SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Такава е съдбата на големите сайтове

bgkulinar

Меринджей
Сайтът Гответе с мен беше продаден на Санома. Цифри, както винаги не се споменават, но едва ли е била под 200 хилядарки.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Защо мислиш че е продаден чааак за 200 хилки ... сайта не е нищо особено и тези малко посещения, не вярвам да струва толкова. Даже твоя мисля, че имаше повече посещения от него.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Иво, нетинфо си има кулинар.гбг.бг.

Вкусно, моят има много повече посещения, но не бих го дал и за 200к евро.

attachment.php


1. Е сайтът с форума, 2 е без форума. При мен силата е, че идват над 85% от посещенията през търсачки.

На гответе с мен силата е, че имат доста голямо комюнити, откъдето пък им идват голяма част от посещенията.

А, цената я естимирам и апроксимирам (какви думи само) като гледам други сделки в БГ нета. Разбира се, може и да съм далече от истината, но ще е жалко, ако го е продала за по-малко пари.
 

Прикачени файлове

  • kulinarntyxo.jpg
    kulinarntyxo.jpg
    21.7 KB · Преглеждания: 0
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Само казвам нищо лошо :) просто днес забелязах, но при мен и двата линка от тиксо отварят един и същ адрес може и да е грешка.
Така е, няма грешка. Първият брояч стои на сайта и на форума. Вторият брояч - само на сайта.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Така е, няма грешка. Първият брояч стои на сайта и на форума. Вторият брояч - само на сайта.

Да но бях отговорил на обръщението ти към Иво и за това.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Никой от хората на снимката няма вид на човек разбиращ от онлайн бизнес. Не може да правиш сделка за 200к, да има PR кампания в медиите и да си с неглиже розова блуза.

Кулинаре, цената на твоя сайт не я оценявай според някакви непотвърдени сделки с прани пари, а виж какви инвестиции, усилия, време си вкарал и какви реални приходи имаш.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

shangren, цената се определя в точката, в която се засекат интересите на продавач и купувач. Да кажем, че при мен интерес не би предизвикала цена под 200к в евра.

Освен това, темата не е за моя сайт, а за конкуренцията. А кой как бил облечен, едва ли ще окаже влияние върху цената, тя е била договорена много преди снимката.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Еххххх, колелото на съдбата се е завъртяло с пълна сила:) Дай боже всекиму такива сделки :) Според мен има яко пране на парички в тези сделки, края на годината, натамъняване на данъци печалби и т.н.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

200 000 лв., дори и тези в Санома нямат толкова пари за подобен род сделки, камо ли за този сайт. Продавача може и за 1 милион да иска да го продаде, но това си е негова работа. 200к инвестиция в такъв сайт не вярвам да се възвърне за по-малко от 5 години поне. Разбира се, предполагам, че имат някакви идеи зад това придобиване, а не просто да си имат сайт с рецепти.

Всъщност ако се засилиш да правиш подобен сайт и го развиваш поне 5 години, натрупаш комюнити и популярност и накрая го дадеш за 200к, е повече от добра идея, но най-добре ще каже Пламен, той има достатъчно опит с рецептите и трупането на стаж. :)
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Истината е, че Санома купуват дял от българския интернет пазар, с което си осигуряват евтина площадка за ЦПМ кампании. 200к лева е боджет, който може да се извърти за няколко месеца, при тези импресии (около 2 млн за декември). При цена 10 лв на хиляда, дори да махнеш 50% комисион, пак сам можеш да си направиш сметката.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Ако си намериш платежоспособни рекламодатели и/или голяма кликаемост на рекламите в сайта. Като гледам какви реклами въртят АБВ и сродните им сайтове...не са им много рекламодателите, но пък явно си е стабилен приход. :)

А и тези , които го продадоха какъв проект разработват? Едва ли ще вземат парите и ще отидат да ги харчат.:)
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Това е окрупняване.

Имат списания, имат сайтове, имат достъп до рекламодатели.

Предполагам рекламодатели предпочитат да работят с 1-2 големи групи от сайтове, а не с 10-20 малки сайта.

За 5-6 месеца едва ли ще направят 200к приходи от реклама.


Отделно като се продават такива сайтове, не е задължително продавачите да напускат сайта. Главния редактор може да си остане пак главен редактор, но сега няма тя да прибира приходите, а % от тях или на твърда заплата. И по принцип решенията се вземат заедно. За пример бг-мама като я продадоха, пак същите хора я поддържат и работят за нея.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

А и тези , които го продадоха какъв проект разработват? Едва ли ще вземат парите и ще отидат да ги харчат.:)
Румен си има студио за уеб сайтове и няколко малки лични проекта. Предполагам, че ще инвестира във фирмата. Докато на Юлия, това й беше единствен проект (не броя блоговете в blog.bg и други безплатни платформи) и вероятно ще я привлекат да работи за Санома и да върши това, което и досега - да готви, снима и пише.

mathematician каза:
За 5-6 месеца едва ли ще направят 200к приходи от реклама.
Стига да имаш правилния човек (хора), тези пари се правят. За рекламен бщджет не са чак толкова много, дори за интернет.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

Виждам, че добре познаваш конкуренцията :)
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

200 000 ми се виждат много за сайт, който според alexa е на около 400а позиция за България. Надявам се да греша и наистина в България цените да са такива.
 
Re: Такава е съдбата на големите сайтове

alexa не е правилния показател когато се имат впредвид сайтове от България
 

Горе