Borisov
+Stoyan Borisov
Здравейте,
Много интересно проучване, проведено сред приблизително 15 милиона URL адреса (подчертавам URL адреси, а не домейни). Проверени са съответните URL адреси по няколко от ключовите думи, по които е нормално да се класират спрямо различни параметри. Можете да намерите пълният текст както и видео на Ranking Factors in Google Late 2012
Цялото проучване е субективно, както и всичко в SEO индустрията, но извадката е достатъчно голяма, за да се предположи, че поне в някаква степен резултатите са актуални и сравнително точни за общия случай.
Малко пояснения - факторите наляво имат по-малка корелация с по-добри позиции в SERP-а спрямо проучването през юли, а тези надясно имат по-голяма корелация с по-добри позиции спрямо проучването през юли. - @Scoobydoo
Benefit of EMD for a Search term - Ползата от EMD при търсене
Тук е важно да се отбележи, че проучването е за комерсиални кл. думи и фрази като имена на продукти, кл. думи предполагащи покупка или общи описания на услуги. От графиката се вижда, че домейните с точна кл. дума влияят зле, но е изненадващо, че това влияние не е толкова голямо, колкото всички описват.
Title Character length > 48 characters - Дължина на заглавието повече от 48 знака
Тук става дума само за заглавието на определената страница, а не за заглавието на страницата + името на домейна. Явно това оказва негативно влияние върху класирането.
Adsense blocks in first 720 pixels - Adsense блокове с реклами в първите 720 пиксела на страницата
Това е голямата изненада в случая, защото се вижда силното НЕГАТИВНО влияние ако страницата има Adsense блок в първите 720 ВЕРТИКАЛНИ пиксела. Това може да се изтълкува и като комбинация от фактори, защото повечето EMD сайтове се правят с цел монетизация с Adsense и поради тази причина този фактор заедно със скорошния EMD ъпдейт е дал силно отражение.
Keyword in Title and H1 Tag - Ключови думи в заглавието и H1 таг
Макар, че имат позитивно влияние, се вижда, че то е почти нищожно, въпреки, че преди си бяха направо задължителни за да се изгради лицето на сайта и да се покаже релевантността му към дадена ниша. В момента, това се прави по-скоро на статистически принцип от алгоритъма, отколкото Google директно да се съобразява с тази информация, зададена от собственика на сайта.
% External/Internal backlinks with stop word - % на използване на свързващи (стоп) думи при изграждане на вътрешни/външни връзки (пример са думите: за, на, със, с, при, по...)
Явно имат позитивен ефект върху класирането в резултатите, от части защото много хора започнаха да ги използват за да варират ключовите думи, с които изграждат връзки.
Word count >130 <3000 (variable sweet spot) - Дължина на статиите между 130 и 3000 думи
Ако се придържате към този диапазон, можете да извлечете някаква, макар и малка, полза при класирането в резултатите. В зависимост от типа сайт, тези занимаващи се с ревю на продукти явно трябва да спазват поне минимума от 130 думи за описание, но колкото по не комерсиален е сайта, явно трябва да се вдига броя на думите използвани за съдържание. Освен това, ако сте писател например, няма смисъл да пишете постове над 3000 думи, по-добре да ги разбиете на части.
Word count (Backlink anchors < 0.4% of total word count) - Брой на думите (Обратни връзки с anchor текст < 0.4% от общия брой думи)
Иначе казано, не слагайте повече от 1 линк (дори вътрешен) на 250 думи. Мен това лично много ми се връзва, защото няма как в 300 думи да набуташ 3 линка и да чакаш тия 300 думи да бъдат отчетени като качествено съдържание.
Image Count > 0 - Брой снимки
С 2 думи - слагайте снимки! От графиката се вижда, че няма да донесе кой знае колко полза, но ако го сумирате с всичко до тук, ще се получи доста добре
% Backlinks with keyword (>1 <33%) - Брой обратни връзки с ключова дума
Математически погледнато - поне 1 от всичките ви линкове към дадена страница трябва да съдържа ключовата дума, по която искате да се класирате. РЕАЛНО погледнато едва ли 1 линк е достатъчен, но важното в случая е да НЕ СЛАГАТЕ КЛ. ДУМА КЪДЕТО И ДА Е (вкл. в ключови фрази и по-сложни композиции на anchor текст) над 33%.
% Backlinks rel = Nofollow (>1 <=50%) - % на NoFollow връзките
Когато имате NoFollow линкове в профила си, явно това води до подобряване на класирането. Никой не казва, че не е добре да имаш 80% DoFollow линкове, но е хубаво да имаш поне някакъв нормален процент NoFollow. Естествено, ако процента надвишава 50, нещата не са на добре Разбира се, ако се поддържа баланс 50/50 или близък се очертава като една от най-добрите SEO практики.
Word Context (>95% language appropriate, >12% keyword context) - Контекст на думите (>95% уместен за езика ,>12% контекстни за кл. думи)
Тия двете според автора би трябвало да са отделно, а след като видях описанието им и аз смятам така.
>95% уместни за езика - т.е. ако пишете на български, то 95% от думите, които използвате трябва да бъдат на български език и да ги има в речника (грубо казано), а останалите 5% могат да бъдат думи на латински, имена на продукти, фирми и прочее. Важното в случая е, текста да може да се отнесе към определен език.
Вторият фактор е още по интересен - става дума за думи, фрази и цели изрази, които търсачките смятат за обединяващи за дадена ниша и е редно да присъстват под една или друга форма във всяка статия или съдържание, предназначено за нишата. Това е така, за да може да се хване контекста на съдържанието и то да бъде отнесено към съответна ниша.
Използвайки примера от статията, ако пишете за мобилни телефони, нормално е Google да търси думи като "презареждане", "3G", "мобилен телефон", "iOS", "Android" и т.н.
Ако този тип думи (изключвайки свързващите думи) падне под 12% това означава, че не сте успял да предадете контекст на съдържанието и търсачката може да прецени, че съдържанието не е достатъчно релевантно за да го класира по дадената ключова дума, за която е оптимизирано.
Twitter/Facebook/Bookmark (URL in Tweet, Retweet or “Like”) - Споменавания на URL-а - социални сигнали
Това е третият по нарастване фактор за последните 3 месеца и явно споменаванията по социални мрежи (обединени са всички големи социални мрежи, букмарк сайтове и микро блогинг платформи) е много важно за доброто класиране на даден сайт и ще става още по-важно.
Authenticity (% unique 3-5 word phrases >60%) - Автентичност (% уникални фрази съставени то 3-5 думи > 60%)
И автора си признава, че не схваща много този фактор, но в общи линии казва, че уникалното съдържание е по-добро.
В общи линии, ако някой има по-добра идея, нека да я сподели, но аз смятам, че при този фактор става дума за определяне на процентната уникалност на по-дълги фрази по
по-дълги фрази по метода на Шинглите (статията е от GVV и е доста обширна).
Number of inbound backlinks (criteria apply*) - Броя на входящите връзки (със забележка)
ИЗНЕНАДА Този фактор набира още по-голяма тежест от преди и както и преди е най-тежкият при определяне на класирането. Имайки предвид колко видове линкове вече не се вземат под внимание от търсачките, явно тежестта на тези, които се броят е нарастанала. По-добре 100 качествени, отколкото 10000 некачествени.
Забележката в случая е, че при изграждането на линковете се вземат под внимание всички други критерии разгледани по-горе и се използват в комбинация с този фактор, т.е. поне както го разбирам аз, хем трябва страницата, която линква към вас да е прилична, хем вашето съдържание и т.н. да не са боклук, за да се постигне очаквания ефект.
Да обобщим набързо, какви са тенденциите в SEO-то за 2013:
- Съдържанието става все по-важно (и все пак, линковете все още са по-важни)
- Спамерските линкове и прекомерният брой линкове могат само да навредят, и ще става още по-зле
- Качествените линкове - особени тези, от качествено контекстуално съдържание са по-важни от когато и да било.
- Социалните сигнали вече стават доста важни.
За мен лично, най-важното от всичко беше, че ъпдейта, който засяга рекламите над първоначалната видима част на сайта ЯВНО е доста по-сериозен, отколкото всички си мислеха. На второ място контекстуалното изграждане на съдържание вече е доста важно и пренаписването май няма да върши такава работа, защото тогава или се губи контекст или се губи уникалност.
Надявам се, че ви е било полезно.
Борисов
П.П. Ако има смислови и/или печатни грешки, ще ги поправя по-късно, защото сега нямам време.
Много интересно проучване, проведено сред приблизително 15 милиона URL адреса (подчертавам URL адреси, а не домейни). Проверени са съответните URL адреси по няколко от ключовите думи, по които е нормално да се класират спрямо различни параметри. Можете да намерите пълният текст както и видео на Ranking Factors in Google Late 2012
Цялото проучване е субективно, както и всичко в SEO индустрията, но извадката е достатъчно голяма, за да се предположи, че поне в някаква степен резултатите са актуални и сравнително точни за общия случай.
Малко пояснения - факторите наляво имат по-малка корелация с по-добри позиции в SERP-а спрямо проучването през юли, а тези надясно имат по-голяма корелация с по-добри позиции спрямо проучването през юли. - @Scoobydoo
Benefit of EMD for a Search term - Ползата от EMD при търсене
Тук е важно да се отбележи, че проучването е за комерсиални кл. думи и фрази като имена на продукти, кл. думи предполагащи покупка или общи описания на услуги. От графиката се вижда, че домейните с точна кл. дума влияят зле, но е изненадващо, че това влияние не е толкова голямо, колкото всички описват.
Title Character length > 48 characters - Дължина на заглавието повече от 48 знака
Тук става дума само за заглавието на определената страница, а не за заглавието на страницата + името на домейна. Явно това оказва негативно влияние върху класирането.
Adsense blocks in first 720 pixels - Adsense блокове с реклами в първите 720 пиксела на страницата
Това е голямата изненада в случая, защото се вижда силното НЕГАТИВНО влияние ако страницата има Adsense блок в първите 720 ВЕРТИКАЛНИ пиксела. Това може да се изтълкува и като комбинация от фактори, защото повечето EMD сайтове се правят с цел монетизация с Adsense и поради тази причина този фактор заедно със скорошния EMD ъпдейт е дал силно отражение.
Keyword in Title and H1 Tag - Ключови думи в заглавието и H1 таг
Макар, че имат позитивно влияние, се вижда, че то е почти нищожно, въпреки, че преди си бяха направо задължителни за да се изгради лицето на сайта и да се покаже релевантността му към дадена ниша. В момента, това се прави по-скоро на статистически принцип от алгоритъма, отколкото Google директно да се съобразява с тази информация, зададена от собственика на сайта.
% External/Internal backlinks with stop word - % на използване на свързващи (стоп) думи при изграждане на вътрешни/външни връзки (пример са думите: за, на, със, с, при, по...)
Явно имат позитивен ефект върху класирането в резултатите, от части защото много хора започнаха да ги използват за да варират ключовите думи, с които изграждат връзки.
Word count >130 <3000 (variable sweet spot) - Дължина на статиите между 130 и 3000 думи
Ако се придържате към този диапазон, можете да извлечете някаква, макар и малка, полза при класирането в резултатите. В зависимост от типа сайт, тези занимаващи се с ревю на продукти явно трябва да спазват поне минимума от 130 думи за описание, но колкото по не комерсиален е сайта, явно трябва да се вдига броя на думите използвани за съдържание. Освен това, ако сте писател например, няма смисъл да пишете постове над 3000 думи, по-добре да ги разбиете на части.
Word count (Backlink anchors < 0.4% of total word count) - Брой на думите (Обратни връзки с anchor текст < 0.4% от общия брой думи)
Иначе казано, не слагайте повече от 1 линк (дори вътрешен) на 250 думи. Мен това лично много ми се връзва, защото няма как в 300 думи да набуташ 3 линка и да чакаш тия 300 думи да бъдат отчетени като качествено съдържание.
Image Count > 0 - Брой снимки
С 2 думи - слагайте снимки! От графиката се вижда, че няма да донесе кой знае колко полза, но ако го сумирате с всичко до тук, ще се получи доста добре
% Backlinks with keyword (>1 <33%) - Брой обратни връзки с ключова дума
Математически погледнато - поне 1 от всичките ви линкове към дадена страница трябва да съдържа ключовата дума, по която искате да се класирате. РЕАЛНО погледнато едва ли 1 линк е достатъчен, но важното в случая е да НЕ СЛАГАТЕ КЛ. ДУМА КЪДЕТО И ДА Е (вкл. в ключови фрази и по-сложни композиции на anchor текст) над 33%.
% Backlinks rel = Nofollow (>1 <=50%) - % на NoFollow връзките
Когато имате NoFollow линкове в профила си, явно това води до подобряване на класирането. Никой не казва, че не е добре да имаш 80% DoFollow линкове, но е хубаво да имаш поне някакъв нормален процент NoFollow. Естествено, ако процента надвишава 50, нещата не са на добре Разбира се, ако се поддържа баланс 50/50 или близък се очертава като една от най-добрите SEO практики.
Word Context (>95% language appropriate, >12% keyword context) - Контекст на думите (>95% уместен за езика ,>12% контекстни за кл. думи)
Тия двете според автора би трябвало да са отделно, а след като видях описанието им и аз смятам така.
>95% уместни за езика - т.е. ако пишете на български, то 95% от думите, които използвате трябва да бъдат на български език и да ги има в речника (грубо казано), а останалите 5% могат да бъдат думи на латински, имена на продукти, фирми и прочее. Важното в случая е, текста да може да се отнесе към определен език.
Вторият фактор е още по интересен - става дума за думи, фрази и цели изрази, които търсачките смятат за обединяващи за дадена ниша и е редно да присъстват под една или друга форма във всяка статия или съдържание, предназначено за нишата. Това е така, за да може да се хване контекста на съдържанието и то да бъде отнесено към съответна ниша.
Използвайки примера от статията, ако пишете за мобилни телефони, нормално е Google да търси думи като "презареждане", "3G", "мобилен телефон", "iOS", "Android" и т.н.
Ако този тип думи (изключвайки свързващите думи) падне под 12% това означава, че не сте успял да предадете контекст на съдържанието и търсачката може да прецени, че съдържанието не е достатъчно релевантно за да го класира по дадената ключова дума, за която е оптимизирано.
Twitter/Facebook/Bookmark (URL in Tweet, Retweet or “Like”) - Споменавания на URL-а - социални сигнали
Това е третият по нарастване фактор за последните 3 месеца и явно споменаванията по социални мрежи (обединени са всички големи социални мрежи, букмарк сайтове и микро блогинг платформи) е много важно за доброто класиране на даден сайт и ще става още по-важно.
Authenticity (% unique 3-5 word phrases >60%) - Автентичност (% уникални фрази съставени то 3-5 думи > 60%)
И автора си признава, че не схваща много този фактор, но в общи линии казва, че уникалното съдържание е по-добро.
В общи линии, ако някой има по-добра идея, нека да я сподели, но аз смятам, че при този фактор става дума за определяне на процентната уникалност на по-дълги фрази по
по-дълги фрази по метода на Шинглите (статията е от GVV и е доста обширна).
Number of inbound backlinks (criteria apply*) - Броя на входящите връзки (със забележка)
ИЗНЕНАДА Този фактор набира още по-голяма тежест от преди и както и преди е най-тежкият при определяне на класирането. Имайки предвид колко видове линкове вече не се вземат под внимание от търсачките, явно тежестта на тези, които се броят е нарастанала. По-добре 100 качествени, отколкото 10000 некачествени.
Забележката в случая е, че при изграждането на линковете се вземат под внимание всички други критерии разгледани по-горе и се използват в комбинация с този фактор, т.е. поне както го разбирам аз, хем трябва страницата, която линква към вас да е прилична, хем вашето съдържание и т.н. да не са боклук, за да се постигне очаквания ефект.
Да обобщим набързо, какви са тенденциите в SEO-то за 2013:
- Съдържанието става все по-важно (и все пак, линковете все още са по-важни)
- Спамерските линкове и прекомерният брой линкове могат само да навредят, и ще става още по-зле
- Качествените линкове - особени тези, от качествено контекстуално съдържание са по-важни от когато и да било.
- Социалните сигнали вече стават доста важни.
За мен лично, най-важното от всичко беше, че ъпдейта, който засяга рекламите над първоначалната видима част на сайта ЯВНО е доста по-сериозен, отколкото всички си мислеха. На второ място контекстуалното изграждане на съдържание вече е доста важно и пренаписването май няма да върши такава работа, защото тогава или се губи контекст или се губи уникалност.
Надявам се, че ви е било полезно.
Борисов
П.П. Ако има смислови и/или печатни грешки, ще ги поправя по-късно, защото сега нямам време.
Последно редактирано: