Ще опиша в това ръководство нещо, което смятам за полезно, но не съм виждал никъде упътвания за него.
Най-важната стъпка за проучването на ключови думи (keyword research) е да установим колко търсения месечно има дадена дума в Google.
Това става в пет прости стъпки:
1. Отиваме в Keyword Tool инструмента.
2. Въвеждаме ключовата дума.
3. Избираме регион.
4. Избираме [Точни] търсения.
5. Натискаме бутона за търсене.
Ето изображение на стъпките:
Дотук добре. Това би трябвало да го знае и най-начинаещият seo оптимизатор или човек, боравещ с платената реклама на Google. Идва обаче интересната част. Както виждате, има едно поле "Local Search Trends", което показва през кои месеци се търси най-много думата. Търсенето, което ни върна Google в случая показва 1900 търсения месечно, но в тренда забелязваме, че думата се търси по-слабо през зимата и повече през лятото. Това значи, че тези 1900 търсения са средно месечно и е възможно през първите месеци на годината думата да се търси по 500 пъти месечно, а през летните - по 2500 пъти например.
Ако бизнесът ни е сезонен, то ще ни е изключително полезно да разберем точно колко пъти се търси думата в графика, разделена по месеци. Как да стане това? Много е просто. Маркирайте думата и кликнете "Download". Изберете .csv формат. Отворете изтегления файл и ще видите пълна статистика за търсенето на думата по месеци:
Това, което съм представил разбира се, е нещо съвсем елементарно. Аз лично го открих при собствени тестове и не съм виждал някой да е писал по темата. Затова ми се струва, че ще е ново и полезно за някои хора. :wink:
Най-важната стъпка за проучването на ключови думи (keyword research) е да установим колко търсения месечно има дадена дума в Google.
Това става в пет прости стъпки:
1. Отиваме в Keyword Tool инструмента.
2. Въвеждаме ключовата дума.
3. Избираме регион.
4. Избираме [Точни] търсения.
5. Натискаме бутона за търсене.
Ето изображение на стъпките:
Дотук добре. Това би трябвало да го знае и най-начинаещият seo оптимизатор или човек, боравещ с платената реклама на Google. Идва обаче интересната част. Както виждате, има едно поле "Local Search Trends", което показва през кои месеци се търси най-много думата. Търсенето, което ни върна Google в случая показва 1900 търсения месечно, но в тренда забелязваме, че думата се търси по-слабо през зимата и повече през лятото. Това значи, че тези 1900 търсения са средно месечно и е възможно през първите месеци на годината думата да се търси по 500 пъти месечно, а през летните - по 2500 пъти например.
Ако бизнесът ни е сезонен, то ще ни е изключително полезно да разберем точно колко пъти се търси думата в графика, разделена по месеци. Как да стане това? Много е просто. Маркирайте думата и кликнете "Download". Изберете .csv формат. Отворете изтегления файл и ще видите пълна статистика за търсенето на думата по месеци:
Това, което съм представил разбира се, е нещо съвсем елементарно. Аз лично го открих при собствени тестове и не съм виждал някой да е писал по темата. Затова ми се струва, че ще е ново и полезно за някои хора. :wink: