SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

Ценоразписите в някои БГ сайтове

pesho

New member
Гледам в БГ ценоразписите са 5 - 10 лева за 1000 импресии по 50 - 100 000 импресии гарантирани на ден ... Кои ги дава тия пари ? Не е ли безбожно скъпо ? 100 000 импресии* 3 реклами* 10 лева = 3000 лв на ден... някак си
Къде е уловката ?
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Гледам в БГ ценоразписите са 5 - 10 лева за 1000 импресии по 50 - 100 000 импресии гарантирани на ден ... Кои ги дава тия пари ? Не е ли безбожно скъпо ? 100 000 импресии* 3 реклами* 10 лева = 3000 лв на ден... някак си
Къде е уловката ?

Обикновено има ротация на банерите т.е. купуваш определен процент от дневните импресии според бюджета
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Аз пък съм мяркал сайтове с такива цени да въртят примерно на Грабо банери :). И аз имам Грабо, при мен излиза 9 стотинки на 1000 импресии и така си качих цената :), вярно - не знам при тях колко прави, но надали е много повече.
А иначе - да, скъпичко е, но в цената влизат много комисионни май ;-)

Един гледа на пазара некъв продава ябълки по 10лв килото и го пита:
- Ама как така? На другите цените са десет пъти по-ниски! Защо са толкоз скъпи?
А онзи:
- ТРябват ми пари! Страшно много пари!
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Те тея с по 5-10лв на 1000 импресии са се избили да имат рекламодатели...
Случва се, но по-често виждам техни собствени реклами, адсенс или нещо подобно, докато не дойде някой с излишни пари. :D
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Тези цени от 5-10 лв. на 1000 импресии са предимно в големи новинарски сайтове или сайтове на вестникарски групировки. Тази цена се плаща от фирми, които искат да влияят на общественото мнение и съответно понеже няма как да платят на вестника за поръчкови статии си купуват реклама на тези цени, а те от вестника сами се сещат каво трябва да пишат (е ако не се сетят, тези, които с апоръчали рекламата им подсказват)
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Слагат се високи цени, за да можеш да дадеш голяма отстъпка ;D
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Пускал съм банери в гювеч и дирбг - за 1000 лева нямаше никакъв ефект и мани другото ами кликат по банерите все идни и същи айпи-та. Мани че са скъпчии, а и мамят. Ай сиктир :(
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Другата врътка е, че цената е умишлено сложена по-високо, за да може да се пазарят. Когато дойде примерно рекламна агенция и почва да ги натиска: "Дайте сега да свалим едни 20-30% щото сме много големи и ще ви докараме много рекламодатели". След това на 2-3 месец пак им пускат, абе тука ще ви докараме още един клиент, ама искаме още 10% надолу и тн... При плащания на куп също се правят отстъпки.
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Не са само новинарски сайтове а е доста масова практика така като гледам... Ето и webmasterbg.org на какви цени "работи"http://www.adx.bg/prices/.
И без това полетата на подобни сайтове са почти през цялото време празни, а съм убеден че деветдесет и нещо процента от БГ сайтовете на 50-60 стотинки / 1000 импресии ще са доволни.....не мога да разбера причината за подобни цени.

Edit: Сега погледах vbox7 и са свали цените от 5лв/1000 (от преди 2-3 месеца) на 0.70/1000 на вътрешните страници...
 
Последно редактирано:
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

И аз съм се чудел кой идиот ги дава тия пари. Защото аз продавам реклама, но и купувам. И мога да си направя реална сметка, колко струва това, което купувам и продавам, защото сам съм си клиент: Рекламирам едни сайтове на други мои сайтове.

Най-големият ми сайт, в който влизат предимно юристи, търговци и предприемачи прави 8000-9000 импресии дневно, 93% идват от Гугъл. На него рекламирам продукти със стойност 20-180 лв., при които имам печалба 15% да речем. Постоянно и от месеци. И знам каква ми е печалбата от тези реклами. Дори 1 лв. на 1000 импресии да давам, пак няма да ми се върже сметката. 0,70 ст. пак е много.

0,25 - 0,40 ст. е реално за мен.

Удивително е как в България хората отказват да се съобразят с пазара.
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Като не разбираш, защо коментираш? :)

Никои не може да разбере и простите числа (примерно) но това не им пречи да ги коментират. Виж едно обаче няма нужда да се коментира и то е факта, че човешката глупост Е безкрайна. По-горният пост нагледно го доказва!
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Много ми е странно, че единственият смислен коментар е на nbsp, а вие му лепнахте червено.

Човешката глупост е наистина удивителна!

Преди да ме направите на борче, ще ви спомена че през март и април в Инвестор нямаше свободни позиции за банера 728x90...при цена 22 лева без ДДС за 1000 импресии. Отстъпките можете да гивидите в сайта им, но дори и при сериозни обеми стигат до около 35%.

Изводите си правете сами.
 
  • Like
Реакции: nbsp
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Никои не може да разбере и простите числа (примерно) но това не им пречи да ги коментират. Виж едно обаче няма нужда да се коментира и то е факта, че човешката глупост Е безкрайна. По-горният пост нагледно го доказва!

Някои не могат да докарат 1 EUR eCPM за MFA сайт в БГ, но продължават да се хвалят колко трафик правят. Не визирам конкретно теб, но ако не разбираш как работи даден пазар е по-добре да си държиш устата затворена, за да не станеш за резил. ;)
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Мисля, че се вадят примери от смислени сайтове за да се доказва цената за блудкави такива :)
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Мисля, че се вадят примери от смислени сайтове за да се доказва цената за блудкави такива :)

Дефинирай "смислени сайтове", моля те. :)
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Някои хора трябва да минат през университет, специално през някоя икономическа специалност, пък бил той и СУ (примерно).
Ценообразуването се определя от няколко фактора, когато говорим за конкурентна среда (онлайн рекламата сякаш е такава):
- Fixed Overhead - това са ти разходите всеки месец, независимо дали продаваш или не.
- Variable Overhead - това са ти разходите, които са свързани с реализацията (най-често с продажбите).
- Конкуренция - при липса на такава, цената отива нагоре, при силна такава, отива надолу.

Цифрите са примерни, не се хващайте за тях
Ако предположим, че имаш сайт, чиито разходи, дори и да няма един рекламодател са в размер на примерно 5,000 лева (хостинг, редактори, офис, контент и т.н.) и имаш 300 лева среден разход на една продажба (заплати на Sales, транспорт, администрация на AdServer, зареждане на кампания, фактуриране, счетоводство и т.н.).
Сайтът има 1 милион импресии месечно. По официална тарифа (20/1000) те представляват 20,000 приход ако се продадат всичките. Да предположим, че се продават 60% (12,000), като тези 12,000 идват от 5 рекламодателя (защото другите им се вижда скъпо). Другите 8,000 въртят вътрешна реклама.
Това реално прави разходите за месеца 5,000+5*300=6,500 или печалба преди данъци в размер на 5,500 лева. Което е много добре, макар и трудно постижимо като марж.

Та защо са такива цените? Да предположим, че цената падне до 3/2000 (което на мнозина пак им се вижда скъпо). Дори сайтът да запълни 100% от импресиите, това ще доведе до приход от... 3,000 лева, който не стига само за Fixed Overhead, камо ли за друго.

Нека разгледаме и вариант, в който цената пада двойно (10/1000), при което нашите 5 рекламодателя хипотетично искад да похарчат същите пари (12,000). Получава се липса на площадки. Ако цената падне двойно, а същите 5 рекламодателя закупят същия брой импресии (600,000), то ще се получи приход от тях в размер на 6,000. Нека предположим, че всички останали импресии се продадат на други 5 рекламодателя (4,000). Приходите стават 10,000, а разходите са 5,000+10*30=8,000.

Съществува момента, в който е много по-изгодно да продаваш по-малко, но по-скъпо и да имаш Inventory (импресии) за продажба. Отколкото да пълниш всичко на ниски цени с много продажби (защото скачат разходите по обслужване на тези продажби).

А отстъките за количества, гарантирани бюджети, рекламни агенции и медия шопове, въобще не ги броя в примерите горе.
Ако си Мтел, Кока Кола и т.н. трябва да рекламираш в Интернет, защото там са ти клиентите. Цените на премиум онлайн рекламата все още са много по-ниски от ТВ и за това не само, че не мисля, че ще падат, напротив, в дългосрочен план ще се качват. За момента не се случва, защото свободното Inventory е много повече от търсенето (конкуренцията), което държи въпросната премиум реклама евтина.

И да, премиум рекламата не се измерва с конверсии, а с reach :)
Не знам за Вас, но аз предпочитам да имам два клиента за по 3,000 лева, отколкото 20 за по 500. Въпрос на разбиране и избор :)
 
Последно редактирано:
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Да. От уравнението липсва само връзки с големите рекламодатели. ;)
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

Да. От уравнението липсва само връзки с големите рекламодатели. ;)
Така е, ама разпродай си Inventory за по 2 лева на 1000, пък като дойде се чуди къде да го вместиш. :)
 
Re: Ценоразписите в някои БГ сайтове

И да, премиум рекламата не се измерва с конверсии, а с reach :)
Не знам за Вас, но аз предпочитам да имам два клиента за по 3,000 лева, отколкото 20 за по 500. Въпрос на разбиране и избор :)

Да, ама ако постигнеш поне 30% успех: в първия случай ще имаш 0, а във втория 3000 лв. :p
 

Горе