SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Нужни документи за рег. на фирма

combatsambo

New member
Знам, че има няколко сайта където са изброени дадените документи, но аз всеки път като чета, записвам си и след това се обърквам кое как, къде и защо трябва да нося. За това ще помоля ако някой скоро е регистрирал и има желание да сподели с няколко стъпки как се случва цялата процедура, ще почерпя - обещавам.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

моят съвет е да почерпиш някой познат адвокат и той да ти счърши работата. Аз поне така сторих и ми излезна 500 лева целия масраф с държавните такси, но адвоката ми беше мноооого познат :)
подоготви след това още едни 300-400 кинта за какви ли не глупости и си готов с фирма с онлайн банкиране, чудеса, ел. подписи, счети и т.н.
в кой град се намираш?
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

1. Най-добре е да си извадиш личен електронен подпис. Това ще ти спести срещи с администрацията, а и таксата за регистрация на фирма по електронен път е с 50 лева по-малко. Самия електронен подпис струва под 70 лева (последно когато съм си вземал) и реално цялата галимация ти излиза 20 лева, а самия подпис се ползва и за други неща. По-късно ще разбереш и за друго предимство.

2. Необходими документи, виж ги в блога на Калин, не са се променили.

Личния ми съвет: Подаваш всички документи за регистрация на ООД без да си платил таксата за самата регистрация. Ще получиш отказ (защото таксата не е платена), но отказа е мотивиран, тоест в него ще бъдат всички причини за отказа. Тоест ако има други освен, че не е платена таксата, ще знаеш какво точно да оправиш по документите. Така няма да се прецакаш да платиш и да ти откажат (при повторния опит следва ново плащане).

Относно горния пост: Регистрирал съм фирма сам, общия разход излезе 220 лева с всички такси.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

София, най-грозното от всичко е, че имам одиторска/счетоводна къща и няма кой да ми помогне да рег. фирма от липса на време :)

Интересно как имаш одиторска фирма :)
Член ли си на ИДЕС? :)
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Интересно как имаш одиторска фирма :)
Член ли си на ИДЕС? :)

Пропуснал съм едно 'е', имаме исках да кажа. Един от семейните бизнеси е именно това. И да, майка ми е дипломиран експерт счетоводител.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

И аз да си препоръчам сайта: http://www.brrabg.com - подробно съм обяснил кое как точно трябва да се направи за да си регистрирате фирмата сам. Имам и обяснение защо точно не трябва да ползвате адвокат за тази цел.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Каква фирма ще регистрираш (ДЗЗД, ЕООД ...)?

Знаеш ли какъв е най-евтиния начин, от гледна точка на ежемесечните разходи, да издаваш фактури?
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

И аз да си препоръчам сайта: http://www.brrabg.com - подробно съм обяснил кое как точно трябва да се направи за да си регистрирате фирмата сам.
Имаш някои пропуски. Например при рег на ДЗЗД, не си посочил адрес на управление, което не е кой знае какъв пропуск, защото вземат адреса на първия съдружник, но липсата на име, под което ще извършва дейността и сериозен пропуск.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

отиди на сайта на търговския регистър и погледни документите на която се сетиш фирма от типа който искаш да регистрираш. от там само си ги нагласи да са с твоите данни и си готов.
за регистриране на ЕООД например съм виждал и 250 лв общо. с адвокат е по-скъпо от колкото със счетоводител.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

И аз да си препоръчам сайта: http://www.brrabg.com - подробно съм обяснил кое как точно трябва да се направи за да си регистрирате фирмата сам. Имам и обяснение защо точно не трябва да ползвате адвокат за тази цел.

Единственото обяснение защо не трябва да се ползва адвокат, е че има минимална адвокатска тарифа за тези услуги. За регистрация на ООД и ЕООД е 300 лв. този минимум. Висшият адвокатски съвет задължава адвокатите да бъдат коректни към колегите си и да не падат под минимума. В противен случай може да се стигне до санкция. За да ви издаде докумет адвоката за дадените пари, той не може да напише сума по-малка от минимума, т.е. 300 лв. И върху тази сума дължи данък и осигуровки. Т.е. дори да ви вземе 100 лв. адвоката, той пак ще трябва да плати данъци и осигуровки върху 300 лв. Данъците и осигуровките са ок. 25%, т.е. адвокатът ще ви вземе 100 лв., но тярбва да плати 75 лв. данъци и осигуровки.

Другият вариант е да не ви издава документ или да мине по "приятелската" алинея - безплатно.

Т.е. адвокатската цена наистина е висока, но не е неразумна, защото в случай на отказ, таксата /112-162 лв. в зависимост от това дали има ел. подпис/ се губи. Естествено много хора имат възможности и умения да се справят сами, но още повече - нямат.

Освен хонорара, друга причина да не се ползва адвокат няма. Ако отидете в Агенцията по вписвания, ще видите няколко големи опашки. Повечето хора на тези опашки ще псуват "тая държава", но всъщност причината за опашките са самите те. Ако наблюдавате което и да е гише, ще я разберете: вместо да работят, деловодителите обясняват на този и на онзи какви документи му трябват, къде да иде, какво да вземе и кое кой да подпише.

Всичко това може да се спести с ел. подпис, но с такъв можете да бъдете заявител само вие или адвокат. Така е "по закон". Т.е. ако ще трябва да си правите ел. подпис за регистрацията на едно дружество, по-добре вървете при адвокат. Подписът се попълва, поръчва, изготвя, с него вървят едни дискове, инсталации, настройки на браузери и пр. неща, които не желаете ако си цените времето.

Не можете да ползвате и чужд подпис /дори с нот. заверено пълномощно/.

Интернет и указанията в него са последния вариант, но и тук има едно "но". И това "но" е, че законът се променя, а информацията в нета остава. Никой не може да ви гарантира, че това, което четете, е актуално. А рискът от отказ е ясен: 162 лв.

Ето едно линкче: Регистрация на ООД

P.S. Account-bg, Сайтът Ви е мн. полезен и готин. Според мен има само един проблем: сайтът е претенциозен и заявката е да е напълно изчерпателен: много текст, уникално съдържание, тематиката е тясна. Но това не е така: както каза някой, действително има непълноти. Личи като да не е писан от практикуващи юристи.

Давам веднага пример със статията "Защо няма да си регистрирам ООД с капитал от два лева".

Тя е широка, изчерпателна, но само от счетоводна гледна точка. Има съществена юридическа причина капиталът да не е два лева: при капитал 2 лв. няма как да бъде приет нов съдружник без да се мине процедура по увеличаване на капитала. Минималният дял е 1 лв., т.е. за да има трети съдружник, капиталът трябва да се вдигне на 3 лв. Само таксата за вдигането на капитала е 52 лв. /с таксата на банката/, а адвокатския хонорар е мин. 150 лв. Няма кой да продаде дялове.

Малко градивна критика, надявам се да не го приемете лично /както и аз не приемам лично тезата ви за адвокатите/.
 
Последно редактирано:
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Да приемам критиката. Особено от bgkulinar. Въпросът с ДЗЗД-то май съм го притупал малко. Ще гледам дне-утре да го допълня и ошлайфам където трябва.

Критики приемам всякакви. Определено не съм юрист и се гордея с това, че не съм, защото по бездушни и безскрупулни хора от повечето юристи не съм виждал.

Счетоводител съм да.

Относно статията, по която получавам критики - не съм имал претенции, че посочените от мен причини са единствените, за да не се регистрира фирма с капитал от 2 лв. Само съм посочил, че това са първите проблеми, с които ще се сблъскате още при регистрацията. А например посочената от Casamia причина е доста по-назад. Все пак не всеки ден се приемат нови съдружници. Моето наблюдение е, че по-честото явление е разделянето на съдружници, отколкото добавянето на нови.

А сайтът по идея е замислен като "антиадвокатски", защото ми е омръзнало да слушам и да чета мнения на мастити адвокати, че ако не ползвате техните услуги при регистрации на фирми ще ви се струпат всякакви и безброй неприятности и същевременно да се срещам непрекъснато с регистрирани от адвокати фирми обременени още от регистрацията с проблеми - например вписване на ДУК с възнаграждение в АВ. Е мога да се похваля, че за около 5 години съм регистрирал на 300 фирми (без да съм адвокат или юрист) и все още върху никоя от тях не са се стоварили глобалните проблеми предвещавани от адвокатите.

Относно електронният подпис - не е съвсем безсмислено да си извадиш собствен ел. подпис за да го ползваш при регистрацията на фирмата. Първо един ел. подпис струва около 70-80 лв. макс. Само от регистрацията на фирмата пестиш 50 лв., защото при регистрация с ел. подпис таксата за вписване не е 160 а 110 лв. Дето се казва подписът ти излиза без пари. А в последствие при дейността на фирмата наличието на един ел. подпис спестява много време и нерви при контакти с всякаква администрация. Да не говорим, че още в края на годината при публикуване на ГФО в АВ пестиш още пари, всеки месец си спестяваш чакнето по опашки за декл. по ДДС, Д1, Д6, годишни данъчни декларации - даже има отстъпка за данъка при подадени с ел. подпис декларации.
Така, че по въпроса за ел. подписа си струва да се замисли човек.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Малко градивна критика, надявам се да не го приемете лично /както и аз не приемам лично тезата ви за адвокатите/.

Към колегата - ако този сайт, кък който сте дали линк е ваш - поздравления. Това е едно от малкото места в мрежата където реално може да се получи полезна информация, предоставена от юристи. Следя сайта и мога да кажа, че хората, които правят този сайт определено излизат извън моите представи за юристите и заслужават адмирации.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Въпросът с ДЗЗД-то май съм го притупал малко.
Адрес и име на ДЗЗД не се изискват от закона, но като отидеш в Булстат за регистрация и ... няма да можеш да се регистрираш.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Към колегата - ако този сайт, кък който сте дали линк е ваш - поздравления. Това е едно от малкото места в мрежата където реално може да се получи полезна информация, предоставена от юристи. Следя сайта и мога да кажа, че хората, които правят този сайт определено излизат извън моите представи за юристите и заслужават адмирации.

Благодаря. Целта му е общо взето като Вашата - да се помогне на тези, които имат воля и възможности да си помогнат сами. Които могат да извършват опознавателна мисловна дейност.

Останалите ТРЯБВА да ползват адвокати, защото могат страшни каши да се забъркат.

Измежду адвокатите е като навсякъде - има хора и хора. Има адвокати, които се занимават само с регистрацийки, пререгистрацийки и пр. лесни процедурки. Живеят си спокойно хората. Не мога да ги виня. Дейността им е механизирана, както и при повечето от счетоводителите. Кофти им е, че в нета се дават безплатни съвети и това им свива пазара. Те са своего рода мишоци.

Баш маститите адвокати обаче не се занимават с това, вярвайте ми. Те си правят вливания, отделяния и разни други завъртяни схеми /мн. често с имотен елемент/.

За пестенето и подписа Ви е правилна сметката, но забравяте времето. Някои хора предпочитат да дадат 50 лв. отколкото да загубят 2-3 часа.

На всеки човек ще са му нужни поне 2-3 часа за да се сдобие с подписа, да инсталира софтуера и да се научи да го ползва. Ако ще е само за една регистрация - не си струва. Знаете, че те имат валидност 1 година, след това иска ново плащане.

combatsambo, може да се регистрира ООД с капитал 2 лв. и 2 съдружници, защото минумума е 1 лв. Но не може да е с 2 лв. и трима съдружници. Наскоро имах такъв случай. Приеха 3-ти, защото им трябват неговите машини. Добре, че им бях писал 120 лв. капитал. В практиката това се случва мн. често.
 
Последно редактирано:
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Благодаря ти. Пуснах тази тема не за друго, ми защото както обясняваш ти в последното ти мнение, има хора които трудно се справят с тези неща. Определено аз не съм от хората на които НЕ им сече пипето и долавям нещата, но разчитах на това да ми се помогне от компетентния човек на който разчитах, но уви - липсата на време си указва влияние. Та за мен е по-добре след като има тук доста трезво мислещи хора, да напишат кое как и защо и да го направя, пък от опит глава не боли, освен 160-те лева на вятъра, ако объркам нещо.
 
Re: Нужни документи за рег. на фирма

Няма как да ти помогнем без да кажеш каква "фирма" искаш. За различните фирми, са различни документите.

За ООД:
1. Дружествен договор;
2. Протокол от учредително събрание;
3. Спесимен;
4. Декларация по чл. 142 ТЗ;
5. Документ за внесена държавна такса;
6. Документ за внесен капитал;
7. Декларация по чл. 13, ал. 4 ЗТР

Процедурата е ясна:

За ООД/ЕООД:

1. Подписваш документите;
2 Отиваш при нотариус да подпишеш спесимена. Общо взето казваш му "спесимен" и той си знае.
3. Отиваш в банката с екземпляри от протокола и учредителния акт, даваш им ги и казваш "Набирателна сметка за фирма". Онези си знаят - оправят се по документите.
4. С всички документи /вкл. тези от банката/ отиваш в Агенцията и искаш А4 - формуляр, специално за ООД-та. Ако бях невеж честно казано бих издърпал някой адвокат от опашките в Агенцията да ми попълни А-4 срещу 20 лв., защото там не е добре да се греши. Не му искай документ за парите, че мн. лошо.:))
5. Плащаш 160 лв. на Търговски регистър /има си банка там/
6. Внасяш всичко на гише.
7. Чакаш около 1 месец и проверяваш на www.brra.bg /Справки->Документи без партида/ дали е излязла фирмата и дали имаш ЕИК. Записваш си ЕИК след това и пак в Агенцията за актуално състояние - документ с печат. Струва 7-9 лв. Понякога повече.
 
Последно редактирано:

Горе