SearchEngines.bg

Това е примерно съобщение за гост. Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете потребител на SearchEngines.bg! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавите свои собствени теми и публикации, както и да се свържете с други членове чрез вашата лична входяща кутия! Благодарим ви!

SEO и лоялност

muslim

Husein
Искам да се допитам до колегите по SEO, лоялно ли е да се оптимизират сайтове с една и съща тематика на различни фирми (клиенти)?
 
Re: SEO и лоялност

Лоялно е, все пак с това си изкарваш хляба. Разбира се срещу определени договорки и сума ... би могло да се измисли нещо :)
И все пак, въпрос на политика на фирмата ;)
 
Re: SEO и лоялност

Ако и на двамата си обещал първа позиция значи не си лоялен :).
 
Re: SEO и лоялност

Ако и на двамата си обещал първа позиция значи не си лоялен :).

Въобще не става въпрос за обещания и уговорки, на никой нищо не съм обещавал и не сме засягали този въпрос в договора, нито пък сме го коментирали.

Въпроса е по-скоро морален, исках да споделите вашето мнение, за което благодаря.
 
Re: SEO и лоялност

Аз им отказвам и казвам на първите клиенти. Те ми благодарят и в повечето случаи се усещат, че щом конкуренцията напира, е време и те да продължат да влагат пари в оптимизацията си. А от благодарни клиенти, с които вече си работил, се изкарват повече пари ;)
 
Re: SEO и лоялност

Аз им отказвам и казвам на първите клиенти. Те ми благодарят и в повечето случаи се усещат, че щом конкуренцията напира, е време и те да продължат да влагат пари в оптимизацията си. А от благодарни клиенти, с които вече си работил, се изкарват повече пари ;)

Да, това е вариант, благодаря!
 
Re: SEO и лоялност

А това морално ли е спрямо новите клиенти ? Ако аз съм твой потенциален клиент и знам, че правиш така не бих ти потърсил от страх да не би вече да имаш клиент от конкурентната ниша. Отделно това малко или много не манипулираш ли по този начин текущите си клиенти ?
Не приемай това като заяждане задавам ти тези въпроси понеже muslim попита морално ли е това? Но въпроса за морал при теб също е леко спорен.
 
Re: SEO и лоялност

Искам да се допитам до колегите по SEO, лоялно ли е да се оптимизират сайтове с една и съща тематика на различни фирми (клиенти)?

Зависи колко си плаща клиента, колко е конкурентна нишата и за какъв период от време имате подписани договори.
 
  • Like
Реакции: nbsp
Re: SEO и лоялност

@npocTak - Наистина май не е много морално. В повечето случаи нямам интерес да поемам втори клиент в една и съща ниша. Случвало се е, но вече отказвам или трябва да е наистина изгодно предложение.

Ако е минало много време от първия клиент, то най-вероятно повечето му конкуренти са се усетили и оптимизират в нишата от години. Изведнъж идва някакъв, който иска да влиза в играта.

Да, но другите са се отворили отдавна и вече са 2-3 години напред. Каквото и да са правили, пак е в техен плюс, дори само да са спамили. В повечето случаи е така и трудно се стигат, което ще означава, че ще му искаме много пари на новия.

Но точно като му съобщиш офертата и му става лошо.

С две думи - ако в момента работя клиент в ниша Х, то няма да поема втори. Ако след 1-2-3 години ми дойде клиент за същата ниша, то той е супер закъснял и най-вероятно ще ми прави само проблеми. Не казвам, че съм прав.
 
Re: SEO и лоялност

Това, че на клиента му става лошо или почва да се пазари все едно е на битака и това, че може да ти създаде само проблеми съм напълно съгласен :)
 
Re: SEO и лоялност

А когато сайта застъпва няколко тематики, какво правим? :)
Отказваме на всички? :)
Аз не отказвам на никого, но и не крия с кого работя.
Така мисля, че е правилно, а ако човека иска, то работим.
Позиции не обещавам.
Уговорката е за 1-ва страница, като разбира се в последствие нещата могат да се договарят допълнително.
Така, че аз лично не виждам сблъсък на интереси.
Ще дам такъв пример.
Водя сайт, който има ключови думи паркет, ламиниран паркет, врати, интериорни врати, МДФ врати, обзавеждане, мебели.
Имам 2-ри с думи: врати, интериорни врати, МДФ врати, външни врати, метални врати и т.н.
Имам 3-ти с паркет, ламиниран паркет
Имам 4-ти само с мебели
И какво правим?
Да откажа на 1-вия, 2-рия,3-тия или 4-тия?
Много случаи имам такива.
По парфюми и производните напр. имам реално 4 сайта в ТОП-а :)
Така, че в случая даже има и предимства, а именно, че човек е в час, знае нишата и знае как максимално бързо да извади сайта.
Но всеки си решава за себе си разбира се.
Аз не съм женен за нито един сайт, че да съм му верен до гроб все пак.
Но и не мога да кажа, че не съм лоялен, защото всеки търси различни неща и получава това което търси и за което сме се договорили.
 
Re: SEO и лоялност

Така, че в случая даже има и предимства, а именно, че човек е в час, знае нишата и знае как максимално бързо да извади сайта.

Аз съм на същото мнение.

Смятам, че ако няма предварителна уговорка (договор) е в рамките на моралното да се оптимизира и конкурентен сайт, но аз също бих известил клиента си за това, за да е наясно.

Разбирасе той (клиента), винаги може да се откаже от услугите ти или да ти постави условие в последствие, и тогава от теб ще си зависи дали си заслужава.

Друг е въпроса, че ако резултатите от оптимизацията са много добри, едва ли клиента ще рискува да повери работата на друг.

Ако си открит с клиентите си, предполагам, че няма да е проблем.
 
Re: SEO и лоялност

Ако си открит с клиентите си, предполагам, че няма да е проблем.
Това е ключа за бараката!
Всичко друго е лирика.
 
Re: SEO и лоялност

А когато сайта застъпва няколко тематики, какво правим? :)
Отказваме на всички? :)
Аз не отказвам на никого, но и не крия с кого работя.
Така мисля, че е правилно, а ако човека иска, то работим.
Позиции не обещавам.
Уговорката е за 1-ва страница, като разбира се в последствие нещата могат да се договарят допълнително.
Така, че аз лично не виждам сблъсък на интереси.
Ще дам такъв пример.
Водя сайт, който има ключови думи паркет, ламиниран паркет, врати, интериорни врати, МДФ врати, обзавеждане, мебели.
Имам 2-ри с думи: врати, интериорни врати, МДФ врати, външни врати, метални врати и т.н.
Имам 3-ти с паркет, ламиниран паркет
Имам 4-ти само с мебели
И какво правим?
Да откажа на 1-вия, 2-рия,3-тия или 4-тия?
Много случаи имам такива.
По парфюми и производните напр. имам реално 4 сайта в ТОП-а :)
Така, че в случая даже има и предимства, а именно, че човек е в час, знае нишата и знае как максимално бързо да извади сайта.
Но всеки си решава за себе си разбира се.
Аз не съм женен за нито един сайт, че да съм му верен до гроб все пак.
Но и не мога да кажа, че не съм лоялен, защото всеки търси различни неща и получава това което търси и за което сме се договорили.



Това е перфектен вариант, откритите карти са за предпочитане. Ако хората насреща също са открити и най-важното разбрани е ок, но ако не са, тогава откровеността започва да работи срещу теб. Най-тъпото е че в 90% от случаите когато знаят едни за други се опитват да те вкарат в схема. Започват се едни "ама той е по-напред, а ние плащаме колкото него (понякога и повече), колко ще ни струва да си разменим местата?"
Трябва да си с много силни морални и етични принципи, за да не влезеш в омагьосан кръг :)
 
Re: SEO и лоялност

Според мен нещата много зависят от самите клиенти и начина на работа на самия изпълнител. В този бранш ролята на SEO специалиста може да има доста различни аспекти, които условно и обобщено ще разделя на Консултант и Изпълнител.
Консултанта е човек, който трябва да е в час с бизнеса на клиента си и да го съветва какво да се направи за да се получи максималния ефект. В този случай Консултанта знае доста подробности от кухнята на клиента си и поемането на негов конкурент би могло да го постави в ситуация с конфликт на интереси, дори на пръв поглед да изглежда, че няма да е така.
Изпълнителя приемаме че изпълнява конкретни услуги за клиента, които са строго дефинирани (например: линк билдинг с определени параметри за определен срок и сума пари), в такъв случай той е в правото си да предложи същата или друга услуга на друг клиент без никакви угризения.
От страна на клиента нещата също могат да се разграничат до някъде:
1. Конкуренти в дадена ниша могат да не са преки конкуренти и реално да ги интересува различна аудитория - например в примера на SeoLab единия може да предлага масов паркет, другия луксозен или пък да акцентира на корпоративни клиенти а първия на крайни дребни.
Би могло да се получи и казус при който вие информирате и двата клиента, те нямат нищо против, това че работите за другия едновременно, но първия клиент да загуби доверие във вас и ако отношенията Ви с този клиент се градят на това доверие (задължително при ролята на консултанта) можете само да изгубите и да охладите отношенията (най-малкото клиента ще има винаги едно на ум, че нещата, които си говорите с него си ги говорите и с другия и ще бъде много внимателен какво и как ви казва, което би могло да попречи на работата в последствие)

Изпаднах малко в твърде теоретични казуси (като колегата vha77), и в действителност нещата винаги са доста преплетени и в крайна сметка как ще процедирате зависи от Вас и Вашата политика.
Аз лично обичам да изграждам бизнес контактите си на база взаимно доверие и обикновено клиентите ми остават лоялни, като съответно и аз съм им лоялен на тях. Включително много често ми се е случвало бизнес контактите ми да преминат в лични в следствие точно на това как работя и какъв съм по принцип.
 
Re: SEO и лоялност

Лоялно е, стига да постъпиш по следният или сходен начин:
1. Разбираш дали дохода от новият клиент е по-висок или поне равен.
2. Информираш старият клиент, че има интерес от нов. Информираш го, че желаеш да го поемеш и питаш дали има някакви забележки.
3. Ако има забележки, предлагаш му да се предоговорите с цена за ексклузивитет.
4. Ако не се съгласи с цената за ексклузивитет, договаряш се с новият клиент, като на него изрично му обясняваш, че те нямат ексклузивитет, за да избегнеш подобни ситуации.

В много бизнеси, пазара е толкова малък, че няма как да не работиш за конкуренти, ако искаш да растеж.
 
Re: SEO и лоялност

Не отказваме на никой стига да плаща добре. На новите клиенти се съобщава с кой работим в нишата в която искат да бъдат класирани. На същия принцип на работа за ключова дума "дрехи" имаме три сайта в ТОП десет.

Голям проблем си е че класираш клиента и след това той спира да плаща, естествено тогава и ние спираме да работим.

Препоръка към колегите: Напоследък конкуренцията в почти всички ниши се засилва в пъти и някои клиенти (пускали запитвания до няколко десетки фирми) са ми казвали за някои цени които са им давани. Внимавайте за да не се окажете неприятно изнанадани и да трябва да работите за смешни суми с месеци за да класирате клиента си.
 
Последно редактирано:

Горе