Re: Молаба за съвети за оптимизацията на сайт!
Аз пък нито съм специалист, нито работя с клиенти. Който каквито иска изводи да си прави
Да де. И аз нито съм специалист, нито работя с клиенти.
SEO бизнеса, в очите на стандартния офлайн бизнесмен е: "Кажи ми колко ще ми струва да съм първи за "щеки"?"
Тогава идва някой, който се занимава професионално със SEO и обяснява на човека, че ще струва 1000 лева (примерно) и то не за първо място, а за топ3 (в добрия случай).
Тук има два варианта:
1. Офлайн бизнесмена му се вижда скъпо, бие си камшика или наема някой да му прави събмит по директории за 100 лева и си мисли, че е минал метър и е много хитър. Накрая резултат спорен, клонящ към никакъв (освен ако няма кьорава конкуренция).
2. Решава да си плати. След 3 месеца е първи и въпреки това не вижда никакъв ефект от това. Пита SEO-то, защо така? Обяснява му се, че не му е трябвало да е първи за "щеки", а за "щеки за билярд", защото това е по-търсената фраза. Офлайн бизнесмена, писва, защо SEO-то не му го е казало по-рано? Ми щото не си е платил за анализ...
Дори и да е уцелил ключовите думи, офлайн бизнесмена с голяма вероятност няма да може да си монетизира сайта, защото не знае как. Това директно се отразява на цената за услугата "SEO", която той е склонен да плаща и това води до раздяла.
Тоест, SEO-то трябва да го консултира как да монетизира сайта си, кои са му ключовите думи и едва тогава да тръгне да го класира. Да ама, офлайн бизнесмена не вижда смисъл да плаща за тези неща. И когато си мисли, че разбира от това и онова, накрая нищо не става и виновен е SEO-то.
Идва и другия интересен момент, след 10 подобни клиента, на SEO-то му писва да се занимава с клиенти и си развива собствени проекти, от които по един или друг начин изкарва пари (начините няма да ги изброявам).
Цялата работа с офлайн бизнесмените, които изведнъж тръгват да търсят SEO услуги е, че много често ако се направи съпоставка, то е все едно кварталната бакалия да наеме Ogilvy да им прави рекламна кампания по националните телевизии. Твърде вероятно или не може да си го позволи или дори и да си го позволи мащаба му не е достатъчно голям (щото е квартална бакалия), за да може да ползва Ogilvy или пък, за да излъчва реклама в националните телевизии. Само дето, малко хора го разбират.