SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Borisov

+Stoyan Borisov

Макар, че имаше доста талаш, може някой да намери нещо полезно. Ще напиша въпросите и обобщен коментар по отговорите. Ако някой се заинтересува допълнително от някой въпрос, просто да превърти видеото до времето отбелязано в скобите до въпроса.

ПРЕДУПРЕЖДАВАМ - ДЪЛГО ЧЕТИВО!

В1 (21:12) : Is it still worth mytime to do freedirectory submissionsfor my clients? (Струва ли си да правя събмит по безплатни директории за клиентите си?)
О1: Ако всеки може да вземе линк от тази безплатна директория, то този линк е по-скоро с ниско качество и поради тази причина Гугъл не го взема под внимание. Заради Penguin дори е възможно този тип линкове да навредят на сайта. От друга страна, ако въпроса е дали да се вземат линкове от авторитетни директории като Bing Local, Google+ Local, YELP, то отговора е твърдо да. Всяка директория, която има модерация или авторитет е добре да се използва, но не и ниско качествените от типа на super-seo-friendly-directory.com (или нещо такова беше дал за пример).

В1 допълнение: Добре ли е да се интегрират различни профили от G+, G+ Local за различни местонахождения на бизнеса, ако има такива?
О1 допълнение: За всяко местонахождение е добре да се направи отделна страница и към нея да се прикрепи такъв профил. Даде пример с някакъв бизнес с бързи закуски, който има различни обекти в един град и всеки от тях си има отделна страница на сайта на бизнеса, а всяка страница си има собствен профил и се класирали добре.


В2 (23:56): What are the top 3 things that you see most companies doing incorrectly when it comes to SEO? (Кои са трите неща, които смятате, че повечето компании правят неправилно що се отнася до SEO?)
О2:
#1 - Повечето използват методи, които вече са неактуални и оптимизират страниците за търсачките, вместо да наблягат на качеството на съдържанието за потребителите и това започва да вреди все повече и повече с всеки изминал ъпдейт - Panda, Pengiun - тези ъпдейти ясно наказват сайтове, които се оптимизират без качествено съдържание и без натурални линкове.

#2 - Таргетирането на общи ниши и високо конкурентни кл. думи, вместо да се набляга на съдържание насочено към средно трудни и дълги ключови думи и фрази, като едва след постигане на резултати и авторитет при последните да се премине към по-общите и трудни кл. думи.

#3 - Изграждане на линкове вместо заслужаването им (Link Building VS Link Earning) - Ако съдържанието е полезно за потребителите те ще намерят начин да се отблагодарят за това като го споделят със свои познати и приятели, както и с хора, които смятат, че ще се заинтересуват и по този начин се набавят натурално линкове. Всяко съдържание, което заслужава линкове ги получава, (следва мое тълкувание на останалата част) а когато се изграждат линкове към некачествено съдържание другите части на алгоритъма компенсират и се получава негативен ефект.

В3 (27:56): What is the best measure to use to determine the success/failure of a SEO campaign? (Kоя е най-добрата мярка, за да се определи дали дадаена SEO кампания е успешна или не?)
О3: При всеки бизнес, който предлага стока или услуга е най-добре да се измерва колко от потребителите, дошли след органично търсене са станали клиенти, а не да се следи самото позициониране по ключовите думи, които смятате, че са важни или пък се оптимизират. В крайна сметка, без значение колко кл. думи има в топ 10, ако те не конвертират в клиенти или по желания начин, значи кампанията е неуспешна. Тъй като това е много трудно да се следи, дадоха пример със следното:

Когато един потребител отиде на дадена уеб страница, а след това се опита да намери страница за контакти и/или адрес на съответния бизнес, то е повече от ясно, че той е заинтересован. За целта се прави нов "goal" Google Analytics, който да следи колко потребители са отишли до тази страница.
Освен това споменаха, че следенето на кл. думи не трябва да се изчерпва само до тези, които носят най-много трафик, а тези, които по един или друг начин конвертират.

В4 (32:45): How many people do you have producing all the incredible content you offer? (Колко човека пишат невероятното съдържание, което предлагате?)
О4:
Dharmesh Shah: 6 човека, заети само с писането и адаптирането на съдържание (Статии, Видео, Социални мрежи и т.н.)
Rand Fishkin: 2 човека посветени само на съдържанието, 1 отговарящ за СЕО на пълен работен ден, 3 занимаващи се със социалните мрежи; ПО ИНТЕРЕСНОТО БЕШЕ, че г-н Фишкин сподели, че около 40% от съдържанието на SEOmoz е дело на общността им, или т.нар. user generated content.

Той допълни, че това е едно от най-добрите видеове съдържание, защото:
1) Се пише от потребителите
2) Промотира се пак от тях (т.е. те сами го популяризират сред своите контакти, макар, че то е на сайта на SEOmoz)
3) Всички са доволни - потребителите, че пишат за SEOmoz и SEOmoz, че предоставя качествено съдържание на останалите потребители.

Продължавайки със съветите, той разказа как най-лесно се е сдобивал със потребителско съдържание (вкл. и от големи имена в SEO, когато SEOmoz не е била голяма компания):

1) Чрез лични срещи по семинари и събития с големите имена - според Ранд, тогава хората отказват по-трудно и не само това, ами по-скоро са склонни да завързват нови контакти и не биха ви отказали блог пост. Едва след личния контакт следва напомняне по email, а не както по принцип се процедира - първо email, после личен разговор.

2) Сайта, за който се опитвате да набавите съдържание да бъде ориентиран изцяло към потребителите и да бъде (или поне да изглежда) като новинарски за нишата, в която се оптивате да го оптимизирате - така много потребители решават сами да споделят ценна информация с общността.

В5 (36:10): What are exactmatch domains? (Какво са EMD-тата?)
О5: На този въпрос първо не обърнаха сериозно внимание, след което обаче направиха едно много ... логично според мен сравнение между много силните (от близкото минало) High PR беклинкове, които всички купуваха за да си вдигнат авторитета и авторитета, който се получава за определена ниша или микро ниша с EMD. Накратко, ъпдейта за EMD-тата илиза, че според тях е бил Penguin насочен към премахване на нечестното предимство на някой сайтове пред други, само защото имат точно съвпадение на кл. дума.

Според Ранд Фишкин, заради многото случаи на некачествено съдържание на такъв тип домейни, всички които са били без авторитет и са били фаворизирани от алгоритъма заради съвпадението с кл. дума са наказани за да се избегне такъв тип манипулация. Освен това, според проучване (не разбрах кой го е правил и къде е публикувано) още по-зле са го отнесли домейните тип PMD (partial match domains - домейни с частично съвпадение), например:
InboundMarketing.com - EMD
Inbound-Marketing.com - PMD - тук останах озадачен, че домейните с тирета те не причисляват към EMD-тата, но може и просто да е мой пропуск.
TheInboundMarketing.com - PMD
TheInbound-Marketing.com - PMD
InboundMarketingRocks.com - PMD

Според мнението на лекторите те понасят още по-сериозни наказания, защото приличат на keyword stuffing в домейна, което е много лоша практика като цяло.

В6 (39:24): How relevant are keywords in blogposts when you are posting a few times a week? (Колко са важни ключовите думи, когато постваш няколко пъти на седмица?)
О6: Накратко отговора беше, че кл. думи не трябва да са водещи за добър пост, но дадоха и някой съвети:
1) След като поста е написан за потребителите, а не за търсачките, може да вземете фрази и/или кл. думи, които смятате, че са релевантни като цяло за статията и чрез GKT (Google Keyword Tool) да намерите "синонимни" (четете подходящи за замяна), които обаче имат повече търсения от оригиналните.
2) На седмица или 2 си изибирате една кл. дума с много търсения и пишете обширен и полезен пост за нея, а за пример дадоха: increased blog traffic

Появи въпрос от сорта "Има ли смисъл да се блогва, след като социалните мрежи са предпочитани от хората зарад по-бързото им прехвърляне заради краткото съдържание?", като в отговора и двамата се обединиха около тезата, че макар и micro blogging-a да е доста популярен, поради ограниченото количество съдържание, което може да предвава, традиоционното блогване все още е най-добрия начин за изграждане на авторитет.

В7 (42:00): Should we apply all the same strategies to local search that are applied to general search? (Можем ли да прилагаме всички стратегии за оптимизация при локалното търсене, които се използват при нормалното?)
О7: Тук отговора беше много ... НЕ НА МЯСТО - Според статистиката има все по-малко активни блогове (разбирай поддържани и в които се пише) и все повече хора, които търсят да прочетат нещо в блоговете, което означава, че сега повече от всякога е полезно да се блогва.

В8 (42:48): How do I keep up with Google Penguin and all their other cutesy named algorithm changes? (Как да смогваме да оптимизираме спрямо Google Penguin и другите "сладурски" наименувани промени в алгоритъма им?)
О8: Тук се появи дебат какво точно се пита и Ранд каза, че ако става дума за историята на ъпдейтите и кой за какво е бил, могат да посетят ресурс в SEOmoz, който описва всеки един от ъпдейтите на алгоритъма до момента.
Ако става дума за предпазване от тези ъпдейти отговора беше, че единствения начин за предпазване е да създаваме изключително качествено съдържание, а не да се опитваме да надхитряме инжинерите на гугъл, защото дори и да има пропуски в алгоритъма, те са временни и ще бъдат отстранени с новата версия на съответния ъпдейт. Освен това, той сподели, че не е задължително да имаш огромни количества съдържание, за да се класираш добре - трябва просто съдържанието да е изключително полезно на потребителите и те сами да го разпространяват и по този начин да вдигат авторитета на сайта.

Тук се появи и други интересен подвъпрос:

В8-1: How much do things like page speed, CTR, Bounce rate, time spent on site actually affect SEO? (Доколко фактори като зареждане на страницата, CTR, времето прекарано на сайта влиаят в/у СЕО?):

Отговора в една дума е МНОГО. Някой директно (Google признават, че зареждането на страницата (page speed) влияе директно на класирането и crawl-ване на сайтовете).

Времето прекарано на сайта (Time spent on site), CTR, Страници разгледани в една сесия (Pages browsed per session) и др. се събират от Google и биват обработени преди да бъдат използвани от алгоритъма за позициониране, защото според Google те не използват тези фактори директно в последния.

В9 (47:24): How does one develop an effective SEO strategy around mobile?
О9:
#1 - Responsive design - трябва дизайна да е пригоден за показване на всяко устройство, което има достъп до него, било то телефон, лаптоп или настолен компютър без проблеми и особени разлики.

#2 - Много бърз сайт - мобилните потребители не са особено търпеливи и трябва всичко да се случва почти мигновено (коментара от мен)

#3 - Трябва да се има предвид, че мобилните потребители използват различни кл. думи от тези на лаптоп или PC, като най-често към обикновените кл. думи се добавя и местоположението на потребителя. Добре е заглавието на съдържанието да съдържа кл. дума + местоположение (KW + location).

По-интересното беше коментара, че тъй като Google се стреми към "щастливи потребители", ако мобилната версия на даден сайт не е user friendly и има голям bounce rate и т.н., то може нормалната версия на сайта да бъде избутана надолу в резултатите, заради това.

В заключение казаха, че нормалното и мобилното SEO по същество е едно и също, защото с малки изключения, когато на лаптоп или PC се зададе местоположение на търсенето се появяват едни и същи резултати, затова и е възможно да навредите на сайта си, ако имате зле изпълнена мобилна версия.

В10 (50:55): How can I beat Google Penguin with our SEO strategy and solve our technical errors and issues? (Как се преборим с Google Penguin с нашата SEO стратегия и как да разрешим техническите проблеми със сайта ни?)
О10: Веднага идвамата побързаха да подчертаят, че Google Penguin е насочен само към линковете и няма отношение към грешките, след което разделиха въпроса на 2:

1) Не правете скапани или ниско качествени линкове, а правете полезно и невероятно добре написано съдържание което да ви заслужи линковете.

2) Можете да проверите за грешки в кода на сайта си чрез:
- Google Webmaster Tools - безплатно
- SEOmoz Pro - по-задълбочено изследване на сайта
- Screaming Frog - декстоп приложение, което изследва сайта в дълбочина и за моя голяма изненада е все още безплатно.

В11 (53:29): How does one recover a Penguin Penalized site? (Как да възстановим позициите на сайт с наказание от Penguin?)
O11: Според двамата логиката на Google e следната: Сайта се е класрирал добре с този тип линкове преди Penguin, но те не са качествени и следва да се премахнат, но дори и да се премахнат вискчи некачествени линкове не може да се очаква да се класираш пак толкова добре, защото в крайна сметка ги няма линковете, които са му помагали.
За да се възстанови един сайт на същите добри позиции, на които е бил преди Penguin, освен премахването на ниско качествените линкове, трябва едновременно да изгражда и качествени линкове.

В11-1 (55:17): Recommendations for quality link building? (Препоръки за качествено изграждане на линкове?)
Естествено, първият отговор беше да се пише (и изобщо да се създава) УЛТРА-СУПЕР-ДУПЕР-ХИПЕР-МЕГА-ЯКО-И-ПОЛЕЗНО съдържание, което да си заслужи линковете.

Фишкин обаче, все пак сподели 3 други техники:
#1 - Изградете и използвайте контактите си с хора, които смятате, че биха искали да линкват към вас, например, ако сте доставчик на 10 фирми, те би трябвало да имат линк към вашият сайт от тяхната страница с доставчици или партньори.

#2 - Правете услуги и добри неща за хората (ама наистина ценни) - препоръки в LinkedIn или друга социална мрежа, или пък дайте кратко изявление, което хвали фирмата им, което могат да използват в През Рилийза си и др. подобно - това почти гарантирано ви дава линк обратно към вашия сайт.

#3 - Направете си професионално BIO (визитка), което да използвате при Гест Блогинг, когато ви цитират в други сайтове, когато спонсорирате и/или подпомагате дадено начинание и/или семинар, когато давате интервюта и т.н.

В12 (58:56): How do you get proper ROI by doing SEO for a site? (Как получавате добра възвръщаемост когато правите SEO на сайт?)
О12: В общи линии, не трябва да очаквате бързи резултати. Ранд даде пример със съдържание (разбирайте статия), която 4 години по-късно е била линкната от някакви авторитети и е получила десетки хиляди уникални, а процент от тях са конвертирали в трайъли за SEOmoz Pro, а след това и в клиенти.

ПРОДЪЛЖАВА =>
 
Последно редактирано:
Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

След това започнаха блиц въпроси и отговори, които не смятам да описвам, а просто ще пусна тези, които ми се сториха интересни:

В: What SEO steps should be taken for brand new site with 0 Authority? (Какви SEO стъпки трябва да се следват за чисто нов сайт без авторитет?)
О:
#1 Инсталираш Analytics
#2 Инсталираш Google Webmaster Tools
#3 Правиш му Feedburner
#4 Споделяш го с контактите си в тази ниша и всеки, който може да е заинтересован
#5 Търсиш линкове от всички в т.4

В: How important is W3C Validation? (Важна ли е W3C валидацията на сайта?)
О: It is not important! So not only it is not important, Google have said it is not very important.
Не е важна! НЕ само че не е важна, дори Google казаха, че не много важна.

В: Помага ли гест блогинга?
О: Да, когато се прави с качествено съдържание и цели да помогне на потребителите, а не да се вземе линк.

В: Do Backlinks Still WORK? (Работят ли все още връзките?)
О: ДА, ако са качествени!

В: Article Directories affect SEO? (Влиаят ли директориите за статии на SEO?)
O: ДА, НЕГАТИВНО! Естествено негативното влияние е само тогава, когато се ползват ниско качествени директории за статии с още по-ниско качествено съдържание.

Общо взето това е. Надявам се, че това обобщение ще е полезно на хората, които не разбират добре английски или пък просто не желаят да слушат глупости и да чакат да падне някой добър съвет.

Извинявам се, ако има правописни или стилистични грешки, само че малко ми дойде в повече писането :)

Поздрави,
Борисов
 
Последно редактирано:
За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

:clap::clap::clap::clap::clap:
 
За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

В3 (27:56): What is the best measure to use to determine the success/failure of a SEO campaign? (Kоя е най-добратя марка, за да се определи дали дадаена SEO кампания е успешна или не?)

Най-добрата мярка.
Да не го приемете като някакво тъпо заяждане - просто докато си чета го видях....
Иначе поздравления! Много ми харесва наистина.
Полезно дет се казва
 
Re: За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Re: За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Най-добрата мярка.

Извинявам се, ако има правописни или стилистични грешки, само че малко ми дойде в повече писането :)

Или с други думи - редактирах си го :)

Поздрави,
Борисов
 
За: Re: За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За: Re: За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

традиоционното блогване все още е най-добрия начин за изграждане на авторитет.

Какво означава "традиционно блогване"?
 
Re: За: Re: За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Re: За: Re: За: Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Браво на Борисов за труда. Гледам от две зелени си станал на 4 само от тази тема. Поздравления.

Какво означава "традиционно блогване"?
Нормалното блогване

В: How important is W3C Validation? (Важна ли е W3C валидацията на сайта?)
О: Не особено
Не помня какви бяха точните им думи в уебинара, но ако не се лъжа няма абсолютно никакъв ефект.
 
Последно редактирано:
За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Не се смятам за особено добър специалист и сайтът ми има доста грешки при проверка на W3C Validation, но това не му пречеше години наред да е на първа страница преди пандата, а сега (дай Боже) се завърна отново. :) Мисля, че ако грешките не пречат на бота да чете, не го интересуват изобщо.
 
За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Браво на преводача! Много полезно инфо.
 
Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Браво на Борисов за труда. Гледам от две зелени си станал на 4 само от тази тема. Поздравления.


Нормалното блогване


Не помня какви бяха точните им думи в уебинара, но ако не се лъжа няма абсолютно никакъв ефект.

Скуби, накара ме да го намеря и точните думи са:
It is not important! So not only it is not important, Google have said it is not very important.
Не е важна! НЕ само че не е важна, дори Google казаха, че не много важна.


Не се смятам за особено добър специалист и сайтът ми има доста грешки при проверка на W3C Validation, но това не му пречеше години наред да е на първа страница преди пандата, а сега (дай Боже) се завърна отново. :) Мисля, че ако грешките не пречат на бота да чете, не го интересуват изобщо.

Така е, не от съществено значение за класирането на сайта.

Поста е редактиран с точния цитат от уебинара :)


Поздрави,
Борисов
 
Re: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Той допълни, че това е едно от най-добрите видеове съдържание, защото:
1) Се пише от потребителите
2) Промотира се пак от тях

За БГ сайтовете съм си махнал полетата за коментар и май това си е минус (изпускам допълнителен уникален контент), но потребителите коментират предимно в новинарски сайтове, разни клюки и подобни. Да речем имаме сайт за услуги в ниша, която не е никак интересна за какъвто и да е коментар, то в този случай на практика няма кой да пише (при положение, че не се дава дуфолоу или какъвто и да е линк в ''отплата''). Дали можем да ''симулираме'' смислени, релевантни коментари и по този начин да се катериме допълнително в Серпа? В смисъл, то нищо не пречи да се плати на фрилансъри да пишат коментари в сайта, но имам друго на предвид - ако дадем ХХ сума за статии, които да ги публикуваме в самият сайт или релевантни такива и същата ХХ сума за висококачествени коментари, то кое ще се отрази по-добре на СЕО-то:).
 
За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Мерси на @Borisov. Имаше няколко много полезни неща.

А иначе, мненията на Ранд Фишкин че трябва да чакаш 4 години за да те линкнат големите авторитети и тогава да излезеш напред звучат като че ли е бизнес партньор с Матьо или пък се пази да не го банне последния.
 
Последно редактирано:
Re: За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Re: За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За БГ сайтовете съм си махнал полетата за коментар и май това си е минус (изпускам допълнителен уникален контент), но потребителите коментират предимно в новинарски сайтове, разни клюки и подобни. Да речем имаме сайт за услуги в ниша, която не е никак интересна за какъвто и да е коментар, то в този случай на практика няма кой да пише (при положение, че не се дава дуфолоу или какъвто и да е линк в ''отплата''). Дали можем да ''симулираме'' смислени, релевантни коментари и по този начин да се катериме допълнително в Серпа? В смисъл, то нищо не пречи да се плати на фрилансъри да пишат коментари в сайта, но имам друго на предвид - ако дадем ХХ сума за статии, които да ги публикуваме в самият сайт или релевантни такива и същата ХХ сума за висококачествени коментари, то кое ще се отрази по-добре на СЕО-то:).

Винаги първо трябва да има статии, за да има какво да се коментира, в тоя ред на мисли е по-добре да се поръчат първо статиите според мен, които обаче наистина трябва да са висококачествени. Коментарите след това също ще помогнат, но първоначалното съдържание е по-важно.

В примера обаче ставаше дума за блоговете на SEОmoz, където много хора пишат, защото са на авторитетен домейн и така получават линкове от там (ако линкват собствени ресурси, изследвания и резултати) и в същото време това е полезно за SEOmoz, защото получават много и качествено оригинално съдържание.

Мерси на @Borisov. Имаше няколко много полезни неща.

А иначе, мненията на Ранд Фишкин че трябва да чакаш 4 години за да те линкнат големите авторитети и тогава да излезеш напред звучат като че ли е бизнес партньор с Матьо или пък се пази да не го банне последния.

Това, което казваш не е точно така. Фишкин даде пример със статия, която не е имала особена стойност преди да попадне в полезрението на голяма медия. Не е задължително това да е случая при всеки (говоря за времето, което е отнело). Идеята беше, че ако съдържанието е качествено, няма как да му падне стойността със времето, дори напротив, тя се вдига (говорим от SEO гледна точка).

Благодаря на всички за добрите думи.

Поздрави,
Борисов
 
За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

За: Q&A with Rand Fishkin and Dharmesh Shah - БЕЛЕЖКИ ОТ УЕБИНАРА

Браво чудесен материал за четене , хич не ми се стори дълъг , дори кратък :)
 

Горе