Re: Цена на сайт PR6
Ето как стават нещата - малко уроче и за netsurfer, тъй като този аспект на монетизацията на сайтовете му убягва.
Около 50% от туристическият трафик през serp е свръзван с определена геолокация. По мотивационен и финансов признак, разпределението е нормално. Потребителите с най-ниски доходи винаги ще изберат дестинация, водени от мотива за най-ниска цена, евентуално с 1..2 резервни варианта. Това са около 30% - тях трудно ще ги монетизира изгодно. Другите обаче - средната класа ако говорим за съпоставим термин в български условия и по-богатите, взимат решение, базирано първо на локация(държава, град, курорт) и после за конкретент обект (доставчик на услуга, дестинация). Ако пича си направи къдърно сеото, промени структурата на сайта и оптимизира за локация, неговите страници, благодарение на високият PR и годинките на сайта ще бъдат позиционирани сред първите. Тогава остава да превърне всяка своя страница град(дестинация) с подкатегория видове услуги/ възможни обекти не в пълен каталог, както правят някои, а площадка с ограничен брои позиции, за които се заплаща. Тогава горе долу половината от трафика, през сайта ще вземе решение къде да почива/ползва услуги благодарение на информацията от сайта и ще последва платената връзка или ако има форма за заявка ще я попълни. Къде е разликата в монетизация? Такива площадки оставят рекламодателите да се конкурират по между си, същото прави и гугъл, няма нужда да откриваме топлата вода. Благодарение на ограниченият брой позиции, при тази структура, станиците на сайта работят като афилиет, където всички знаем, печалбата е най-голяма. Е разплащането не е нужно да става със система за броене на поръчал клиент, а с механизма за цената на наем. За сайта няма никакво значение, дали наемателите са крайни клиенти или посредници първа или втора ръка. Вероятно точно посредниците първа ръка ще бъдат и наематели, защото те най-зависят от трафик, за да направят дадена резервация а крайни клиенти (хотели) почти няма да има.
При разработване на площадката пича трябва да се концетрира първоначално върху локации и услуги върху които няма монопол. Най-доброто е ако има примерно 6 възможни достачика за дадена услуга за дадена локация, възможните места за наем да са 4.
По принцип всички сайтове за "крадене на трафик" се монетизират по подобни или аналогични схеми. А сравнението на цени пък е един от начините за избягване на "ефекта на третия" - отдавна е забелязано, че потребителите като вземат решение, преглеждат N (обикновено 3) на брой оферти влизайки последователно през класирането в SERP, като същото важи и за adwords. Това N зависи от бранша/ държавата/ възрастта и т.н, но са все известни маркетингови данни. За борба с това "вредно" явление е разработен механизма на сравняването на цени - даден сайт, ДОРИ на краен доставчик на стока или услуга посочва своя и конкуретните цени. По този начин значителна част от търсещите, преглеждайки 1..N се връща на 1 за да поръча стоката или услугата. И тогава пак нещата си идват на нормалното разпределение - първият класиран обира най-големият трафик а от там и поръчки.
netsurfer си мисли, че щом има сео познания (добри) може да измести всеки сайт. Но забравя, че състезанието е ресурсно - и конкурентите му могат да поръчат сео и да го изпълнят на същото ниво. Тогава позиционирането вече е фунцкия на ресурсите - сателитна мрежа, брой "спамери" които ще правят линкове за трафик (социалки, агрегатори и т.н) демек пари. Но тъй като тук не спорим с него кой какво а защо този сайт струва толкова да се върнем на цената на сайта - посочих 20к. Аргументирах се защо струва толкова, оцелял сайт се оценява като 7 годишна инвестиция. Годишната му печалба x7. Е всеки може да си отговори на въпроса може ли такъв сайт да вади 3000лв/година печалба.
А защо се прилага тази оценка - вече няма разлика дали е баничарница или сайт или магазин на витошка.
При пазарна оценка на сайтове се вземат в превид и още много други параметри, които вдигат цената на сайта. Основната е трафика. Мнозина се възмутиха че сайт с 200 посетители на ден не струвал толкова, но не объркаха внимание, на посещенията август и юли. Както споменах сайта е сезонен а то е такъв защото е изпълнен със "сезонно" съдържание. При правилно сео+още нещо, този недостатък ще отпадне и сайта ще има почти равномерно поне 3..5к уникални "таргетирани" посетители. И ще ги има защото е стар, висок тръст, PR6.
Ето един пример 3000лв, да ги сложим 4000 за да си избие разходите, набирани от 100 локации дори с двумесечен пик(сегашното положение) изисква 100 "страници" с приход 40 лв/година. При 4..6 площадки това е около 8 лв наем за два месеца, а сами разбирате че това е една много минимална цена.
Та така netsurfercho, трябва да почерпиш сериозно, че си дадох зор а ти обяснявам елементрани неща за монетизация.