SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Има ли го право клиента в България

ilianskim

Senior Member
Доколкото разбрах имаме право само да плащаме тук. Не знам дали съм прекалено строг, но ето какво ми се случи ако някой има търпение и време да го прочете и да ми каже какви са тия закони за защита на потребителя като не можеш да си върнеш стоката закупена от някой магазин (говоря за лаптоп не за семки) ето историята ми тук
 
Re: Има ли го право клиента в България

закон има и е заложен в конституцията ама българия е станала е*и му ....
 
Re: Има ли го право клиента в България

Преди това ми идване бях почти навит да се върна след някой година в България, но като гледам сме тръгнали към обратния път и само назад. Евала на тия корави пичове, които успяват да се справят с всичката простотия тук и да дърпат тая страна поне малко напред макар, че малко прилича на това тир вързан за колело и в колелото са хората, които бачкат имат желание да развиват бизнеса и страната :)
 
Re: Има ли го право клиента в България

Честно казано, не съм много съгласен с доводите които даваш.
Не става въпрос да върнеш стоката защото не отговаря на посочените параметри или е показала дефект а защото след няколко дни си решил, че вече не искаш тази стока.
Да, знам, че това е широка практика в по-развитите страни, но това е политика на съответните търговски обекти за привличане на клиенти, а не на законодателство и държава.
В малък, свит и ограничен пазар като този в Бг, подобна мярка (право за връщане на стоката без ограничение) би довело да фалит много дребни търговци. Все пак аз като клиент не бих искал да купя стока която ти вече си ползвал една седмица и си върнал ... и за твоя кеф търговеца трябва да изхвърли лаптоп за 1000 лева ...
Когато станем достатъчно богати и оборота на магазините им позволява да загубят цената на няколко лаптопа, но да запазят клиенти - това ще се въведе и у нас .. надявам се ...
 
Re: Има ли го право клиента в България

След като няма проблем със стоката, няма основание да ти я приемат обратно заради някакъв бонус към нея.
 
Re: Има ли го право клиента в България

по конституцията на република българия имаш правото да върнеш всяка стока в 7 дневен срок без никакви основателни причини...
 
Re: Има ли го право клиента в България

Ако говорим за книга или пакетче семки ок, но представи си купя нещо голямо и то не пасне в дома на приятел и съм го купил като изненада или нещо подобно. Не знам аз лично не виждам логика да не можеш да го върнеш. До сега не съм върнал нищо в Германия макар да имам право. Идеята беше поне за интернета който ти предлагат като услугата не е това, което ти рекламират поради причината, че не си в голям град поне да те оставят да прекратиш договора си в рамките на 10 дни. Ако беше това възможно щях да взема пакета и ако ни върши работа да стана клиент, който дълги години ще доят, а сега съм с негативно мнение. Може би това липсва на тукашните фирми да видят, че марката и името не се правят само с реклама, а и с отношение към клиента и начина по който той ще бъде обслужен и след като е дал своите пари. В Германия не хвърлят стоката, която някой е върнал, а я продават. Най-много някой друго евро да я намалят.
 
Re: Има ли го право клиента в България

А ти потърси ли си правата чрез КЗП постара ли се да разбереш какви права имаш или само си говориш?
...какви са тия закони за защита на потребителя...
 
Re: Има ли го право клиента в България

В Русия е така:
в 14 , обърнете внимание ЧЕТИРИНАДЕСЕТ ДНЕВЕН СРОК можеш да върнеш стоката която си купил с малки изключения като бельо напр. без никакви обяснения.
Само трябва да си пазиш чека (касовата бележка) или документите за плащането.
Можеш да купиш обувки, да ги носиш 2-3 дена и да кажеш че ти убиват или не вървят с костюма ти.
Ако откажат да ги приемат, пишеш писмо в "Защита на потребителя" и от там нататък се започват страшни проверки и глоби.
За това никой не иска да рискува и си връща паричките.
Аз лично много пъти съм връщал стока без проблем, разбира се не съм правил номера а си е имало основание за това.
Така че без закони нищо не става.
 
Последно редактирано:
Re: Има ли го право клиента в България

Аз не съм искал да връщам лаптопа попитах го защо не мога да прекратя договора си с МТЕЛ 3G интернета при условие, че не получавам добра връзка на това място. В блога ми се разделиха 2 лагера живеещи в бг и бегълци, тука пък имаме ли право да върнем стока или не. Не искам да връщам нищо, за да съм го купил ми е харесало, но ако не ти върши работа защо да не мога да го върна ?????
 
Re: Има ли го право клиента в България

В коментарите ти стана доста разгорещено... :) :)
 
Re: Има ли го право клиента в България

Наистина не подозирах за такова напрежение между българи от двете страни на границата. А най-странно ми е колко от тия българи хранят тия, които са в България. За да не съм голословен колко майки и бащи има в Испания,Италия,Гърция и Германия които се счупват от работа за да пращат и на майки и на бащи и на синове и дъщери. Не мога да разбера омразата към хората прогонени да изхранват семействата си или себе си в чужбина. Във Враца и региона сигурно 60% са в Испания. Избягали кадри били. Не е така в чужбина има същите както и в бг има си готини и неготини, работни и неработни, умни и безгръбначни. Каквито са в бг такива са и извън. Определено не съм очаквал такъв спор на простата тема която съм написал.
 
Re: Има ли го право клиента в България

"прогонени да изхранват"...
Айде бе... Няма такова животно. Можеш да бъдеш добре навсякъде, стига да го искаш достатъчно. В този форум влиза един страхотен човек, който на въпроса 'може ли?' винаги ми е отговарял със едно: "Ако много го искаш, значи е възможно. Ако вярваш, че го има, значи го има". Евала. Моето семейство как се е хранило? Нито майка ми, нито баща ми е бягал някога,а Вярвай ми никак не ни е бил розов живота и аз като малък никога не съм имал играчки и собствена стая и много вечери сме били на свещи и хляб със сол. Аз си играех с чуковете и пироните на тати и помагах за къщата, другите имаха "лего". Първият си такъв пакет си купих когато бях на 14, и още си играя понякога с него. Да, трудно ни беше. На цялото семейство. Ама сега ни е добре нали? Да, малко зор беше в началото, ама сега живеем охолно дори смея да кажа. Най-малкият пример е, че имам време да си пиша по форуми, и да се забавлявам с вас, защото сте готини всичките нали ? :)
Казвам горното с най-топли чувства, не ме възприемай погрешно :)

А за избягалите кадри спор няма, но както се пееше в една много противна ми песен, но с много важен пасаж в текста:
"Всеки сам решава,
какво му дава
тази шибана държава."
За едни е шибана, за други - тачена. Кой както иска...
 
Re: Има ли го право клиента в България

Можеш спокойно да направиш рекламация. Това с правата по конситуция малко по-горе леко е не на място, но според ЗЗП имаш право на рекламация.


Рекламации
Чл. 122. Потребителят има право на рекламация
... за подробности изчети закона :)
...

Обади се или пиши на КЗП , обясни ситуацията точно ако трябва приложи документи каквито имаш

Комисия за защита на потребителите гр.София
Адрес: 1000 гр.София, пл."Славейков" №4А, ет.3, 4 и 6,
0700 111 22

commission@kzp.bg (на PM ти пускам мейла и GSM на председателя на комисията но не го тормози първо него)

btw по мое мнение КЗП е една от малкото безотказно работещи структури на държавната администрация в БГ. Не пожелавам на никого да се заяждат с него :)
 
Re: Има ли го право клиента в България

Илиане, виждаш ли кои искат да стои в държавата? Тези, които са убедени, че нямаш проблем. Според мен те не са виждали как е ТАМ. Като видят ще си променят мнението. Дотогава всичко ще е глас в пустиня.

А, че Мтел заблуждават е очевиден факт. Цената за интернета е 24 лева, НО при договор за две години и е абсурдно, че няма тестов период. Да не говорим, че не могат да ти гарантират качество.
 
Re: Има ли го право клиента в България

Благодаря ти бате Оги макар, че няма да връщам нищо за сега освен може да пробвам с Мтелския интернет или на Вивател или Глобул, но поне да знам, че може да го върнем сле 3 дни ако хич го няма.
Спуун : батенце не знам ти колко си карал на хляб и сол и колко си голям, но определено тия които са избягали не са избягали от кеф. И когато имаш деца и не можеш да им купиш нищо може би ще разбереш какво имах предвид с изхранвам. Определено не си запознат с чувството да си емигрант и какво кара хората да си търсят на друго място прехрана и развитие. Ако поне за една година цялтото ти семейство е разпиляно из цяла европа ще видиш колко е готино и ще преусмислиш дали е геройство, че си останал. Много от хората, които са останали и са успели- мои приятели и познати са успели, защото са знаели къде да плащат и са познавали някой било то в община, данъчно манъчно и т.н. Ако си мислиш, че майка ми с висше и 20 години стаж като данъчна инспекторка и е било готино да захвърли всичко и да ходи навън, то определено си живееш в твой свят.
Замисли се и за това, че не всеки може да се примири с това : да дава рушвети, да бъде блъскан от пияни шофьори по улицата и т.н. всеки си е имал някакъв бизнес или работа, но ситуацията е станала непоносима.
Пламен: така е, че много хора си мислят да тия на вън всичко им е в кърпа вързано наберат си малко парички от дърветата и после се прибират на почивка в България. И тук да си и в чужбина си е трудно не знам какво толкова че едните са тук другите навън. Станахме като турците в Германия те викат в Турция ни викат вие сте немци, а в Германия вие сте турци :)
 
Re: Има ли го право клиента в България

Илиане, виждаш ли кои искат да стои в държавата? Тези, които са убедени, че нямаш проблем. Според мен те не са виждали как е ТАМ. Като видят ще си променят мнението. Дотогава всичко ще е глас в пустиня.

А, че Мтел заблуждават е очевиден факт. Цената за интернета е 24 лева, НО при договор за две години и е абсурдно, че няма тестов период. Да не говорим, че не могат да ти гарантират качество.

Никой не казва, че там всичко тече по мед и масло, но ако твърдиш, че е по трудно от България ... айде, бе!
Всъщност, темата се изкриви доста. Ставаше дума за това, дали един човек, който не живее в България, а прихожда годишно за по 2-3 седмици, има право да се оплаква... и според мен - няма. :) :)
 
Re: Има ли го право клиента в България

uluble_com : ползвам (Vivatel Traffic Data Card или там както се казва) от доста време и спасява положението когато съм в гори телилейски. За София и останалите градове където има покритие ти препоръчвам Max Telecom. Тествал съм ги и в Сандански и в Пловдив. Перфектно качество.

Нямам идея за какво ще го ползваш де.
 

Горе