Здравейте,
Казвам се Цветелина Ненкова и съм Маркетинг мениджър в СуперХостинг.БГ.
Ще се опитам да внеса малко яснота по темата в детайли:
Промените в процесорното време може да се дължат на различни причини - стартиран скрипт, който се изпълнява необичайно дълго време, увеличени SQL заявки, които могат да се дължат както на опит за злонамерени действия, така и на естественото развитие на сайта, породено от увеличаващия се трафик към него, различни ботове и още ред технически аспекти.
Практиката показва, че масово се следят статистиките от Google Analytics за анализ на трафика към сайта, където в много случаи не се вижда някакво значително увеличение. Нормално следва въпросът: откъде тогава идва това увеличение в процесорното време. Със сигурност всички тук са наясно, но все пак ще си позволя да подчертая, че статистиките от GA дават информация на база уеб браузър, но не дават информация за броя на хитовете към конкретния сайт. Затова препоръчваме на клиентите да следят и статистиките от AWstats, които дават тази информация, за да се анализира реално на какво може да се дължи увеличаването на CPU времето.
Историята помни казуси, в които благодарение на нотификациите за CPU се блокират злонамерени ботове. В случай обаче, че уеб сайтът се развива, трафикът се увеличава, съвсем естествено е да се нуждае от повече ресурси. Затова и съществуват различни видове хостинг услуги с различни параметри, които да отговорят на различни нужди. Разбира се, има и случаи, в които няма увеличаване на трафика, но поради увеличение на базата, някой плъгин (при конкретни системи) започва да обработва по-голям обем от данни и изразходва повече ресурс. Аналогично е и при един уеб сайт - след като един бизнес има уеб сайт, при развитите на бизнеса и нуждите, този уеб сайт ще еволюира, т.е. първоначалният уеб сайт не винаги може да отговори на всички бъдещи нужди на бизнеса.
Сами разбирате, че от наша страна не бихме могли да анализираме всичките тези аспекти, тъй като всеки сайт сам по себе си е един бизнес, който ние не познаваме в дълбочина. Именно поради тази причина нотифицираме клиентите, за да могат да предприемат адекватни действия. Също така има хора, на които бизнесът им е да помагат в оптимизацията на системи, за да намаляват използвания ресурс, което е съвсем различна услуга. Ако направим сравнение - след като някой направи сайта, не значи, че той безплатно ще поддържа SEO-то и AdWords кампаниите.
Важно е също да се отбележи, че стойността на CPU, която виждате в cPanel, e моментната стойност, а тази в клиентския профил - акумулираната. Доколкото може да се направи сравнение - например, докато шофирате, стрелката ви показва скоростта, с която се движите в момента, но не ви показва колко километра сте изминали за n часове. Същото е и с CPU - виждат се различни стойности на двете места - моментна и с натрупване за определен период. Това също е добре да се има предвид при анализа.
От няколко месеца насам системата за нотифициране на клиенти за параметъра процесорно време (CPU) е автоматизирана.
Автоматизацията на процеса е направена единствено с цел навременно информиране на клиентите, за да имат време да анализират причините за тези промени и да предприемат адекватни мерки, а ние от наша страна да им гарантираме, че сайтът им ще работи на предоставената от нас услуга, както и да запазим качеството на услугата за всички наши клиенти.
Споделям и една статия, писана преди доста време, но с актуална и към днешна дата допълнителна информация:
http://blog.superhosting.bg/cpu-stat...imization.html