Borisov
+Stoyan Borisov
Здравейте,
Попаднах на това интервю и реших да го споделя. Линк към интервюто на Английск:
An Interview with an EX-Member of Matt Cutts’s Search Quality team!
В това интервю г-н Andre Weyher (не смятам, че мога да преведа фамилията ) говори за опита си като част от екипа на Мат Кътс, който отговаря за изчистването на спама от резултатите на Гугъл.
Доколко може да се вярва на това интервю всеки си решава сам.
Въпрос 1: Разкажи ни за себе си Андре, колко време работи в екипа за качество на резултатите в Гугъл?
След 2 години прекарани в екипите отговарящи за Adsense и Adwords, Андре преминава в екипа на Кътс, където по неговите думи научава доста уникални неща. Задължението му е основно едно - да премахва спам и Blackhat SEO сайтове и да предоставя по-добри резултати на потребителите.
Въпрос 2: Какви беше ежедневната ти роля в екипа за качество на резултатите?
Основната цел на екипа е да се бори със спама и да поддържа резултатите чисти за да предложим най-доброто възможно преживяване на потребителите, защото модела на монетизация на Гугъл се основава изцяло на органичните резултати. Ако потребителите не вярват на натуралните резултати, няма да използват търсачката и няма да цъкат по рекламите (поне е честен до тук). Всеки член на тима има различна специализация, като неговата е основно качество на съдържанието и линк профилите на сайтовете, както и налагане на наказания ако е нужно на определени сайтове въз основа на тежестта на нарушението му. Освен това включва и изготвяне на отчети за "оспамването" в различни ниши.
Въпрос 3: Какво мислиш за последните ъпдейти Penguin и Panda и ще има ли още такива за в бъдеще?
АБСОЛЮТНО! Доколкото разбрах има още доста подобрения, които ще бъдат пускани периодично. Гугъл започва сериозна борба срещу уебмастерите, които нарушават Webmaster Guidelines, особено тези, които го правят системно и "на едро". Всички знаеха, че Penguin ще е насочен към линковете само, че никой не подозираше колко голямо ще бъде влиянието му както се оказа. Ако някой си мисли, че може да ползва СЕО стратегии от преди 8 месеца значи е превъртял. Вече не е въпрос ДАЛИ ще те хванат, а КОГА! Освен това, линковете от страници с висок PR вече не са толкова важни, колкото релевантността на сайта от който идва линка като цяло отнесено към тематиката на вашия сайт, релевантността е новият PR.
Въпрос 4: Кои са обичайните тенденции, които търсеше за да определиш дали един сайт е спамерски?
Може да се разграничат няколко категории
1) On Page сигнали като прекомерно използване на кл. думи, криене на разни неща чрез CSS или глупави техники като съдържание с висока концентрация на кл. думи със същия цвят като фона на сайта.
2) Качество на съдържанието - важно е да се знае, че в Гугъл не се съди по вида съдържание, а по автентичността му. Всякакъв вид скрейпнато, синонимизирано или очебийно зле написано съдържание би било ясен сигнал за спам.
3) Линк профила на сайта.
Въпрос 5: Кои са обичайните тенденции, които търсеше за да решиш, че линк профила на даден сайт е спамерски?
Колко линка има общо. Какво е качеството на страниците, от които са линковете. Изглеждат ли "истински" страниците или просто са направени за да се вземе линк? Отношението на комерсиални към не комерсиални анкър текстовете и т.н.
Въпрос 6: От опитат ти в Гугъл, кои са 3-те on page практики, които би препоръчал?
Много добър въпрос, много често онпейдж практиките се недоглеждат, а те всъщност трябва да са ключовия елемент във вашата SEO стратегия. Първо, избирайте внимателно своя домейн, защото той може да ви даде преднина в състезанието. Хубавите домейни са все още скъпи и има защо. Второ, бъдете много подробни при избора на заглавя, описания и H1/H2 таговете. Много често хората се фокусират върху линк билдинга и пропускат основни неща като онпейдж елементите. Разбира се не бива да прекалявате, защото вече Гугъл наказва и свръх оптимизацията, затова не слагайте повече от 2 комерсиални кл. думи в заглавията или Google ще се "намръщи". Трето и НАЙ-ВАЖНО, съсредоточете се върху качеството на съдържанието. Опитайте се да работите по вашия уеб сайт, все едно SEO-то не е част от плана ви за него, създавайте съдържание, защото се интересувате и се вълнувате от темата на сайта. Това е което Гугъл и вашите потребители искат, знам, че е изкушаващо да се помисли за финансовите облаги, но помнете, че основната грижа на Гугъл е ценно съдържание.
Въпрос 7: Кои са 3те off site (линк билдинг) практики, които препоръчваш?
(Първо) Линк билдинга се промени драстично след последните промени в алгоритъма. Всички линкове, които можете да направите автоматично или в големи количества поставя сайта ви на риск. Имайте предвид следното - изграждането на линкове се промени от почти изцяло технически процес в нещо което прилича на кампания за управление на взаимоотношенията. Изграждане на контакти със собственици на сайтове, които са релевантни на вашия например. Ако вашият сайт е за производство на сирене свържете се с хора в млечната индустрия, както по-рано отбелязах релевантността е новият PR. Второ, не изхвърляйте директориите напълно. Чувал съм мнения от различни хора, твърдящи, че директориите са лоша практика и трябва да се избягват. Това не е така, директориите с модерация и добро качество, както и нишовите директории все още си струват. Трето концентрирайте се върху качеството на страниците линкващи към вас, Гугъл съди за вашият линк профил от страниците линкващи към вашия сайт, получаването на 3 линка от авторитетни страници ще ви помогне много повече отколкото 1000 линка от спам блогове, затова инвестирайте времето си в получаването на качество, не на количество.
Въпрос 8: Има ли други тайни и съвети, които можеш да споделиш със СЕОтата като член на екипа за качество на резултатите?
Това е труден въпрос. Ако трябва да обобщя, ако искате да угодите на Google със СЕО, тогава забравете за оптимизацията. Правете сайтовете си все едно не искате да манипулирате резултатите, а просто защото сте запалени на темата. Тогава аудиторията ви ще ви обича и това ще бъде най-доброто SEO. което можете да си представите. Освен това следвайте Matt Cutts в Google+
Въпрос 9: Какво мислиш за тенденциите спрямо социалните сигнали в търсенето, ще има ли още интеграции на социалните сигнали?
Определено има промени, всичко сочи към това заключение. Изглежда, че Google се насочва към по-локални резултати в търсенето, а не на национално ниво както до момента. Социалните сигнали със сигурност ще играят важна роля в това. Интеграцията на Google Places в Google+ за посоката, в която са тръгнали. Мога само да гадая докъде ще се стигне, но можете да сте сигурни, че Google+ ще е важна част. Не мисля, че Google ще ви позволи да се изолирате от тяхната социална мрежа скоро, затова ако още нямате профил по-добре си направете.
Въпрос 10: Разкажи ни за бъдещите си проекти....
Тия промоции не смятам да им отделям време, ако искате си прочетете.
Борисов
Попаднах на това интервю и реших да го споделя. Линк към интервюто на Английск:
An Interview with an EX-Member of Matt Cutts’s Search Quality team!
В това интервю г-н Andre Weyher (не смятам, че мога да преведа фамилията ) говори за опита си като част от екипа на Мат Кътс, който отговаря за изчистването на спама от резултатите на Гугъл.
Доколко може да се вярва на това интервю всеки си решава сам.
Въпрос 1: Разкажи ни за себе си Андре, колко време работи в екипа за качество на резултатите в Гугъл?
След 2 години прекарани в екипите отговарящи за Adsense и Adwords, Андре преминава в екипа на Кътс, където по неговите думи научава доста уникални неща. Задължението му е основно едно - да премахва спам и Blackhat SEO сайтове и да предоставя по-добри резултати на потребителите.
Въпрос 2: Какви беше ежедневната ти роля в екипа за качество на резултатите?
Основната цел на екипа е да се бори със спама и да поддържа резултатите чисти за да предложим най-доброто възможно преживяване на потребителите, защото модела на монетизация на Гугъл се основава изцяло на органичните резултати. Ако потребителите не вярват на натуралните резултати, няма да използват търсачката и няма да цъкат по рекламите (поне е честен до тук). Всеки член на тима има различна специализация, като неговата е основно качество на съдържанието и линк профилите на сайтовете, както и налагане на наказания ако е нужно на определени сайтове въз основа на тежестта на нарушението му. Освен това включва и изготвяне на отчети за "оспамването" в различни ниши.
Въпрос 3: Какво мислиш за последните ъпдейти Penguin и Panda и ще има ли още такива за в бъдеще?
АБСОЛЮТНО! Доколкото разбрах има още доста подобрения, които ще бъдат пускани периодично. Гугъл започва сериозна борба срещу уебмастерите, които нарушават Webmaster Guidelines, особено тези, които го правят системно и "на едро". Всички знаеха, че Penguin ще е насочен към линковете само, че никой не подозираше колко голямо ще бъде влиянието му както се оказа. Ако някой си мисли, че може да ползва СЕО стратегии от преди 8 месеца значи е превъртял. Вече не е въпрос ДАЛИ ще те хванат, а КОГА! Освен това, линковете от страници с висок PR вече не са толкова важни, колкото релевантността на сайта от който идва линка като цяло отнесено към тематиката на вашия сайт, релевантността е новият PR.
Въпрос 4: Кои са обичайните тенденции, които търсеше за да определиш дали един сайт е спамерски?
Може да се разграничат няколко категории
1) On Page сигнали като прекомерно използване на кл. думи, криене на разни неща чрез CSS или глупави техники като съдържание с висока концентрация на кл. думи със същия цвят като фона на сайта.
2) Качество на съдържанието - важно е да се знае, че в Гугъл не се съди по вида съдържание, а по автентичността му. Всякакъв вид скрейпнато, синонимизирано или очебийно зле написано съдържание би било ясен сигнал за спам.
3) Линк профила на сайта.
Въпрос 5: Кои са обичайните тенденции, които търсеше за да решиш, че линк профила на даден сайт е спамерски?
Колко линка има общо. Какво е качеството на страниците, от които са линковете. Изглеждат ли "истински" страниците или просто са направени за да се вземе линк? Отношението на комерсиални към не комерсиални анкър текстовете и т.н.
Въпрос 6: От опитат ти в Гугъл, кои са 3-те on page практики, които би препоръчал?
Много добър въпрос, много често онпейдж практиките се недоглеждат, а те всъщност трябва да са ключовия елемент във вашата SEO стратегия. Първо, избирайте внимателно своя домейн, защото той може да ви даде преднина в състезанието. Хубавите домейни са все още скъпи и има защо. Второ, бъдете много подробни при избора на заглавя, описания и H1/H2 таговете. Много често хората се фокусират върху линк билдинга и пропускат основни неща като онпейдж елементите. Разбира се не бива да прекалявате, защото вече Гугъл наказва и свръх оптимизацията, затова не слагайте повече от 2 комерсиални кл. думи в заглавията или Google ще се "намръщи". Трето и НАЙ-ВАЖНО, съсредоточете се върху качеството на съдържанието. Опитайте се да работите по вашия уеб сайт, все едно SEO-то не е част от плана ви за него, създавайте съдържание, защото се интересувате и се вълнувате от темата на сайта. Това е което Гугъл и вашите потребители искат, знам, че е изкушаващо да се помисли за финансовите облаги, но помнете, че основната грижа на Гугъл е ценно съдържание.
Въпрос 7: Кои са 3те off site (линк билдинг) практики, които препоръчваш?
(Първо) Линк билдинга се промени драстично след последните промени в алгоритъма. Всички линкове, които можете да направите автоматично или в големи количества поставя сайта ви на риск. Имайте предвид следното - изграждането на линкове се промени от почти изцяло технически процес в нещо което прилича на кампания за управление на взаимоотношенията. Изграждане на контакти със собственици на сайтове, които са релевантни на вашия например. Ако вашият сайт е за производство на сирене свържете се с хора в млечната индустрия, както по-рано отбелязах релевантността е новият PR. Второ, не изхвърляйте директориите напълно. Чувал съм мнения от различни хора, твърдящи, че директориите са лоша практика и трябва да се избягват. Това не е така, директориите с модерация и добро качество, както и нишовите директории все още си струват. Трето концентрирайте се върху качеството на страниците линкващи към вас, Гугъл съди за вашият линк профил от страниците линкващи към вашия сайт, получаването на 3 линка от авторитетни страници ще ви помогне много повече отколкото 1000 линка от спам блогове, затова инвестирайте времето си в получаването на качество, не на количество.
Въпрос 8: Има ли други тайни и съвети, които можеш да споделиш със СЕОтата като член на екипа за качество на резултатите?
Това е труден въпрос. Ако трябва да обобщя, ако искате да угодите на Google със СЕО, тогава забравете за оптимизацията. Правете сайтовете си все едно не искате да манипулирате резултатите, а просто защото сте запалени на темата. Тогава аудиторията ви ще ви обича и това ще бъде най-доброто SEO. което можете да си представите. Освен това следвайте Matt Cutts в Google+
Въпрос 9: Какво мислиш за тенденциите спрямо социалните сигнали в търсенето, ще има ли още интеграции на социалните сигнали?
Определено има промени, всичко сочи към това заключение. Изглежда, че Google се насочва към по-локални резултати в търсенето, а не на национално ниво както до момента. Социалните сигнали със сигурност ще играят важна роля в това. Интеграцията на Google Places в Google+ за посоката, в която са тръгнали. Мога само да гадая докъде ще се стигне, но можете да сте сигурни, че Google+ ще е важна част. Не мисля, че Google ще ви позволи да се изолирате от тяхната социална мрежа скоро, затова ако още нямате профил по-добре си направете.
Въпрос 10: Разкажи ни за бъдещите си проекти....
Тия промоции не смятам да им отделям време, ако искате си прочетете.
Борисов