. Което е най-странното, въпросния оптимизатор не спира да прави линкове независимо че са на 1во място :) В България сме твърде търпеливи към blackhatSEO
 
Re: За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Re: За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

...Което е най-странното, въпросния оптимизатор не спира да прави линкове независимо че са на 1во място :) ...

Щом се е намирало кой да го линква когато не е бил на 1-во, сега като е на първо е много подозрително да спре да получава линкове ;). Гугъл ги следи тези работи. Логично е да получава повече линкове, щом има повече трафик.
 
За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

За: Ранкинг фактори в Google - Октомври 2012

Не знам какво Google следи и какво не, но статистиката на линковете му спрямо останалите плаши, защото индицира че Google е далеч от това да успее да изчисти SERP-a от тези толкова очевидно линкнати със blackhat техники сайтове.
 

Горе