yellowdino
дебил
Re: Жалба до КЗП
Всъщност точно този момент изпускат всички до момента, като коментират какво е СПАМ и какво не. Освен примера, който си дал може някой да е побликувал в някой сайт или да се рекламира, че купува круши, защото произвежда компоти и му трябват круши. В такъв случай писмата до него също са поискани, защото той публично е обявил, че търси тази услуга.
Ако той обаче произвежда компоти ама никъде не е обявил, че купува криши, защото си ги произвежда сам например или си има доставчик с който е ОК, то тогава всички предложения са непоискани. Въпреки това в бизнеса рядко някой тълкува такива предложения за партньорство като СПАМ, но все пак формално са си непоискани съобщенията и би било добре да имате съгласие от получателя в този случай.
Аз лично се занимавам с реклама и доста често получавам както e-mail СПАМ така и телефонен СПАМ, със всякакви предложения от всякакви рекламни агенции, медии и пр., обаче това ми е работата и не съм репортнал никого като спамер, въпреки, че има някои много нахални и настоятелни хора, които звънят по сто пъти и пращат по сто мейла
А относно тези които коментират как могат малките и новите да пробият - също има законни начини: например АБВ.БГ предлагат услуга, чрез която срещу заплащане изпращат мейли на много техни потребители, като можеш да получиш реална статистика колко мейла са отворени, изтрити директно и т.н. (неща, които всеки който е правил мейл маркетинг знае, че много трудно се засичат). Друг вариант е да EasyBuzz - продукт на EasyAds, който представлява бюлетин, за който хората сами се абонират. И трети вариант е да си платиш на някой медия сайт да те включи в техния бюлетин - което също е ефективно, защото повечето медия сайтове изпращат бюлетини само на изрично абонирали се хора и тези хора си четат бюлетините, ако и сайта е нишов и попада в таргета на предлагания продукт/услуга - успеха ще е доста голям.
Още един вариант, който обаче струва може би най-скъпо от предишните, но е добър, защото базата си остава твоя - е да направиш някаква промоция, с която да събереш мейли на хора, които в правилата се съгласяват да получават мейли. Естествено после доста от тях ще се отпишат, но това е риска на професията .
Обърнете внимание, че търговецът може да купува, но може и да продава. Например "Купувам круши" и "Продавам круши" са търговски съобщения. Обаче "Продавам круши" е доста вероятно да е непоискано, докато "Купувам круши" е поискано търговско съобщение (в случай, че получателят се занимава с продажба на круши и е обявил това публично). Например ако видиш един сайт, където се продават круши и на посочения e-mail адрес изпратиш търговско съобщение "Купувам круши", това търговско съобщение няма да бъде непоискано. Ако обаче напишеш "Купувам салам" ще бъде непоискано, защото по никакъв начин търговецът на круши не е обявил, че иска такива търговски съобщения (защото никъде не е обявил, че продава салам).
Всъщност точно този момент изпускат всички до момента, като коментират какво е СПАМ и какво не. Освен примера, който си дал може някой да е побликувал в някой сайт или да се рекламира, че купува круши, защото произвежда компоти и му трябват круши. В такъв случай писмата до него също са поискани, защото той публично е обявил, че търси тази услуга.
Ако той обаче произвежда компоти ама никъде не е обявил, че купува криши, защото си ги произвежда сам например или си има доставчик с който е ОК, то тогава всички предложения са непоискани. Въпреки това в бизнеса рядко някой тълкува такива предложения за партньорство като СПАМ, но все пак формално са си непоискани съобщенията и би било добре да имате съгласие от получателя в този случай.
Аз лично се занимавам с реклама и доста често получавам както e-mail СПАМ така и телефонен СПАМ, със всякакви предложения от всякакви рекламни агенции, медии и пр., обаче това ми е работата и не съм репортнал никого като спамер, въпреки, че има някои много нахални и настоятелни хора, които звънят по сто пъти и пращат по сто мейла
А относно тези които коментират как могат малките и новите да пробият - също има законни начини: например АБВ.БГ предлагат услуга, чрез която срещу заплащане изпращат мейли на много техни потребители, като можеш да получиш реална статистика колко мейла са отворени, изтрити директно и т.н. (неща, които всеки който е правил мейл маркетинг знае, че много трудно се засичат). Друг вариант е да EasyBuzz - продукт на EasyAds, който представлява бюлетин, за който хората сами се абонират. И трети вариант е да си платиш на някой медия сайт да те включи в техния бюлетин - което също е ефективно, защото повечето медия сайтове изпращат бюлетини само на изрично абонирали се хора и тези хора си четат бюлетините, ако и сайта е нишов и попада в таргета на предлагания продукт/услуга - успеха ще е доста голям.
Още един вариант, който обаче струва може би най-скъпо от предишните, но е добър, защото базата си остава твоя - е да направиш някаква промоция, с която да събереш мейли на хора, които в правилата се съгласяват да получават мейли. Естествено после доста от тях ще се отпишат, но това е риска на професията .