Re: Емайл маркетинг - и в интернет ни връщат години назад
от нормалните страни
В БГ закона няма понятие СПАМ. Има НТС ( непоискано търговско съобщение ). СПАМ, като понятие според световните разбирания се отнася най-вече за мейли продаващи фармация и разни фишинг схеми.
1. Всяко ТС до частно лице е НТС, ако не се праща след разрешение > Оплакване > Глоба
2. Всяко ТС до юридическо лице е НТС, НО НЕ Е забранено от закона ако се спазват реквизитите упоменати в ЗЕТ. То иначе няма да има търговска кореспонденция. Закона НЕ разграничава индивидуално или масово разпратени мейли, което е пропуск.> Оплакване > Няма глоба.
3. Ако си юридическо лице и не искаш НТС, се записваш в списъка на КЗП, пращаш ли мейли проверяваш автоматично там и чистиш списъка си. > Оплакване > Глоба
4. Закона има пропуски в областите:
- как да разграничим кой мейл е частен и кой фирмен, знаете на фирмените сайтове има мейли от сорта на gan4etooo ( at ) abv.bg
- липсва разграничение в изпращането на индивидуален мейл и масов мейл. Теоретично ако пратиш един единствен мейл със запитване до една фирма и тя е в списъка на КЗП, ако щещ да ги търсиш пари да им даваш, си нарушител и подлежиш на глоба. Не виждам нищо лошо в това да пратиш някаква оферта на 10-20-50 фирми от бранша си, защо не...но несъвършенството е в това, че въпреки че закона не го забранява трябва да спазваш реквизитите по ЗЕТ.
5. Мейл маркетинга е доказано най-успешния метод, и всеки маркетингов специалист се стреми да си изгради списък с мейл абонати, това е методът с най-висока конверсия, стига мейлите да са на доброволно абонирали се.
ТОЧКА
п.с. За мен мейл маркетинга е метод даващ възможност на малкия да надигне глава и да има някакъв шанс срещу големите, което един вид поправя една рождена социална несправедливост и внася баланс.